Gestų kalba ir aš
5–6 klasės
Ypatinga situacija
Potemės
Ypatingos situacijos ir veiksmai joms nutikus
3 užduotis
  • Rekomendacijos mokytojui
  • Potemės
  • Papildomos užduotys
  • Temos apibendrinimas
Gestų kalba ir aš
5–6 klasės
Ypatinga situacija
Potemės
Ypatingos situacijos ir veiksmai joms nutikus
3 užduotis
*alt_site_homepage_image*
lt
en

Temos struktūra

  • Rekomendacijos mokytojui
  • Potemės
  • Papildomos užduotys
  • Temos apibendrinimas

Potemės

  • Kas yra ypatinga situacija?
  • Ypatingos situacijos ir veiksmai joms nutikus
    • Potemės turinys
    • 1 užduotis
    • 2 užduotis
    • 3 užduotis
  • Ypatingų situacijų sprendimo būdai
  • Kas yra ypatinga situacija?
  • Ypatingos situacijos ir veiksmai joms nutikus
    • Potemės turinys
    • 1 užduotis
    • 2 užduotis
    • 3 užduotis
  • Ypatingų situacijų sprendimo būdai
  • Potemės turinys
  • 1 užduotis icon56_1-icon
  • 2 užduotis icon56_2-icon
  • 3 užduotis icon56_3-icon
A dalis

A dalis

Mokiniai, pasiskirstę poromis ar didesnėmis grupėmis, atlieka užduotį.

Kuria lankstinukus penktokui ar šeštokui, kaip elgtis, ko griebtis, atsitikus ypatingai situacijai (remiamasi 1 ir 2 potemių medžiaga: ypatingų situacijų sąrašais, iliustracijomis, vaizdo įrašais. Gali pasitelkti ir savo, priemonėje neaprašytas ir nepaminėtas, ypatingas situacijas. Kiekviena pora pasirenka po tris ypatingas situacijas). Juos iliustruoja, surašo veiksmų planą ir pan. (jei pateiktoje situacijoje reikia kreiptis pagalbos į aplinkinius, kurie yra girdintys, galima nurodyti ir tam tikrų frazių, žodžių junginių banką, kuris galėtų padėti. Tas pats tinka ir kreipiantis gestų kalba: kaip, ką, po ko sakyti, kaip atsirinkti, ką sakyti. Visa tai aptariama pamokų metu, analizuojant šią potemę). Darbai aptariami, analizuojami klasėje, mokiniai išsako savo nuomonę.

Mokiniai, pasiskirstę poromis ar didesnėmis grupėmis, atlieka užduotį.

Kuria lankstinukus penktokui ar šeštokui, kaip elgtis, ko griebtis, atsitikus ypatingai situacijai (remiamasi 1 ir 2 potemių medžiaga: ypatingų situacijų sąrašais, iliustracijomis, vaizdo įrašais. Gali pasitelkti ir savo, priemonėje neaprašytas ir nepaminėtas, ypatingas situacijas. Kiekviena pora pasirenka po tris ypatingas situacijas). Juos iliustruoja, surašo veiksmų planą ir pan. (jei pateiktoje situacijoje reikia kreiptis pagalbos į aplinkinius, kurie yra girdintys, galima nurodyti ir tam tikrų frazių, žodžių junginių banką, kuris galėtų padėti. Tas pats tinka ir kreipiantis gestų kalba: kaip, ką, po ko sakyti, kaip atsirinkti, ką sakyti. Visa tai aptariama pamokų metu, analizuojant šią potemę). Darbai aptariami, analizuojami klasėje, mokiniai išsako savo nuomonę.

A dalis

Papildomų ypatingų situacijų sąrašas

  • Žmogui įkando šuo.
  • Paauglį nuolat kritikuoja ir peikia tėvai.
  • Paauglį apkalbinėja draugai.
  • Gatvėje guli nualpęs žmogus.
  • Paauglys per socialinius tinklus gauna nepadorių nuotraukų.
  • Internete paviešinta šmeižianti jūsų ar draugo nuotrauka.
  • Paauglys nesuvaldo pykčio ir ima daryti kvailystes: ką nors pastumia, sulaužo mokyklos baldą ir kt.
  • Įrašykite savo...

Papildomų ypatingų situacijų sąrašas

  • Žmogui įkando šuo.
  • Paauglį nuolat kritikuoja ir peikia tėvai.
  • Paauglį apkalbinėja draugai.
  • Gatvėje guli nualpęs žmogus.
  • Paauglys per socialinius tinklus gauna nepadorių nuotraukų.
  • Internete paviešinta šmeižianti jūsų ar draugo nuotrauka.
  • Paauglys nesuvaldo pykčio ir ima daryti kvailystes: ką nors pastumia, sulaužo mokyklos baldą ir kt.
  • Įrašykite savo...

A dalis

Patarimai kuriant lankstinuką

  1. Aiškiai savo grupėje apsibrėžkite norimas pavaizduoti ypatingas situacijas, nurodykite tų situacijų įvardijimus. Būtinai apgalvokite savo adresatą, t. y. kam būtent lankstinukas bus skirtas.
  2. Apgalvokite, ką konkrečiai prie kiekvienos iš tų trijų situacijų norite pavaizduoti, kiek bus iliustracijų, koks veiksmo scenarijus. Nusipieškite juodraštį.
  3. Sudarykite neilgą ir konkretų veiksmų ar sprendimų planą. Pavyzdžiui, jei situacija apie patyčias: a) nebijok – tu nesi kaltas dėl patyčių; b) kreipkis į suaugusiuosius pagalbos; c) pasikalbėk apie tai su tėvais ar draugais – tau pasidarys lengviau ir t. t.
  4. Jei jūsų komandos pasirinktoje situacijoje kurčiajam reikia kreiptis pagalbos į girdinčiuosius, sudarykite žodžių banką, pavyzdžiui: Sveiki, man reikia pagalbos. Aš pasiklydau. Man reikia atvykti į (nurodykite adresą). Ar galite man padėti? Toks bankas gali padėti lankstinuką skaitančiam asmeniui.
  5. Sukurkite patrauklų lankstinuką – galite visą papildyti tinkamomis iliustracijomis, paryškinti tam tikrus sakinius ir pan.

Patarimai kuriant lankstinuką

  1. Aiškiai savo grupėje apsibrėžkite norimas pavaizduoti ypatingas situacijas, nurodykite tų situacijų įvardijimus. Būtinai apgalvokite savo adresatą, t. y. kam būtent lankstinukas bus skirtas.
  2. Apgalvokite, ką konkrečiai prie kiekvienos iš tų trijų situacijų norite pavaizduoti, kiek bus iliustracijų, koks veiksmo scenarijus. Nusipieškite juodraštį.
  3. Sudarykite neilgą ir konkretų veiksmų ar sprendimų planą. Pavyzdžiui, jei situacija apie patyčias: a) nebijok – tu nesi kaltas dėl patyčių; b) kreipkis į suaugusiuosius pagalbos; c) pasikalbėk apie tai su tėvais ar draugais – tau pasidarys lengviau ir t. t.
  4. Jei jūsų komandos pasirinktoje situacijoje kurčiajam reikia kreiptis pagalbos į girdinčiuosius, sudarykite žodžių banką, pavyzdžiui: Sveiki, man reikia pagalbos. Aš pasiklydau. Man reikia atvykti į (nurodykite adresą). Ar galite man padėti? Toks bankas gali padėti lankstinuką skaitančiam asmeniui.
  5. Sukurkite patrauklų lankstinuką – galite visą papildyti tinkamomis iliustracijomis, paryškinti tam tikrus sakinius ir pan.
1
2
3

Mokiniai, pasiskirstę poromis ar didesnėmis grupėmis, atlieka užduotį.

Kuria lankstinukus penktokui ar šeštokui, kaip elgtis, ko griebtis, atsitikus ypatingai situacijai (remiamasi 1 ir 2 potemių medžiaga: ypatingų situacijų sąrašais, iliustracijomis, vaizdo įrašais. Gali pasitelkti ir savo, priemonėje neaprašytas ir nepaminėtas, ypatingas situacijas. Kiekviena pora pasirenka po tris ypatingas situacijas). Juos iliustruoja, surašo veiksmų planą ir pan. (jei pateiktoje situacijoje reikia kreiptis pagalbos į aplinkinius, kurie yra girdintys, galima nurodyti ir tam tikrų frazių, žodžių junginių banką, kuris galėtų padėti. Tas pats tinka ir kreipiantis gestų kalba: kaip, ką, po ko sakyti, kaip atsirinkti, ką sakyti. Visa tai aptariama pamokų metu, analizuojant šią potemę). Darbai aptariami, analizuojami klasėje, mokiniai išsako savo nuomonę.

Papildomų ypatingų situacijų sąrašas

  • Žmogui įkando šuo.
  • Paauglį nuolat kritikuoja ir peikia tėvai.
  • Paauglį apkalbinėja draugai.
  • Gatvėje guli nualpęs žmogus.
  • Paauglys per socialinius tinklus gauna nepadorių nuotraukų.
  • Internete paviešinta šmeižianti jūsų ar draugo nuotrauka.
  • Paauglys nesuvaldo pykčio ir ima daryti kvailystes: ką nors pastumia, sulaužo mokyklos baldą ir kt.
  • Įrašykite savo...

Patarimai kuriant lankstinuką

  1. Aiškiai savo grupėje apsibrėžkite norimas pavaizduoti ypatingas situacijas, nurodykite tų situacijų įvardijimus. Būtinai apgalvokite savo adresatą, t. y. kam būtent lankstinukas bus skirtas.
  2. Apgalvokite, ką konkrečiai prie kiekvienos iš tų trijų situacijų norite pavaizduoti, kiek bus iliustracijų, koks veiksmo scenarijus. Nusipieškite juodraštį.
  3. Sudarykite neilgą ir konkretų veiksmų ar sprendimų planą. Pavyzdžiui, jei situacija apie patyčias: a) nebijok – tu nesi kaltas dėl patyčių; b) kreipkis į suaugusiuosius pagalbos; c) pasikalbėk apie tai su tėvais ar draugais – tau pasidarys lengviau ir t. t.
  4. Jei jūsų komandos pasirinktoje situacijoje kurčiajam reikia kreiptis pagalbos į girdinčiuosius, sudarykite žodžių banką, pavyzdžiui: Sveiki, man reikia pagalbos. Aš pasiklydau. Man reikia atvykti į (nurodykite adresą). Ar galite man padėti? Toks bankas gali padėti lankstinuką skaitančiam asmeniui.
  5. Sukurkite patrauklų lankstinuką – galite visą papildyti tinkamomis iliustracijomis, paryškinti tam tikrus sakinius ir pan.


B dalis

B dalis

Kuria vaizdo klipą, padedantį bendraamžiui atpažinti ypatingą situaciją (pora arba grupė pasirenka po vieną situaciją, gali būti iš jau sukurto tos pačios grupės lankstinuko) ir tinkamai joje reaguoti, veikti. Darbai aptariami, analizuojami klasėje, mokiniai išsako savo nuomonę.

Kuria vaizdo klipą, padedantį bendraamžiui atpažinti ypatingą situaciją (pora arba grupė pasirenka po vieną situaciją, gali būti iš jau sukurto tos pačios grupės lankstinuko) ir tinkamai joje reaguoti, veikti. Darbai aptariami, analizuojami klasėje, mokiniai išsako savo nuomonę.

B dalis

Patarimai kuriant vaizdo įrašą

  1. Vaizdo įrašas gali būti vaidybinis arba pasakojimo pobūdžio. Prieš jį kurdami, pasitarkite su savo grupe, kuris įrašas jums būtų patrauklesnis, įdomesnis. Pasirašykite nedidelį situacijos scenarijų. Pasitarkite su mokytoju.
  2. Vaizdo įraše turi būti aišku, kokia tai ypatinga situacija, koks sunkumas iškilo.
  3. Savo vaizdo įraše akcentuokite, kad sprendimas yra visada, tačiau svarbu pasirinkti sau tinkamą. Jei jų yra keli, būtinai juos nurodykite.
  4. Kurdami įrašą būtinai pasirūpinkite tinkama apranga, parepetuokite. Atkreipkite dėmesį į nerankinius elementus: mimiką, savo kuriamą vaidmenį (pavyzdžiui, jei vaidinate, kad iš jūsų tyčiojasi, negalite kikenti, juk dabar jūs – aktorius!).
  5. Prieš filmuodamiesi, būtinai su mokytoju pasitarkite dėl LGK teksto. Juk jei įraše bus klaida, reikės viską pakartoti.
  6. Atkreipkite dėmesį į tai, kaip bus reaguojama į situaciją, į visus įmanomus veiksmus. Būtinai remkitės visos šios temos medžiaga. Galite parodyti ir tai, kaip elgtis nereikėtų. Būkite kūrybingi!

Patarimai kuriant vaizdo įrašą

  1. Vaizdo įrašas gali būti vaidybinis arba pasakojimo pobūdžio. Prieš jį kurdami, pasitarkite su savo grupe, kuris įrašas jums būtų patrauklesnis, įdomesnis. Pasirašykite nedidelį situacijos scenarijų. Pasitarkite su mokytoju.
  2. Vaizdo įraše turi būti aišku, kokia tai ypatinga situacija, koks sunkumas iškilo.
  3. Savo vaizdo įraše akcentuokite, kad sprendimas yra visada, tačiau svarbu pasirinkti sau tinkamą. Jei jų yra keli, būtinai juos nurodykite.
  4. Kurdami įrašą būtinai pasirūpinkite tinkama apranga, parepetuokite. Atkreipkite dėmesį į nerankinius elementus: mimiką, savo kuriamą vaidmenį (pavyzdžiui, jei vaidinate, kad iš jūsų tyčiojasi, negalite kikenti, juk dabar jūs – aktorius!).
  5. Prieš filmuodamiesi, būtinai su mokytoju pasitarkite dėl LGK teksto. Juk jei įraše bus klaida, reikės viską pakartoti.
  6. Atkreipkite dėmesį į tai, kaip bus reaguojama į situaciją, į visus įmanomus veiksmus. Būtinai remkitės visos šios temos medžiaga. Galite parodyti ir tai, kaip elgtis nereikėtų. Būkite kūrybingi!
1
2

Kuria vaizdo klipą, padedantį bendraamžiui atpažinti ypatingą situaciją (pora arba grupė pasirenka po vieną situaciją, gali būti iš jau sukurto tos pačios grupės lankstinuko) ir tinkamai joje reaguoti, veikti. Darbai aptariami, analizuojami klasėje, mokiniai išsako savo nuomonę.

Patarimai kuriant vaizdo įrašą

  1. Vaizdo įrašas gali būti vaidybinis arba pasakojimo pobūdžio. Prieš jį kurdami, pasitarkite su savo grupe, kuris įrašas jums būtų patrauklesnis, įdomesnis. Pasirašykite nedidelį situacijos scenarijų. Pasitarkite su mokytoju.
  2. Vaizdo įraše turi būti aišku, kokia tai ypatinga situacija, koks sunkumas iškilo.
  3. Savo vaizdo įraše akcentuokite, kad sprendimas yra visada, tačiau svarbu pasirinkti sau tinkamą. Jei jų yra keli, būtinai juos nurodykite.
  4. Kurdami įrašą būtinai pasirūpinkite tinkama apranga, parepetuokite. Atkreipkite dėmesį į nerankinius elementus: mimiką, savo kuriamą vaidmenį (pavyzdžiui, jei vaidinate, kad iš jūsų tyčiojasi, negalite kikenti, juk dabar jūs – aktorius!).
  5. Prieš filmuodamiesi, būtinai su mokytoju pasitarkite dėl LGK teksto. Juk jei įraše bus klaida, reikės viską pakartoti.
  6. Atkreipkite dėmesį į tai, kaip bus reaguojama į situaciją, į visus įmanomus veiksmus. Būtinai remkitės visos šios temos medžiaga. Galite parodyti ir tai, kaip elgtis nereikėtų. Būkite kūrybingi!


Kitos temos

  • Pokyčiai
  • Draugų ratas
  • Šventės ir renginiai
  • Ypatinga situacija
  • Informacijos srautas
  • Kelionė
  • Bendruomenė
  • Meninė (savi)raiška
  • Pokalbiai
  • Kalba
  • Paslaugos kurtiesiems
  • Kas esi?

Reklaminiai skydeliai

Finansuoja Europos sąjunga
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija
Lieutvos kurčiūjų ir neprigirdinčiųjų centras
Nacionalinė švietimo agentūra
ED tech centras
Plačiau apie priemonę
Loading
Rodyti informaciją