A dalis
Ypatingos situacijos imitavimas: mokiniai, pasiskirstę poromis ar didesnėmis grupėmis, imituoja iš anksčiau pateikto ypatingų situacijų sąrašo pasirinktą atvejį ir jį realizuoja (be vertėjo).
O dabar aptarkite šias situacijas. Pasinaudokite pateiktomis gairėmis.
Analizės gairės
-
Kokia tai buvo ypatinga situacija?
-
Su kokiais sunkumais buvo susidurta?
-
Kaip ypatingos situacijos buvo sprendžiamos?
-
Ar situacija buvo išspręsta? Kaip?
-
Ar ši situacija spręstųsi kitaip, jei joje dalyvautų gestų kalbos vertėjas?
-
Jei šioje situacijoje atsidurtumėte patys, kaip ją spręstumėte? Ar kviestumėte vertėją?
Ypatingos situacijos imitavimas: mokiniai, pasiskirstę poromis ar didesnėmis grupėmis, imituoja iš anksčiau pateikto ypatingų situacijų sąrašo pasirinktą atvejį ir jį realizuoja (be vertėjo).
O dabar aptarkite šias situacijas. Pasinaudokite pateiktomis gairėmis.
Analizės gairės
-
Kokia tai buvo ypatinga situacija?
-
Su kokiais sunkumais buvo susidurta?
-
Kaip ypatingos situacijos buvo sprendžiamos?
-
Ar situacija buvo išspręsta? Kaip?
-
Ar ši situacija spręstųsi kitaip, jei joje dalyvautų gestų kalbos vertėjas?
-
Jei šioje situacijoje atsidurtumėte patys, kaip ją spręstumėte? Ar kviestumėte vertėją?
B dalis
1 scenarijus: ypatinga situacija – užgauliojimai ir daiktų atiminėjimas mokykloje.
Dalyviai: kurčiasis mokinys Mantas (M) – nukentėjusysis, nukentėjusiojo geriausias draugas Deivis (D), du vaikinai Jonas ir Tomas (J, T) – blogiukai, vertėjas (V), girdintis mokytojas Karolis (K). Galite sugalvoti šiems veikėjams gestus vardus, kad būtų lengviau.
M ir D šnekasi. Mantas susikrimtęs, Deivis klausia jo, kas atsitiko. Mantas prisipažįsta, kad du blogiukai jį skriaudžia, jam sunku. Stumdo, keikia, užgaulioja, šiandien dingo jo kuprinė su gerais, brangiais daiktais. Deiviui, besiklausant draugo, taip pat pasidarė nesmagu ir nemalonu. Galvodamas, kaip padėti draugui, jis atsiminė lankstinuką, kuriame parašyta, kaip ir kur kreiptis pagalbos, kai esi skriaudžiamas. Jis paklausė Manto, ar tą lankstinuką matė. Mantas iš pradžių tokio lankstinuko neatsiminė, tačiau staiga suprato, kad jį gavęs įsidėjo į kuprinę, kuri šiandien dingo. Deivis paskolino jam lankstinuką, Mantas jį atidžiai peržiūrėjo ir pamatė patarimą kreiptis į mokytoją. Pasitarę nusprendė kreiptis į mokytoją Karolį. Deja, jis yra girdintis, tad iškilo problema – kaip susikalbėti? Ar susirašinėjant, ar gestikuliuojant? Per sudėtinga, Mantas jau norėjo atsisakyti šios idėjos, tačiau Deivis atsiminė, kad socialiniame tinkle „Facebook“ yra mokyklos vertėjo profilis. Jie susirado vertėją socialiniame tinke, susijungė su juo ir nusiuntė vaizdo žinutę, kurioje paaiškino, kad dabar jiems reikalingas vertimas kreipiantis į girdintį mokytoją ir paklausė, ar vertėjas galėtų ateiti padėti. Vertėjas sutiko – tuoj ateis. Draugai apsidžiaugė ir nekantriai laukė vertėjo.
Atvykus vertėjui, visi nuėjo pas mokytoją Karolį į kabinetą. Įėjus prie stalo sėdintis mokytojas pakėlė akis. Mantas su vertėjo pagalba paaiškino mokytojui savo situaciją, kad jį skriaudžia ir užgaulioja. Pasakė, kad šiandien dingo jo kuprinė, tai buvo paskutinis kantrybės taškas, todėl ir kreipėsi į mokytoją pagalbos. Mokytojas Karolis labai pagyrė Mantą, kad atėjo pas jį ir papasakojo problemą, kad nelaiko visko savyje, o ieško pagalbos. Tuomet mokytojas paklausė, ar tie skriaudikai – tai Jonas ir Tomas? Mantas ir Deivis net sutriko iš nuostabos – taip, tai jie. Mokytojas Karolis paaiškino, kad šie du berniukai jau ne pirmą kartą skriaudžia vaikus, jie yra žinomi mokytojams dėl savo elgesio. Jiems buvo pareikšti keli įspėjimai, o paskutinį kartą buvo pasakyta, kad, dar vieną kartą nusižengę, jie bus pašalinti iš mokyklos. Deja, Jonas ir Tomas šio įspėjimo nepriėmė rimtai ir toliau nusiženginėjo.
Mokytojas reagavo staigiai – iškvietė Tomą ir Joną pas save į kabinetą. Jiedu iš gėdos net nežiūrėjo į akis, stovėjo nudelbę jas žemyn. Mokytojas barė juos, klausė, kodėl nepaisė įspėjimų. Juk jiems buvo pasakyta, kad praėjęs kartas paskutinis. Jonas ir Tomas sutrikę atsiprašinėjo, žadėjo daugiau taip nebesielgti. Mokytojas Karolis liepė atnešti pavogtą kuprinę. Jonui ir Tomui atnešus kuprinę, mokytojas liepė Mantui patikrinti, ar ten yra visi daiktai. Niekas nebuvo paimta.
Mokytojas Karolis dar kartą pagyrė Mantą ir Deivį už drąsą iškart iškilus problemai pasisakyti ir ieškoti pagalbos, o Joną ir Tomą įspėjo, kad, jei vėl lįs prie Manto ar Deivio, be kalbų bus išmesti iš mokyklos.
Tuomet Mantas ir Deivis išėjo, Jonas ir Tomas liko mokytojo kabinete. Jis paskambino berniukų tėvams ir papasakojo apie jų elgesį, taip pat informavo Gerovės komisiją.
Galiausiai padėkojo vertėjui ir jis išėjo.
Pateikiami du ypatingų situacijų scenarijai – juos galima koreguoti, pildyti, keisti. Mokiniai, pasiskirstę į kelias grupes ir vadovaudamiesi scenarijais, imituoja situaciją, kurioje reikalingas vertėjas ir susikalbėjimas su girdinčiuoju (vyksta vertimo užsakymas, vertėjo pakvietimas ir t. t. Į pamoką kviečiamas vertėjas ir girdintis mokyklos atstovas). Situacija filmuojama ir vėliau analizuojama klasėje pagal numatytas gaires.
1 scenarijus: ypatinga situacija – užgauliojimai ir daiktų atiminėjimas mokykloje.
Dalyviai: kurčiasis mokinys Mantas (M) – nukentėjusysis, nukentėjusiojo geriausias draugas Deivis (D), du vaikinai Jonas ir Tomas (J, T) – blogiukai, vertėjas (V), girdintis mokytojas Karolis (K). Galite sugalvoti šiems veikėjams gestus vardus, kad būtų lengviau.
M ir D šnekasi. Mantas susikrimtęs, Deivis klausia jo, kas atsitiko. Mantas prisipažįsta, kad du blogiukai jį skriaudžia, jam sunku. Stumdo, keikia, užgaulioja, šiandien dingo jo kuprinė su gerais, brangiais daiktais. Deiviui, besiklausant draugo, taip pat pasidarė nesmagu ir nemalonu. Galvodamas, kaip padėti draugui, jis atsiminė lankstinuką, kuriame parašyta, kaip ir kur kreiptis pagalbos, kai esi skriaudžiamas. Jis paklausė Manto, ar tą lankstinuką matė. Mantas iš pradžių tokio lankstinuko neatsiminė, tačiau staiga suprato, kad jį gavęs įsidėjo į kuprinę, kuri šiandien dingo. Deivis paskolino jam lankstinuką, Mantas jį atidžiai peržiūrėjo ir pamatė patarimą kreiptis į mokytoją. Pasitarę nusprendė kreiptis į mokytoją Karolį. Deja, jis yra girdintis, tad iškilo problema – kaip susikalbėti? Ar susirašinėjant, ar gestikuliuojant? Per sudėtinga, Mantas jau norėjo atsisakyti šios idėjos, tačiau Deivis atsiminė, kad socialiniame tinkle „Facebook“ yra mokyklos vertėjo profilis. Jie susirado vertėją socialiniame tinke, susijungė su juo ir nusiuntė vaizdo žinutę, kurioje paaiškino, kad dabar jiems reikalingas vertimas kreipiantis į girdintį mokytoją ir paklausė, ar vertėjas galėtų ateiti padėti. Vertėjas sutiko – tuoj ateis. Draugai apsidžiaugė ir nekantriai laukė vertėjo.
Atvykus vertėjui, visi nuėjo pas mokytoją Karolį į kabinetą. Įėjus prie stalo sėdintis mokytojas pakėlė akis. Mantas su vertėjo pagalba paaiškino mokytojui savo situaciją, kad jį skriaudžia ir užgaulioja. Pasakė, kad šiandien dingo jo kuprinė, tai buvo paskutinis kantrybės taškas, todėl ir kreipėsi į mokytoją pagalbos. Mokytojas Karolis labai pagyrė Mantą, kad atėjo pas jį ir papasakojo problemą, kad nelaiko visko savyje, o ieško pagalbos. Tuomet mokytojas paklausė, ar tie skriaudikai – tai Jonas ir Tomas? Mantas ir Deivis net sutriko iš nuostabos – taip, tai jie. Mokytojas Karolis paaiškino, kad šie du berniukai jau ne pirmą kartą skriaudžia vaikus, jie yra žinomi mokytojams dėl savo elgesio. Jiems buvo pareikšti keli įspėjimai, o paskutinį kartą buvo pasakyta, kad, dar vieną kartą nusižengę, jie bus pašalinti iš mokyklos. Deja, Jonas ir Tomas šio įspėjimo nepriėmė rimtai ir toliau nusiženginėjo.
Mokytojas reagavo staigiai – iškvietė Tomą ir Joną pas save į kabinetą. Jiedu iš gėdos net nežiūrėjo į akis, stovėjo nudelbę jas žemyn. Mokytojas barė juos, klausė, kodėl nepaisė įspėjimų. Juk jiems buvo pasakyta, kad praėjęs kartas paskutinis. Jonas ir Tomas sutrikę atsiprašinėjo, žadėjo daugiau taip nebesielgti. Mokytojas Karolis liepė atnešti pavogtą kuprinę. Jonui ir Tomui atnešus kuprinę, mokytojas liepė Mantui patikrinti, ar ten yra visi daiktai. Niekas nebuvo paimta.
Mokytojas Karolis dar kartą pagyrė Mantą ir Deivį už drąsą iškart iškilus problemai pasisakyti ir ieškoti pagalbos, o Joną ir Tomą įspėjo, kad, jei vėl lįs prie Manto ar Deivio, be kalbų bus išmesti iš mokyklos.
Tuomet Mantas ir Deivis išėjo, Jonas ir Tomas liko mokytojo kabinete. Jis paskambino berniukų tėvams ir papasakojo apie jų elgesį, taip pat informavo Gerovės komisiją.
Galiausiai padėkojo vertėjui ir jis išėjo.
B dalis
2 scenarijus: ypatinga situacija – pranešimas apie nelaimę gatvėje.
Dalyviai: kurčiasis mokinys Mantas, jo geriausias draugas Deivis, gestų kalbos vertėjas, socialinis darbuotojas Saulius, nualpęs žmogus – kurčiasis Kipras.
Į socialinio darbuotojo Sauliaus kabinetą įlekia Mantas ir Deivis. Jie išsigandę, gestais rodo, kad kažkas nualpo, nukrito. Saulius tik prieš savaitę įsidarbino ir ypač tokią emocingą gestų kalbą jam suprasti – iššūkis. Deivis su Mantu beaiškindami patys suprato, kad Saulius nesupranta. Pasisekė, kad pro šalį ėjo vertėjas, tad berniukai staigiai pasikvietė jį. Mantas ir Deivis vėl papasakojo situaciją, kad apačioje guli nualpęs žmogus. Vertėjui išvertus, Saulius nieko nelaukdamas paėmė telefoną ir, paskambinęs numeriu 112, dispečeriams išdėstė situaciją, nurodė adresą. Vertėjas išvertė viską, ką kalbėjo Saulius. Vaikai suglumo: ar šioje situacijoje reikia kreiptis pagalbos telefonu? Taip, tai privaloma – paaiškino Saulius.
Visam būriui nuskubėjus į vietą, kur gulėjo nualpęs žmogus, jie pamatė, kad prie jo jau buvo kitas mokytojas, kuris pamažu girdė vandeniu nusilpusį Kiprą svaigstančia galva. Paklaustas, kaip jaučiasi, jis lėtai atsakė, kad labai prastai. Vertėjas vertė visus pokalbius. Atvykus greitajai medicinos pagalbai, Saulius pagyrė berniukus, kad iškart kreipėsi pagalbos. Jiems buvo dėkingas ir Kipras.
2 scenarijus: ypatinga situacija – pranešimas apie nelaimę gatvėje.
Dalyviai: kurčiasis mokinys Mantas, jo geriausias draugas Deivis, gestų kalbos vertėjas, socialinis darbuotojas Saulius, nualpęs žmogus – kurčiasis Kipras.
Į socialinio darbuotojo Sauliaus kabinetą įlekia Mantas ir Deivis. Jie išsigandę, gestais rodo, kad kažkas nualpo, nukrito. Saulius tik prieš savaitę įsidarbino ir ypač tokią emocingą gestų kalbą jam suprasti – iššūkis. Deivis su Mantu beaiškindami patys suprato, kad Saulius nesupranta. Pasisekė, kad pro šalį ėjo vertėjas, tad berniukai staigiai pasikvietė jį. Mantas ir Deivis vėl papasakojo situaciją, kad apačioje guli nualpęs žmogus. Vertėjui išvertus, Saulius nieko nelaukdamas paėmė telefoną ir, paskambinęs numeriu 112, dispečeriams išdėstė situaciją, nurodė adresą. Vertėjas išvertė viską, ką kalbėjo Saulius. Vaikai suglumo: ar šioje situacijoje reikia kreiptis pagalbos telefonu? Taip, tai privaloma – paaiškino Saulius.
Visam būriui nuskubėjus į vietą, kur gulėjo nualpęs žmogus, jie pamatė, kad prie jo jau buvo kitas mokytojas, kuris pamažu girdė vandeniu nusilpusį Kiprą svaigstančia galva. Paklaustas, kaip jaučiasi, jis lėtai atsakė, kad labai prastai. Vertėjas vertė visus pokalbius. Atvykus greitajai medicinos pagalbai, Saulius pagyrė berniukus, kad iškart kreipėsi pagalbos. Jiems buvo dėkingas ir Kipras.
B dalis
Analizės gairės
-
Kokios tai buvo ypatingos situacijos?
-
Su kokiais sunkumais susidurta?
-
Kaip ypatingos situacijos buvo sprendžiamos?
-
Ar situacijos buvo išspręstos? Kaip?
-
Šiose situacijose dalyvavo ir vertėjas. Kuo čia buvo svarbus jo vaidmuo? Ar situacijos vystytųsi kitaip, jei vertėjo nebūtų? Pakomentuokite.
-
Jei šiose situacijose atsidurtumėte patys, kaip jas spręstumėte? Ar jums būtų būtinas vertėjas? Kodėl?
Analizės gairės
-
Kokios tai buvo ypatingos situacijos?
-
Su kokiais sunkumais susidurta?
-
Kaip ypatingos situacijos buvo sprendžiamos?
-
Ar situacijos buvo išspręstos? Kaip?
-
Šiose situacijose dalyvavo ir vertėjas. Kuo čia buvo svarbus jo vaidmuo? Ar situacijos vystytųsi kitaip, jei vertėjo nebūtų? Pakomentuokite.
-
Jei šiose situacijose atsidurtumėte patys, kaip jas spręstumėte? Ar jums būtų būtinas vertėjas? Kodėl?
Pateikiami du ypatingų situacijų scenarijai – juos galima koreguoti, pildyti, keisti. Mokiniai, pasiskirstę į kelias grupes ir vadovaudamiesi scenarijais, imituoja situaciją, kurioje reikalingas vertėjas ir susikalbėjimas su girdinčiuoju (vyksta vertimo užsakymas, vertėjo pakvietimas ir t. t. Į pamoką kviečiamas vertėjas ir girdintis mokyklos atstovas). Situacija filmuojama ir vėliau analizuojama klasėje pagal numatytas gaires.
1 scenarijus: ypatinga situacija – užgauliojimai ir daiktų atiminėjimas mokykloje.
Dalyviai: kurčiasis mokinys Mantas (M) – nukentėjusysis, nukentėjusiojo geriausias draugas Deivis (D), du vaikinai Jonas ir Tomas (J, T) – blogiukai, vertėjas (V), girdintis mokytojas Karolis (K). Galite sugalvoti šiems veikėjams gestus vardus, kad būtų lengviau.
M ir D šnekasi. Mantas susikrimtęs, Deivis klausia jo, kas atsitiko. Mantas prisipažįsta, kad du blogiukai jį skriaudžia, jam sunku. Stumdo, keikia, užgaulioja, šiandien dingo jo kuprinė su gerais, brangiais daiktais. Deiviui, besiklausant draugo, taip pat pasidarė nesmagu ir nemalonu. Galvodamas, kaip padėti draugui, jis atsiminė lankstinuką, kuriame parašyta, kaip ir kur kreiptis pagalbos, kai esi skriaudžiamas. Jis paklausė Manto, ar tą lankstinuką matė. Mantas iš pradžių tokio lankstinuko neatsiminė, tačiau staiga suprato, kad jį gavęs įsidėjo į kuprinę, kuri šiandien dingo. Deivis paskolino jam lankstinuką, Mantas jį atidžiai peržiūrėjo ir pamatė patarimą kreiptis į mokytoją. Pasitarę nusprendė kreiptis į mokytoją Karolį. Deja, jis yra girdintis, tad iškilo problema – kaip susikalbėti? Ar susirašinėjant, ar gestikuliuojant? Per sudėtinga, Mantas jau norėjo atsisakyti šios idėjos, tačiau Deivis atsiminė, kad socialiniame tinkle „Facebook“ yra mokyklos vertėjo profilis. Jie susirado vertėją socialiniame tinke, susijungė su juo ir nusiuntė vaizdo žinutę, kurioje paaiškino, kad dabar jiems reikalingas vertimas kreipiantis į girdintį mokytoją ir paklausė, ar vertėjas galėtų ateiti padėti. Vertėjas sutiko – tuoj ateis. Draugai apsidžiaugė ir nekantriai laukė vertėjo.
Atvykus vertėjui, visi nuėjo pas mokytoją Karolį į kabinetą. Įėjus prie stalo sėdintis mokytojas pakėlė akis. Mantas su vertėjo pagalba paaiškino mokytojui savo situaciją, kad jį skriaudžia ir užgaulioja. Pasakė, kad šiandien dingo jo kuprinė, tai buvo paskutinis kantrybės taškas, todėl ir kreipėsi į mokytoją pagalbos. Mokytojas Karolis labai pagyrė Mantą, kad atėjo pas jį ir papasakojo problemą, kad nelaiko visko savyje, o ieško pagalbos. Tuomet mokytojas paklausė, ar tie skriaudikai – tai Jonas ir Tomas? Mantas ir Deivis net sutriko iš nuostabos – taip, tai jie. Mokytojas Karolis paaiškino, kad šie du berniukai jau ne pirmą kartą skriaudžia vaikus, jie yra žinomi mokytojams dėl savo elgesio. Jiems buvo pareikšti keli įspėjimai, o paskutinį kartą buvo pasakyta, kad, dar vieną kartą nusižengę, jie bus pašalinti iš mokyklos. Deja, Jonas ir Tomas šio įspėjimo nepriėmė rimtai ir toliau nusiženginėjo.
Mokytojas reagavo staigiai – iškvietė Tomą ir Joną pas save į kabinetą. Jiedu iš gėdos net nežiūrėjo į akis, stovėjo nudelbę jas žemyn. Mokytojas barė juos, klausė, kodėl nepaisė įspėjimų. Juk jiems buvo pasakyta, kad praėjęs kartas paskutinis. Jonas ir Tomas sutrikę atsiprašinėjo, žadėjo daugiau taip nebesielgti. Mokytojas Karolis liepė atnešti pavogtą kuprinę. Jonui ir Tomui atnešus kuprinę, mokytojas liepė Mantui patikrinti, ar ten yra visi daiktai. Niekas nebuvo paimta.
Mokytojas Karolis dar kartą pagyrė Mantą ir Deivį už drąsą iškart iškilus problemai pasisakyti ir ieškoti pagalbos, o Joną ir Tomą įspėjo, kad, jei vėl lįs prie Manto ar Deivio, be kalbų bus išmesti iš mokyklos.
Tuomet Mantas ir Deivis išėjo, Jonas ir Tomas liko mokytojo kabinete. Jis paskambino berniukų tėvams ir papasakojo apie jų elgesį, taip pat informavo Gerovės komisiją.
Galiausiai padėkojo vertėjui ir jis išėjo.
2 scenarijus: ypatinga situacija – pranešimas apie nelaimę gatvėje.
Dalyviai: kurčiasis mokinys Mantas, jo geriausias draugas Deivis, gestų kalbos vertėjas, socialinis darbuotojas Saulius, nualpęs žmogus – kurčiasis Kipras.
Į socialinio darbuotojo Sauliaus kabinetą įlekia Mantas ir Deivis. Jie išsigandę, gestais rodo, kad kažkas nualpo, nukrito. Saulius tik prieš savaitę įsidarbino ir ypač tokią emocingą gestų kalbą jam suprasti – iššūkis. Deivis su Mantu beaiškindami patys suprato, kad Saulius nesupranta. Pasisekė, kad pro šalį ėjo vertėjas, tad berniukai staigiai pasikvietė jį. Mantas ir Deivis vėl papasakojo situaciją, kad apačioje guli nualpęs žmogus. Vertėjui išvertus, Saulius nieko nelaukdamas paėmė telefoną ir, paskambinęs numeriu 112, dispečeriams išdėstė situaciją, nurodė adresą. Vertėjas išvertė viską, ką kalbėjo Saulius. Vaikai suglumo: ar šioje situacijoje reikia kreiptis pagalbos telefonu? Taip, tai privaloma – paaiškino Saulius.
Visam būriui nuskubėjus į vietą, kur gulėjo nualpęs žmogus, jie pamatė, kad prie jo jau buvo kitas mokytojas, kuris pamažu girdė vandeniu nusilpusį Kiprą svaigstančia galva. Paklaustas, kaip jaučiasi, jis lėtai atsakė, kad labai prastai. Vertėjas vertė visus pokalbius. Atvykus greitajai medicinos pagalbai, Saulius pagyrė berniukus, kad iškart kreipėsi pagalbos. Jiems buvo dėkingas ir Kipras.
Analizės gairės
-
Kokios tai buvo ypatingos situacijos?
-
Su kokiais sunkumais susidurta?
-
Kaip ypatingos situacijos buvo sprendžiamos?
-
Ar situacijos buvo išspręstos? Kaip?
-
Šiose situacijose dalyvavo ir vertėjas. Kuo čia buvo svarbus jo vaidmuo? Ar situacijos vystytųsi kitaip, jei vertėjo nebūtų? Pakomentuokite.
-
Jei šiose situacijose atsidurtumėte patys, kaip jas spręstumėte? Ar jums būtų būtinas vertėjas? Kodėl?
C dalis
Klasėje imituojama situacija, kada reikia išsikviesti pagalbą (112), kreiptis į BPC. Atvejis aptariamas pagal numatytas gaires (gali būti filmuojama ir vėliau bendrai analizuojama).
C dalis
Kreipimosi pagalbos eiga
Pasisveikinimas. Prisistatymas. Problemos nurodymas, nusiskundimai. Pagalbos paprašymas (galima nurodyti konkrečią pagalbos rūšį, pavyzdžiui, reikalinga gaisrinė). Adreso patikslinimas. Nukreipimų (jei tokie pateikiami) priėmimas, patvirtinimas. Atsisveikinimas.
C dalis
Aptarimo gairės
-
Ar vaidinimo metu buvo visi kreipimosi pagalbos eigos etapai? Jei ne, kokių trūko, kas tobulintina?
-
Su kokiais iššūkiais susidūrė pagalbos besikreipiantis asmuo?
-
Jei iš tiesų atsidurtumėte tokioje ypatingoje situacijoje, kaip manote, kas būtų kitaip? (Labiau nerimautumėte, drebėtų rankos, kalbėtumėte neaiškiai?)
-
Jei realybėje jaustumėtės kitaip nei dabar, kaip tai galima būtų spręsti?
Aptarimo gairės
-
Ar vaidinimo metu buvo visi kreipimosi pagalbos eigos etapai? Jei ne, kokių trūko, kas tobulintina?
-
Su kokiais iššūkiais susidūrė pagalbos besikreipiantis asmuo?
-
Jei iš tiesų atsidurtumėte tokioje ypatingoje situacijoje, kaip manote, kas būtų kitaip? (Labiau nerimautumėte, drebėtų rankos, kalbėtumėte neaiškiai?)
-
Jei realybėje jaustumėtės kitaip nei dabar, kaip tai galima būtų spręsti?
Klasėje imituojama situacija, kada reikia išsikviesti pagalbą (112), kreiptis į BPC. Atvejis aptariamas pagal numatytas gaires (gali būti filmuojama ir vėliau bendrai analizuojama).
Kreipimosi pagalbos eiga
Pasisveikinimas. Prisistatymas. Problemos nurodymas, nusiskundimai. Pagalbos paprašymas (galima nurodyti konkrečią pagalbos rūšį, pavyzdžiui, reikalinga gaisrinė). Adreso patikslinimas. Nukreipimų (jei tokie pateikiami) priėmimas, patvirtinimas. Atsisveikinimas.
Aptarimo gairės
-
Ar vaidinimo metu buvo visi kreipimosi pagalbos eigos etapai? Jei ne, kokių trūko, kas tobulintina?
-
Su kokiais iššūkiais susidūrė pagalbos besikreipiantis asmuo?
-
Jei iš tiesų atsidurtumėte tokioje ypatingoje situacijoje, kaip manote, kas būtų kitaip? (Labiau nerimautumėte, drebėtų rankos, kalbėtumėte neaiškiai?)
-
Jei realybėje jaustumėtės kitaip nei dabar, kaip tai galima būtų spręsti?