- Pasakykite, kaip žinote iš LGK vaizdo įrašo, ir paaiškinkite.
- Kada yra autoriaus žodžiai (pati E. Laborit parašė)?
- Kada E. Laborit kalbasi su teatro režisieriumi (kada vyksta dialogas, ypač kai režisierius sako E. Laborit)?
- Kada ir kaip vyksta monologas?
- Mokiniai stebi po kiekvieną punktą: monologo ir kitų veikėjų (pedagogo, mamos) minčių, pasisakymų sakinius. Tada mokinys prieš klasę turi perpasakoti monologą, kurį sudaro vientisiniai sakiniai, remdamasis vaidmenų kaita ir veikėjo mintis nukreipdamas į jį, pavyzdžiui:
(Aš): Užaugusi norėsiu dirbti auklėtoja kurčiųjų mokykloje.
(Kitas): Taip, taip. Norint dirbti ja, reikia turėti diplomą.
- Mokiniai stebi po kiekvieną punktą: monologo ir kitų veikėjų (pedagogo, mamos) minčių, pasisakymų sakinius. Tada mokinys prieš klasę turi perpasakoti monologą, kurį sudaro vientisiniai sakiniai, remdamasis vaidmenų kaita ir veikėjo mintis nukreipdamas į jį, pavyzdžiui:
(Aš): Užaugusi norėsiu dirbti auklėtoja kurčiųjų mokykloje.
(Kitas): Taip, taip. Norint dirbti ja, reikia turėti diplomą.
- Dabar pabandykite iš lentelėje pateiktų trijų LGK sakinukų (autoriaus, monologo ir kito veikėjo) nusifilmuoti vientisinį sakinį, pasikeisdami vaidmenims ir atsižvelgdami į referencijos taškus bei kūno padėtį. Po filmavimosi galite parodyti klasei savo vaizdo įrašą ir padiskutuoti, kaip sekėsi filmuotis, kas buvo sunku ir pan. Tada peržiūrėkite vaizdo įrašą ir pasitikrinkite.
- Dabar pabandykite iš lentelėje pateiktų trijų LGK sakinukų (autoriaus, monologo ir kito veikėjo) nusifilmuoti vientisinį sakinį, pasikeisdami vaidmenims ir atsižvelgdami į referencijos taškus bei kūno padėtį. Po filmavimosi galite parodyti klasei savo vaizdo įrašą ir padiskutuoti, kaip sekėsi filmuotis, kas buvo sunku ir pan. Tada peržiūrėkite vaizdo įrašą ir pasitikrinkite.
- Pasakykite, kaip žinote iš LGK vaizdo įrašo, ir paaiškinkite.
- Kada yra autoriaus žodžiai (pati E. Laborit parašė)?
- Kada E. Laborit kalbasi su teatro režisieriumi (kada vyksta dialogas, ypač kai režisierius sako E. Laborit)?
- Kada ir kaip vyksta monologas?
- Mokiniai stebi po kiekvieną punktą: monologo ir kitų veikėjų (pedagogo, mamos) minčių, pasisakymų sakinius. Tada mokinys prieš klasę turi perpasakoti monologą, kurį sudaro vientisiniai sakiniai, remdamasis vaidmenų kaita ir veikėjo mintis nukreipdamas į jį, pavyzdžiui:
(Aš): Užaugusi norėsiu dirbti auklėtoja kurčiųjų mokykloje.
(Kitas): Taip, taip. Norint dirbti ja, reikia turėti diplomą.
- Dabar pabandykite iš lentelėje pateiktų trijų LGK sakinukų (autoriaus, monologo ir kito veikėjo) nusifilmuoti vientisinį sakinį, pasikeisdami vaidmenims ir atsižvelgdami į referencijos taškus bei kūno padėtį. Po filmavimosi galite parodyti klasei savo vaizdo įrašą ir padiskutuoti, kaip sekėsi filmuotis, kas buvo sunku ir pan. Tada peržiūrėkite vaizdo įrašą ir pasitikrinkite.
Aš (monologas) |
Kiti veikėjai |
Užaugęs svajoju būti veterinaru. |
Tu gali juo būti, net jei esi kurčias. |
Aš noriu rytoj į mokyklą apsivilkti languotą sijoną ir raudoną palaidinukę. |
Tu negali taip apsirengti, tau į mokyklą reikia eiti su uniforma. |
Rytoj bus lietuvių kalbos kontrolinis darbas. Nepasiruošiau, galvoju daryti paruoštukes, bet ar mokytoja nepastebės? |
Tau lietuvių kalba gerai sekasi, paruoštukių geriau nedaryk, nes prisidarysi bėdos. |
Ar aš sugebėsiu mokytis tarptautinių gestų? |
Taip, taip, tu gali, pasitikėk savimi. |
Ar verta dalyvauti LKJA jaunimo stovykloje? |
Nepraleisk progos užsiregistruoti. Aš pats dalyvavau praėjusiais metais, labai patiko. |
Aš turiu papasakoti vieną įdomią mokyklos istoriją. |
Papasakok man, nekantriai laukiu. |
Šiandien klasės draugės gimtadienis, o aš pamiršau nupirkti jai dovanėlę. Kaip negerai! |
Nieko blogo, gali pasitelkti kūrybą ir sukurti kažką įdomaus, pavyzdžiui, iš popieriaus kokį albumėlį ar priskinti lauko gėlių. |
Kaip nesinori šiandien eiti į krepšinio treniruotę, gal neisiu. |
Nueik šiandien, kita savaitė jau paskutinė treniruočių savaitė, o vėliau jau bus atostogos. |
Vis neapsisprendžiu, kokias treniruotes lankyti: karatė ar futbolo. Padėk man apsispręsti. |
Apsispręsti nėra lengva. Šios sporto šakos įdomios, bet tau pačiam reikėtų pagalvoti ir nuspręsti. |
Autorius |
Aš |
Kiti veikėjai |
Kino režisierė kviečia 14–18 metų jaunuolius dalyvauti konkurse. |
Galvoju, dalyvauti ar ne, ar sugebėsiu vaidinti vaidmenis, o jei nepateksiu. |
Tu tai gali, tu tai sugebi, aš žinau. Pabandyk dalyvauti konkurse. |
Jonui sunkiai sekasi atlikti pamokų užduotis. |
Nežinau, kaip aš galėčiau. Aš stengiuosi, bet vėliau blaškausi. |
Tu tai gali, tau reikia kantrybės ir susikaupimo. |
Vakar dvi klasės draugės susiginčijo ir susipyko. |
Tai mano kaltė, kad susipykau su drauge. Nežinau, kaip galiu atsiprašyti, nejauku. |
Aš tavęs neatsiprašysiu, tai tavo kaltė, o jei tu atsiprašysi, gal atleisiu. |
Mokytoja sučiupo Lauryną nusirašinėjantį nuo klasės draugo per kontrolinį darbą. |
Kaip nesmagu, kad mane prigavo mokytoja nusirašinėjantį nuo klasės draugo. |
Tu nusirašinėjai. Pagalvok, kaip gali ištaisyti savo klaidą. |
Vyresnės klasės mokinys Šarūnas mėgsta užgaulioti Domą. |
Šarūnas mane visada erzina, man tai nepatinka, bet ir nenoriu skųstis mokytojai ar tėvams. |
Jei vėl tave užgaulios, pasakyk Šarūnui, kad tai tau nepatinka, ir jei pasikartos, pasiskųsk mokytojai, bet prieš tai įspėk Šarūną. |
Aš (monologas) |
Kiti veikėjai |
Užaugęs svajoju būti veterinaru. |
Tu gali juo būti, net jei esi kurčias. |
Aš noriu rytoj į mokyklą apsivilkti languotą sijoną ir raudoną palaidinukę. |
Tu negali taip apsirengti, tau į mokyklą reikia eiti su uniforma. |
Rytoj bus lietuvių kalbos kontrolinis darbas. Nepasiruošiau, galvoju daryti paruoštukes, bet ar mokytoja nepastebės? |
Tau lietuvių kalba gerai sekasi, paruoštukių geriau nedaryk, nes prisidarysi bėdos. |
Ar aš sugebėsiu mokytis tarptautinių gestų? |
Taip, taip, tu gali, pasitikėk savimi. |
Ar verta dalyvauti LKJA jaunimo stovykloje? |
Nepraleisk progos užsiregistruoti. Aš pats dalyvavau praėjusiais metais, labai patiko. |
Aš turiu papasakoti vieną įdomią mokyklos istoriją. |
Papasakok man, nekantriai laukiu. |
Šiandien klasės draugės gimtadienis, o aš pamiršau nupirkti jai dovanėlę. Kaip negerai! |
Nieko blogo, gali pasitelkti kūrybą ir sukurti kažką įdomaus, pavyzdžiui, iš popieriaus kokį albumėlį ar priskinti lauko gėlių. |
Kaip nesinori šiandien eiti į krepšinio treniruotę, gal neisiu. |
Nueik šiandien, kita savaitė jau paskutinė treniruočių savaitė, o vėliau jau bus atostogos. |
Vis neapsisprendžiu, kokias treniruotes lankyti: karatė ar futbolo. Padėk man apsispręsti. |
Apsispręsti nėra lengva. Šios sporto šakos įdomios, bet tau pačiam reikėtų pagalvoti ir nuspręsti. |
Autorius |
Aš |
Kiti veikėjai |
Kino režisierė kviečia 14–18 metų jaunuolius dalyvauti konkurse. |
Galvoju, dalyvauti ar ne, ar sugebėsiu vaidinti vaidmenis, o jei nepateksiu. |
Tu tai gali, tu tai sugebi, aš žinau. Pabandyk dalyvauti konkurse. |
Jonui sunkiai sekasi atlikti pamokų užduotis. |
Nežinau, kaip aš galėčiau. Aš stengiuosi, bet vėliau blaškausi. |
Tu tai gali, tau reikia kantrybės ir susikaupimo. |
Vakar dvi klasės draugės susiginčijo ir susipyko. |
Tai mano kaltė, kad susipykau su drauge. Nežinau, kaip galiu atsiprašyti, nejauku. |
Aš tavęs neatsiprašysiu, tai tavo kaltė, o jei tu atsiprašysi, gal atleisiu. |
Mokytoja sučiupo Lauryną nusirašinėjantį nuo klasės draugo per kontrolinį darbą. |
Kaip nesmagu, kad mane prigavo mokytoja nusirašinėjantį nuo klasės draugo. |
Tu nusirašinėjai. Pagalvok, kaip gali ištaisyti savo klaidą. |
Vyresnės klasės mokinys Šarūnas mėgsta užgaulioti Domą. |
Šarūnas mane visada erzina, man tai nepatinka, bet ir nenoriu skųstis mokytojai ar tėvams. |
Jei vėl tave užgaulios, pasakyk Šarūnui, kad tai tau nepatinka, ir jei pasikartos, pasiskųsk mokytojai, bet prieš tai įspėk Šarūną. |