A dalis
Sveiki! Šiandien jūsų laukia labai įdomi tema. Jūs joje atrasite daug naujo. Ar jums mokykloje teko pastebėti, kaip kurtieji, kalba gestų kalba? Jeigu įsižiūrėtumėte, pastebėtumėte, kad vieni kalba greitai, kiti – lėtai, dar kiti – nervingai, besiraukydami. Kai kurių visi gestai itin tikslūs, konkretūs. Gestų kalbos charakterių yra įvairiausių. Yra žmonių, kurių gestų kalba labai „slapta“, rodoma ypač greitai, glaustai, ties liemeniu. Ar matėte tokių? Kai kurie kalba kietai, neplastiškai, jų gestai primena roboto judesius. Įvairių pavyzdžių - daugybė. Kai kurių veido mimikos itin išraiškingos ir plastiškos, kiti mimikų visai nenaudoja. Vieni artikuliuoja, kiti – ne. Kai kurie kalbėdami gali atrodyti net pikti, ar pastebėjote? Yra tokių, kurie kalbėdami atrodo rimti, o su kitais kalbantis jautiesi, tarsi būtum užsipultas. Yra ir žmonių, kurių gestų kalba švelni, užburianti. Pasakysiu jums vieno pasisakymo pavyzdį.
Pasakymas: „Aš – kurčiasis.“
- (sakoma paprastai)
- (sakoma itin lėtai, mimika pasyvoka, mieguista)
- (sakoma aistringai, energingai, įkvepiančiai)
- (sakoma, kaip sakytų oratorius didžiulėje scenoje)
- (sakoma lyg paslaptį)
Šio pasakymo variantų gali būti daugybė ir į šį vaizdo įrašą visi netilptų, o kamera sprogtų nuo perkaitimo. Žodynas, nerankiniai elementai – mimika, kūno judesiai, meninės raiškos priemonės – visa tai kalbą daro vaizdingą. Gestų kalbos vaizdingumas ypač pasireiškia LGK mene. Turiu jums klausimą: ar teko pastebėti, kad dažnai kurtieji sako, jog gestų kalba labai turtinga? Ar jūs žinote, kuo iš tiesų ji yra turtinga? Ar žinojote apie LGK meną? Kas į LGK meną įeina? Toliau pratęsite su mokytoju, o aš su jumis (sako liūdnai) atsisveikinu, (sako neutraliai) atsisveikinu, (sako piktai) atsisveikinu, (numoja ranka), (sako džiugiai) atsisveikinu!
Mokiniams rodomas vaizdo įrašas, kuriame LGK meno žinovas, oratorius kalba apie vaizdingos kalbos reikšmę, šmaikščiai parodydamas pavyzdžius: kalba lėtai, neemocionaliai, jo žodynas skurdus, nėra jokių meninės raiškos priemonių, o vėliau tą patį sakinį pasako su visai kitais prieskoniais. Kurčiasis savo pirmo vaizdo įrašo dalį užbaigia mintimi, kad visi žino ir nuolat per šventes mini, jog gestų kalba yra nepaprastai turtinga, tačiau pateikia klausimą, ar mokiniai žino, kuo iš tikrųjų ji yra turtinga. Ar žino, kad visos gestų kalbos, tarp jų ir LGK, turi savo meną? Jis neturi rašytinės formos ir yra kuriamas pasitelkus tik GK.
Pasibaigus vaizdo įrašui, mokiniai vardina, kokias LGK meno rūšis žino. Mokytojas turi pagalbinę priemonę, kviečia pasižiūrėti du vaizdo įrašus ir pagalvoti, kokios čia LGK meno rūšys ir kas šiose istorijose slypi, kuo jos skiriasi nuo kasdienio bendravimo su draugais.
Rodomas vaizdo įrašas, kuriame kalbama apie kalbą, vaizdingos kalbos reikšmę.
Būkite dėmesingi!
Sveiki! Šiandien jūsų laukia labai įdomi tema. Jūs joje atrasite daug naujo. Ar jums mokykloje teko pastebėti, kaip kurtieji, kalba gestų kalba? Jeigu įsižiūrėtumėte, pastebėtumėte, kad vieni kalba greitai, kiti – lėtai, dar kiti – nervingai, besiraukydami. Kai kurių visi gestai itin tikslūs, konkretūs. Gestų kalbos charakterių yra įvairiausių. Yra žmonių, kurių gestų kalba labai „slapta“, rodoma ypač greitai, glaustai, ties liemeniu. Ar matėte tokių? Kai kurie kalba kietai, neplastiškai, jų gestai primena roboto judesius. Įvairių pavyzdžių - daugybė. Kai kurių veido mimikos itin išraiškingos ir plastiškos, kiti mimikų visai nenaudoja. Vieni artikuliuoja, kiti – ne. Kai kurie kalbėdami gali atrodyti net pikti, ar pastebėjote? Yra tokių, kurie kalbėdami atrodo rimti, o su kitais kalbantis jautiesi, tarsi būtum užsipultas. Yra ir žmonių, kurių gestų kalba švelni, užburianti. Pasakysiu jums vieno pasisakymo pavyzdį.
Pasakymas: „Aš – kurčiasis.“
- (sakoma paprastai)
- (sakoma itin lėtai, mimika pasyvoka, mieguista)
- (sakoma aistringai, energingai, įkvepiančiai)
- (sakoma, kaip sakytų oratorius didžiulėje scenoje)
- (sakoma lyg paslaptį)
Šio pasakymo variantų gali būti daugybė ir į šį vaizdo įrašą visi netilptų, o kamera sprogtų nuo perkaitimo. Žodynas, nerankiniai elementai – mimika, kūno judesiai, meninės raiškos priemonės – visa tai kalbą daro vaizdingą. Gestų kalbos vaizdingumas ypač pasireiškia LGK mene. Turiu jums klausimą: ar teko pastebėti, kad dažnai kurtieji sako, jog gestų kalba labai turtinga? Ar jūs žinote, kuo iš tiesų ji yra turtinga? Ar žinojote apie LGK meną? Kas į LGK meną įeina? Toliau pratęsite su mokytoju, o aš su jumis (sako liūdnai) atsisveikinu, (sako neutraliai) atsisveikinu, (sako piktai) atsisveikinu, (numoja ranka), (sako džiugiai) atsisveikinu!
A dalis
Klasėje analizuojami klausimai (mokytojas remiasi pagalbine priemonės medžiaga)
- Kuo skyrėsi kurčiojo sakomas tas pats sakinys? Kas tuos skirtumus lėmė? Kuri intonacija kur labiau tiktų, kokiai aplinkai, kokioje situacijoje?
- Ar jums yra tekę pastebėti savo intonacijas? Kokie kalbiniai įrankiai tai padeda perteikti?
- Ar žinote, kas yra LGK menas?
- Ar jis gali būti užrašomas? Kur galima jį pamatyti?
- Išvardinkite, kokias GK, LGK meno rūšis žinote?
Klasėje analizuojami klausimai (mokytojas remiasi pagalbine priemonės medžiaga)
- Kuo skyrėsi kurčiojo sakomas tas pats sakinys? Kas tuos skirtumus lėmė? Kuri intonacija kur labiau tiktų, kokiai aplinkai, kokioje situacijoje?
- Ar jums yra tekę pastebėti savo intonacijas? Kokie kalbiniai įrankiai tai padeda perteikti?
- Ar žinote, kas yra LGK menas?
- Ar jis gali būti užrašomas? Kur galima jį pamatyti?
- Išvardinkite, kokias GK, LGK meno rūšis žinote?
Mokiniams rodomas vaizdo įrašas, kuriame LGK meno žinovas, oratorius kalba apie vaizdingos kalbos reikšmę, šmaikščiai parodydamas pavyzdžius: kalba lėtai, neemocionaliai, jo žodynas skurdus, nėra jokių meninės raiškos priemonių, o vėliau tą patį sakinį pasako su visai kitais prieskoniais. Kurčiasis savo pirmo vaizdo įrašo dalį užbaigia mintimi, kad visi žino ir nuolat per šventes mini, jog gestų kalba yra nepaprastai turtinga, tačiau pateikia klausimą, ar mokiniai žino, kuo iš tikrųjų ji yra turtinga. Ar žino, kad visos gestų kalbos, tarp jų ir LGK, turi savo meną? Jis neturi rašytinės formos ir yra kuriamas pasitelkus tik GK.
Pasibaigus vaizdo įrašui, mokiniai vardina, kokias LGK meno rūšis žino. Mokytojas turi pagalbinę priemonę, kviečia pasižiūrėti du vaizdo įrašus ir pagalvoti, kokios čia LGK meno rūšys ir kas šiose istorijose slypi, kuo jos skiriasi nuo kasdienio bendravimo su draugais.
Rodomas vaizdo įrašas, kuriame kalbama apie kalbą, vaizdingos kalbos reikšmę.
Būkite dėmesingi!
Sveiki! Šiandien jūsų laukia labai įdomi tema. Jūs joje atrasite daug naujo. Ar jums mokykloje teko pastebėti, kaip kurtieji, kalba gestų kalba? Jeigu įsižiūrėtumėte, pastebėtumėte, kad vieni kalba greitai, kiti – lėtai, dar kiti – nervingai, besiraukydami. Kai kurių visi gestai itin tikslūs, konkretūs. Gestų kalbos charakterių yra įvairiausių. Yra žmonių, kurių gestų kalba labai „slapta“, rodoma ypač greitai, glaustai, ties liemeniu. Ar matėte tokių? Kai kurie kalba kietai, neplastiškai, jų gestai primena roboto judesius. Įvairių pavyzdžių - daugybė. Kai kurių veido mimikos itin išraiškingos ir plastiškos, kiti mimikų visai nenaudoja. Vieni artikuliuoja, kiti – ne. Kai kurie kalbėdami gali atrodyti net pikti, ar pastebėjote? Yra tokių, kurie kalbėdami atrodo rimti, o su kitais kalbantis jautiesi, tarsi būtum užsipultas. Yra ir žmonių, kurių gestų kalba švelni, užburianti. Pasakysiu jums vieno pasisakymo pavyzdį.
Pasakymas: „Aš – kurčiasis.“
- (sakoma paprastai)
- (sakoma itin lėtai, mimika pasyvoka, mieguista)
- (sakoma aistringai, energingai, įkvepiančiai)
- (sakoma, kaip sakytų oratorius didžiulėje scenoje)
- (sakoma lyg paslaptį)
Šio pasakymo variantų gali būti daugybė ir į šį vaizdo įrašą visi netilptų, o kamera sprogtų nuo perkaitimo. Žodynas, nerankiniai elementai – mimika, kūno judesiai, meninės raiškos priemonės – visa tai kalbą daro vaizdingą. Gestų kalbos vaizdingumas ypač pasireiškia LGK mene. Turiu jums klausimą: ar teko pastebėti, kad dažnai kurtieji sako, jog gestų kalba labai turtinga? Ar jūs žinote, kuo iš tiesų ji yra turtinga? Ar žinojote apie LGK meną? Kas į LGK meną įeina? Toliau pratęsite su mokytoju, o aš su jumis (sako liūdnai) atsisveikinu, (sako neutraliai) atsisveikinu, (sako piktai) atsisveikinu, (numoja ranka), (sako džiugiai) atsisveikinu!
Klasėje analizuojami klausimai (mokytojas remiasi pagalbine priemonės medžiaga)
- Kuo skyrėsi kurčiojo sakomas tas pats sakinys? Kas tuos skirtumus lėmė? Kuri intonacija kur labiau tiktų, kokiai aplinkai, kokioje situacijoje?
- Ar jums yra tekę pastebėti savo intonacijas? Kokie kalbiniai įrankiai tai padeda perteikti?
- Ar žinote, kas yra LGK menas?
- Ar jis gali būti užrašomas? Kur galima jį pamatyti?
- Išvardinkite, kokias GK, LGK meno rūšis žinote?
B dalis
Aptarimo gairės
- Kuo ši istorija skiriasi nuo kasdienės kalbos?
- Kas šioje istorijoje sakoma, apie ką ši istorija?
- Kas šioje istorijoje slypi?
- Kokia tai LGK meno rūšis? Kaip tai supratote?
C dalis
Mokiniams pateikiamas vaizdo įrašas.
Rodomas vaizdo įrašas, kuriame kurčiasis perteikia pirštų abėcėlės istoriją, kurioje slypi žodis MOKYKLA. Mokiniai, pasibaigus įrašui, analizuoja tekstą pagal pateiktus klausimus: apie ką ši istorija, kokiomis priemonėmis kurčiasis kuria šią istoriją, kokia pagrindinė istorijos mintis, ar kurčiasis istorijoje kažką slepia, koks žodis slypi jo pasakojime?
Mokiniams pateikiamas vaizdo įrašas.
Rodomas vaizdo įrašas, kuriame kurčiasis perteikia pirštų abėcėlės istoriją, kurioje slypi žodis MOKYKLA. Mokiniai, pasibaigus įrašui, analizuoja tekstą pagal pateiktus klausimus: apie ką ši istorija, kokiomis priemonėmis kurčiasis kuria šią istoriją, kokia pagrindinė istorijos mintis, ar kurčiasis istorijoje kažką slepia, koks žodis slypi jo pasakojime?
C dalis
Aptarimo gairės
- Apie ką ši istorija? Kas jos herojai, ką jie veikia? Kokioje vietoje ši istorija vyksta?
- Kokia pagrindinė šios istorijos mintis?
- Kokiomis priemonėmis kurčiasis ją kuria? (Pavyzdžiui, nerankiniais elementais – pasitelkia kontrastingą mimiką...)
- Ši istorija priklauso vienai LGK meno rūšiai. Kuriai?
- Kas šioje istorijoje slypi? Koks žodis paslėptas visame tekste?
Aptarimo gairės
- Apie ką ši istorija? Kas jos herojai, ką jie veikia? Kokioje vietoje ši istorija vyksta?
- Kokia pagrindinė šios istorijos mintis?
- Kokiomis priemonėmis kurčiasis ją kuria? (Pavyzdžiui, nerankiniais elementais – pasitelkia kontrastingą mimiką...)
- Ši istorija priklauso vienai LGK meno rūšiai. Kuriai?
- Kas šioje istorijoje slypi? Koks žodis paslėptas visame tekste?
Mokiniams pateikiamas vaizdo įrašas.
Rodomas vaizdo įrašas, kuriame kurčiasis perteikia pirštų abėcėlės istoriją, kurioje slypi žodis MOKYKLA. Mokiniai, pasibaigus įrašui, analizuoja tekstą pagal pateiktus klausimus: apie ką ši istorija, kokiomis priemonėmis kurčiasis kuria šią istoriją, kokia pagrindinė istorijos mintis, ar kurčiasis istorijoje kažką slepia, koks žodis slypi jo pasakojime?
Aptarimo gairės
- Apie ką ši istorija? Kas jos herojai, ką jie veikia? Kokioje vietoje ši istorija vyksta?
- Kokia pagrindinė šios istorijos mintis?
- Kokiomis priemonėmis kurčiasis ją kuria? (Pavyzdžiui, nerankiniais elementais – pasitelkia kontrastingą mimiką...)
- Ši istorija priklauso vienai LGK meno rūšiai. Kuriai?
- Kas šioje istorijoje slypi? Koks žodis paslėptas visame tekste?