- Pasakykite, kaip žinote iš LGK vaizdo įrašo, ir paaiškinkite.
- Kada yra autoriaus žodžiai (pati E. Laborit parašė)?
- Kada E. Laborit kalbasi su teatro režisieriumi (kada vyksta dialogas, ypač kai režisierius sako E. Laborit)?
- Kada ir kaip vyksta monologas?
- Mokiniai stebi po kiekvieną punktą: monologo ir kitų veikėjų (pedagogo, mamos) minčių, pasisakymų sakinius. Tada mokinys prieš klasę turi perpasakoti monologą, kurį sudaro vientisiniai sakiniai, remdamasis vaidmenų kaita ir veikėjo mintis nukreipdamas į jį, pavyzdžiui:
(Aš): Užaugusi norėsiu dirbti auklėtoja kurčiųjų mokykloje.
(Kitas): Taip, taip. Norint dirbti ja, reikia turėti diplomą.
- Mokiniai stebi po kiekvieną punktą: monologo ir kitų veikėjų (pedagogo, mamos) minčių, pasisakymų sakinius. Tada mokinys prieš klasę turi perpasakoti monologą, kurį sudaro vientisiniai sakiniai, remdamasis vaidmenų kaita ir veikėjo mintis nukreipdamas į jį, pavyzdžiui:
(Aš): Užaugusi norėsiu dirbti auklėtoja kurčiųjų mokykloje.
(Kitas): Taip, taip. Norint dirbti ja, reikia turėti diplomą.
- Dabar pabandykite iš lentelėje pateiktų trijų LGK sakinukų (autoriaus, monologo ir kito veikėjo) nusifilmuoti vientisinį sakinį, pasikeisdami vaidmenims ir atsižvelgdami į referencijos taškus bei kūno padėtį. Po filmavimosi galite parodyti klasei savo vaizdo įrašą ir padiskutuoti, kaip sekėsi filmuotis, kas buvo sunku ir pan. Tada peržiūrėkite vaizdo įrašą ir pasitikrinkite.
- Dabar pabandykite iš lentelėje pateiktų trijų LGK sakinukų (autoriaus, monologo ir kito veikėjo) nusifilmuoti vientisinį sakinį, pasikeisdami vaidmenims ir atsižvelgdami į referencijos taškus bei kūno padėtį. Po filmavimosi galite parodyti klasei savo vaizdo įrašą ir padiskutuoti, kaip sekėsi filmuotis, kas buvo sunku ir pan. Tada peržiūrėkite vaizdo įrašą ir pasitikrinkite.
- Pasakykite, kaip žinote iš LGK vaizdo įrašo, ir paaiškinkite.
- Kada yra autoriaus žodžiai (pati E. Laborit parašė)?
- Kada E. Laborit kalbasi su teatro režisieriumi (kada vyksta dialogas, ypač kai režisierius sako E. Laborit)?
- Kada ir kaip vyksta monologas?
- Mokiniai stebi po kiekvieną punktą: monologo ir kitų veikėjų (pedagogo, mamos) minčių, pasisakymų sakinius. Tada mokinys prieš klasę turi perpasakoti monologą, kurį sudaro vientisiniai sakiniai, remdamasis vaidmenų kaita ir veikėjo mintis nukreipdamas į jį, pavyzdžiui:
(Aš): Užaugusi norėsiu dirbti auklėtoja kurčiųjų mokykloje.
(Kitas): Taip, taip. Norint dirbti ja, reikia turėti diplomą.
- Dabar pabandykite iš lentelėje pateiktų trijų LGK sakinukų (autoriaus, monologo ir kito veikėjo) nusifilmuoti vientisinį sakinį, pasikeisdami vaidmenims ir atsižvelgdami į referencijos taškus bei kūno padėtį. Po filmavimosi galite parodyti klasei savo vaizdo įrašą ir padiskutuoti, kaip sekėsi filmuotis, kas buvo sunku ir pan. Tada peržiūrėkite vaizdo įrašą ir pasitikrinkite.
|
Aš (monologas) |
Kiti veikėjai |
|
Užaugęs svajoju būti veterinaru. |
Tu gali juo būti, net jei esi kurčias. |
|
Aš noriu rytoj į mokyklą apsivilkti languotą sijoną ir raudoną palaidinukę. |
Tu negali taip apsirengti, tau į mokyklą reikia eiti su uniforma. |
|
Rytoj bus lietuvių kalbos kontrolinis darbas. Nepasiruošiau, galvoju daryti paruoštukes, bet ar mokytoja nepastebės? |
Tau lietuvių kalba gerai sekasi, paruoštukių geriau nedaryk, nes prisidarysi bėdos. |
|
Ar aš sugebėsiu mokytis tarptautinių gestų? |
Taip, taip, tu gali, pasitikėk savimi. |
|
Ar verta dalyvauti LKJA jaunimo stovykloje? |
Nepraleisk progos užsiregistruoti. Aš pats dalyvavau praėjusiais metais, labai patiko. |
|
Aš turiu papasakoti vieną įdomią mokyklos istoriją. |
Papasakok man, nekantriai laukiu. |
|
Šiandien klasės draugės gimtadienis, o aš pamiršau nupirkti jai dovanėlę. Kaip negerai! |
Nieko blogo, gali pasitelkti kūrybą ir sukurti kažką įdomaus, pavyzdžiui, iš popieriaus kokį albumėlį ar priskinti lauko gėlių. |
|
Kaip nesinori šiandien eiti į krepšinio treniruotę, gal neisiu. |
Nueik šiandien, kita savaitė jau paskutinė treniruočių savaitė, o vėliau jau bus atostogos. |
|
Vis neapsisprendžiu, kokias treniruotes lankyti: karatė ar futbolo. Padėk man apsispręsti. |
Apsispręsti nėra lengva. Šios sporto šakos įdomios, bet tau pačiam reikėtų pagalvoti ir nuspręsti. |
|
Autorius |
Aš |
Kiti veikėjai |
|
Kino režisierė kviečia 14–18 metų jaunuolius dalyvauti konkurse. |
Galvoju, dalyvauti ar ne, ar sugebėsiu vaidinti vaidmenis, o jei nepateksiu. |
Tu tai gali, tu tai sugebi, aš žinau. Pabandyk dalyvauti konkurse. |
|
Jonui sunkiai sekasi atlikti pamokų užduotis. |
Nežinau, kaip aš galėčiau. Aš stengiuosi, bet vėliau blaškausi. |
Tu tai gali, tau reikia kantrybės ir susikaupimo. |
|
Vakar dvi klasės draugės susiginčijo ir susipyko. |
Tai mano kaltė, kad susipykau su drauge. Nežinau, kaip galiu atsiprašyti, nejauku. |
Aš tavęs neatsiprašysiu, tai tavo kaltė, o jei tu atsiprašysi, gal atleisiu. |
|
Mokytoja sučiupo Lauryną nusirašinėjantį nuo klasės draugo per kontrolinį darbą. |
Kaip nesmagu, kad mane prigavo mokytoja nusirašinėjantį nuo klasės draugo. |
Tu nusirašinėjai. Pagalvok, kaip gali ištaisyti savo klaidą. |
|
Vyresnės klasės mokinys Šarūnas mėgsta užgaulioti Domą. |
Šarūnas mane visada erzina, man tai nepatinka, bet ir nenoriu skųstis mokytojai ar tėvams. |
Jei vėl tave užgaulios, pasakyk Šarūnui, kad tai tau nepatinka, ir jei pasikartos, pasiskųsk mokytojai, bet prieš tai įspėk Šarūną. |
|
Aš (monologas) |
Kiti veikėjai |
|
Užaugęs svajoju būti veterinaru. |
Tu gali juo būti, net jei esi kurčias. |
|
Aš noriu rytoj į mokyklą apsivilkti languotą sijoną ir raudoną palaidinukę. |
Tu negali taip apsirengti, tau į mokyklą reikia eiti su uniforma. |
|
Rytoj bus lietuvių kalbos kontrolinis darbas. Nepasiruošiau, galvoju daryti paruoštukes, bet ar mokytoja nepastebės? |
Tau lietuvių kalba gerai sekasi, paruoštukių geriau nedaryk, nes prisidarysi bėdos. |
|
Ar aš sugebėsiu mokytis tarptautinių gestų? |
Taip, taip, tu gali, pasitikėk savimi. |
|
Ar verta dalyvauti LKJA jaunimo stovykloje? |
Nepraleisk progos užsiregistruoti. Aš pats dalyvavau praėjusiais metais, labai patiko. |
|
Aš turiu papasakoti vieną įdomią mokyklos istoriją. |
Papasakok man, nekantriai laukiu. |
|
Šiandien klasės draugės gimtadienis, o aš pamiršau nupirkti jai dovanėlę. Kaip negerai! |
Nieko blogo, gali pasitelkti kūrybą ir sukurti kažką įdomaus, pavyzdžiui, iš popieriaus kokį albumėlį ar priskinti lauko gėlių. |
|
Kaip nesinori šiandien eiti į krepšinio treniruotę, gal neisiu. |
Nueik šiandien, kita savaitė jau paskutinė treniruočių savaitė, o vėliau jau bus atostogos. |
|
Vis neapsisprendžiu, kokias treniruotes lankyti: karatė ar futbolo. Padėk man apsispręsti. |
Apsispręsti nėra lengva. Šios sporto šakos įdomios, bet tau pačiam reikėtų pagalvoti ir nuspręsti. |
|
Autorius |
Aš |
Kiti veikėjai |
|
Kino režisierė kviečia 14–18 metų jaunuolius dalyvauti konkurse. |
Galvoju, dalyvauti ar ne, ar sugebėsiu vaidinti vaidmenis, o jei nepateksiu. |
Tu tai gali, tu tai sugebi, aš žinau. Pabandyk dalyvauti konkurse. |
|
Jonui sunkiai sekasi atlikti pamokų užduotis. |
Nežinau, kaip aš galėčiau. Aš stengiuosi, bet vėliau blaškausi. |
Tu tai gali, tau reikia kantrybės ir susikaupimo. |
|
Vakar dvi klasės draugės susiginčijo ir susipyko. |
Tai mano kaltė, kad susipykau su drauge. Nežinau, kaip galiu atsiprašyti, nejauku. |
Aš tavęs neatsiprašysiu, tai tavo kaltė, o jei tu atsiprašysi, gal atleisiu. |
|
Mokytoja sučiupo Lauryną nusirašinėjantį nuo klasės draugo per kontrolinį darbą. |
Kaip nesmagu, kad mane prigavo mokytoja nusirašinėjantį nuo klasės draugo. |
Tu nusirašinėjai. Pagalvok, kaip gali ištaisyti savo klaidą. |
|
Vyresnės klasės mokinys Šarūnas mėgsta užgaulioti Domą. |
Šarūnas mane visada erzina, man tai nepatinka, bet ir nenoriu skųstis mokytojai ar tėvams. |
Jei vėl tave užgaulios, pasakyk Šarūnui, kad tai tau nepatinka, ir jei pasikartos, pasiskųsk mokytojai, bet prieš tai įspėk Šarūną. |