1. Atpasakojant situaciją, kurioje dalyvauja ne vienas, bet daugiau dalyvių, svarbu nusakyti veiksmažodžius, kaitomus kryptimi, atitinkamai juos lokalizuojant erdvėje. Taip vyksta pokalbis tarp trijų asmenų.
Tokius pokalbius tarp trijų asmenų galite rasti, peržiūrėję Loretos A vaizdo įrašą, kaip ji vyksta į ligoninę be vertėjo (3:22–3:33), taip pat Loretos B vaizdo įrašą, kaip ji vyksta į ligoninę su gestų kalbos vertėju (0:45–0:55, 1:20–1:45, 2:10–2:30).
Paaiškinkite, kaip tai daryti. Mokinys A turi liepti mokiniui B kažką padaryti mokiniui C. Peržiūrėjęs vaizdo įraše pateiktus nurodymus, mokinys A turi vykdyti nurodymą. Tik mokinys A gali matyti vaizdo įrašą. Kai jau nurodymas įvykdytas ir atsakymas perduotas mokytojui, tada kitas mokinys peržiūri įrašą bei pateikia nurodymus ir t. t.
1. Atpasakojant situaciją, kurioje dalyvauja ne vienas, bet daugiau dalyvių, svarbu nusakyti veiksmažodžius, kaitomus kryptimi, atitinkamai juos lokalizuojant erdvėje. Taip vyksta pokalbis tarp trijų asmenų.
Tokius pokalbius tarp trijų asmenų galite rasti, peržiūrėję Loretos A vaizdo įrašą, kaip ji vyksta į ligoninę be vertėjo (3:22–3:33), taip pat Loretos B vaizdo įrašą, kaip ji vyksta į ligoninę su gestų kalbos vertėju (0:45–0:55, 1:20–1:45, 2:10–2:30).
2. Mokiniai atlieka nurodymus. Mokytojas vienam mokiniui liepia paklausti bet kurio mokinio, ar suprato, kaip vyksta veikėjų lokalizacija su kryptimi kaitomais veiksmažodžiais, kaip vyksta pokalbis tarp trijų dalyvių.
Mokytojas – mokinys A – mokinys B (bendraklasis)
Mokinys A paklausia mokinio B (bendraklasio), ar jis suprato užduotį. Bendraklasis B atsako. Tada mokinys A sako mokytojui tai, ką mokinys B pasakė.
Lentoje mokytojas nupiešia schemą ir nuosekliai paaiškina, kas vyko.
Mokytojas nuosekliai paaiškina: „Aš (mokytojas) paprašiau mokinio A, kad jis paklaustų mokinio B, ar jis suprato, kaip vyksta pokalbis tarp trijų dalyvių (svarbu nepamiršti, kad visada truputį palinkstama ir pasisukama veidu į mokinį B).“ Tada pakomentuoja mokinio A atsakymą (remdamasis schema).
Mokytojas liepia mokiniui:
Paklausk klasės draugo, ar jam patinka mokytis lietuvių kalbos.
Mokinys paklausia ir bendraklasio atsakymą turi perduoti mokytojui:
Jis sakė, kad jam patinka / nepatinka mokytis.
Toliau mokytojas pateikia kelis nurodymus, kad mokiniai gerai įsitvirtintų:
Paklausk (vardas), kokia šiandien diena.
Paklausk (vardas), ką valgysime šiandien pietums valgykloje.
Paklausk (vardas), ar poryt bus gestų kalbos pamoka.
2. Mokiniai atlieka nurodymus. Mokytojas vienam mokiniui liepia paklausti bet kurio mokinio, ar suprato, kaip vyksta veikėjų lokalizacija su kryptimi kaitomais veiksmažodžiais, kaip vyksta pokalbis tarp trijų dalyvių.
Mokytojas – mokinys A – mokinys B (bendraklasis)
Mokinys A paklausia mokinio B (bendraklasio), ar jis suprato užduotį. Bendraklasis B atsako. Tada mokinys A sako mokytojui tai, ką mokinys B pasakė.
Lentoje mokytojas nupiešia schemą ir nuosekliai paaiškina, kas vyko.
Mokytojas nuosekliai paaiškina: „Aš (mokytojas) paprašiau mokinio A, kad jis paklaustų mokinio B, ar jis suprato, kaip vyksta pokalbis tarp trijų dalyvių (svarbu nepamiršti, kad visada truputį palinkstama ir pasisukama veidu į mokinį B).“ Tada pakomentuoja mokinio A atsakymą (remdamasis schema).
Mokytojas liepia mokiniui:
Paklausk klasės draugo, ar jam patinka mokytis lietuvių kalbos.
Mokinys paklausia ir bendraklasio atsakymą turi perduoti mokytojui:
Jis sakė, kad jam patinka / nepatinka mokytis.
Toliau mokytojas pateikia kelis nurodymus, kad mokiniai gerai įsitvirtintų:
Paklausk (vardas), kokia šiandien diena.
Paklausk (vardas), ką valgysime šiandien pietums valgykloje.
Paklausk (vardas), ar poryt bus gestų kalbos pamoka.
3. Mokinys A pagal pateiktus vaizdo įrašų nurodymus turi liepti mokiniui B kažką padaryti mokiniui C. Mokinys A turi stebėti vykdomus nurodymus ir tai, kas buvo atliekama, turi atpasakoti su kryptimi kaitomais veiksmažodžiais tokia struktūra ir veikėjų lokalizacija, pasiremdamas anksčiau minėta schema.
3. Mokinys A pagal pateiktus vaizdo įrašų nurodymus turi liepti mokiniui B kažką padaryti mokiniui C. Mokinys A turi stebėti vykdomus nurodymus ir tai, kas buvo atliekama, turi atpasakoti su kryptimi kaitomais veiksmažodžiais tokia struktūra ir veikėjų lokalizacija, pasiremdamas anksčiau minėta schema.
Kam nors liepkite, kad paklaustų (vardas), ar jis (ji) buvo iškvietęs (-usi) 112 pagalbą.
Kam nors liepkite, kad paklaustų (vardas), iki kada dirba socialinis pedagogas.
Kam nors liepkite, kad paklaustų (vardas), ar jis (ji) dažnai užsako vertimo paslaugas.
Kam nors liepkite, kad paklaustų (vardas), koks mūsų mokyklos direktoriaus vardas ir pavardė.
Kam nors liepkite, kad paklaustų (vardas), ar mūsų mokykloje psichologas moka gestų kalbą.
Kam nors liepkite, kad paklaustų (vardas), kur galima rasti mokykloje medicinos darbuotoją.
Kam nors liepkite, kad paklaustų (vardas), ar kada nors vėlavo į pamokas.
Kam nors liepkite, kad paklaustų (vardas), kaip galima užsakyti gestų kalbos vertėją.
Kam nors liepkite, kad paklaustų (vardas), kas verčia mūsų mokyklos susirinkimuose ir renginiuose.
Kam nors liepkite, kad paklaustų (vardas), ar jis (ji) buvo iškvietęs (-usi) 112 pagalbą.
Kam nors liepkite, kad paklaustų (vardas), iki kada dirba socialinis pedagogas.
Kam nors liepkite, kad paklaustų (vardas), ar jis (ji) dažnai užsako vertimo paslaugas.
Kam nors liepkite, kad paklaustų (vardas), koks mūsų mokyklos direktoriaus vardas ir pavardė.
Kam nors liepkite, kad paklaustų (vardas), ar mūsų mokykloje psichologas moka gestų kalbą.
Kam nors liepkite, kad paklaustų (vardas), kur galima rasti mokykloje medicinos darbuotoją.
Kam nors liepkite, kad paklaustų (vardas), ar kada nors vėlavo į pamokas.
Kam nors liepkite, kad paklaustų (vardas), kaip galima užsakyti gestų kalbos vertėją.
Kam nors liepkite, kad paklaustų (vardas), kas verčia mūsų mokyklos susirinkimuose ir renginiuose.
Paaiškinkite, kaip tai daryti. Mokinys A turi liepti mokiniui B kažką padaryti mokiniui C. Peržiūrėjęs vaizdo įraše pateiktus nurodymus, mokinys A turi vykdyti nurodymą. Tik mokinys A gali matyti vaizdo įrašą. Kai jau nurodymas įvykdytas ir atsakymas perduotas mokytojui, tada kitas mokinys peržiūri įrašą bei pateikia nurodymus ir t. t.
1. Atpasakojant situaciją, kurioje dalyvauja ne vienas, bet daugiau dalyvių, svarbu nusakyti veiksmažodžius, kaitomus kryptimi, atitinkamai juos lokalizuojant erdvėje. Taip vyksta pokalbis tarp trijų asmenų.
Tokius pokalbius tarp trijų asmenų galite rasti, peržiūrėję Loretos A vaizdo įrašą, kaip ji vyksta į ligoninę be vertėjo (3:22–3:33), taip pat Loretos B vaizdo įrašą, kaip ji vyksta į ligoninę su gestų kalbos vertėju (0:45–0:55, 1:20–1:45, 2:10–2:30).
2. Mokiniai atlieka nurodymus. Mokytojas vienam mokiniui liepia paklausti bet kurio mokinio, ar suprato, kaip vyksta veikėjų lokalizacija su kryptimi kaitomais veiksmažodžiais, kaip vyksta pokalbis tarp trijų dalyvių.
Mokytojas – mokinys A – mokinys B (bendraklasis)
Mokinys A paklausia mokinio B (bendraklasio), ar jis suprato užduotį. Bendraklasis B atsako. Tada mokinys A sako mokytojui tai, ką mokinys B pasakė.
Lentoje mokytojas nupiešia schemą ir nuosekliai paaiškina, kas vyko.
Mokytojas nuosekliai paaiškina: „Aš (mokytojas) paprašiau mokinio A, kad jis paklaustų mokinio B, ar jis suprato, kaip vyksta pokalbis tarp trijų dalyvių (svarbu nepamiršti, kad visada truputį palinkstama ir pasisukama veidu į mokinį B).“ Tada pakomentuoja mokinio A atsakymą (remdamasis schema).
Mokytojas liepia mokiniui:
Paklausk klasės draugo, ar jam patinka mokytis lietuvių kalbos.
Mokinys paklausia ir bendraklasio atsakymą turi perduoti mokytojui:
Jis sakė, kad jam patinka / nepatinka mokytis.
Toliau mokytojas pateikia kelis nurodymus, kad mokiniai gerai įsitvirtintų:
Paklausk (vardas), kokia šiandien diena.
Paklausk (vardas), ką valgysime šiandien pietums valgykloje.
Paklausk (vardas), ar poryt bus gestų kalbos pamoka.
3. Mokinys A pagal pateiktus vaizdo įrašų nurodymus turi liepti mokiniui B kažką padaryti mokiniui C. Mokinys A turi stebėti vykdomus nurodymus ir tai, kas buvo atliekama, turi atpasakoti su kryptimi kaitomais veiksmažodžiais tokia struktūra ir veikėjų lokalizacija, pasiremdamas anksčiau minėta schema.
Kam nors liepkite, kad paklaustų (vardas), ar jis (ji) buvo iškvietęs (-usi) 112 pagalbą.
Kam nors liepkite, kad paklaustų (vardas), iki kada dirba socialinis pedagogas.
Kam nors liepkite, kad paklaustų (vardas), ar jis (ji) dažnai užsako vertimo paslaugas.
Kam nors liepkite, kad paklaustų (vardas), koks mūsų mokyklos direktoriaus vardas ir pavardė.
Kam nors liepkite, kad paklaustų (vardas), ar mūsų mokykloje psichologas moka gestų kalbą.
Kam nors liepkite, kad paklaustų (vardas), kur galima rasti mokykloje medicinos darbuotoją.
Kam nors liepkite, kad paklaustų (vardas), ar kada nors vėlavo į pamokas.
Kam nors liepkite, kad paklaustų (vardas), kaip galima užsakyti gestų kalbos vertėją.
Kam nors liepkite, kad paklaustų (vardas), kas verčia mūsų mokyklos susirinkimuose ir renginiuose.