Peržiūrėjote B tekstą – vaizdo įrašą „Miesto ribos“. Jame yra vartojama topografinė erdvė, ypač teksto pabaigoje. Dar kartą peržiūrėkite tekstą ir atpasakokite jį. Vartokite topografinę erdvę kalbėdami apie Vilniaus gynybines sienas ir jo įsikūrimą, išsidėstymą tam tikroje vietoje. Pavaizduokite, kurioje pusėje yra Vilniaus pilis, upės Neris ir Vilnia, kalvos.
Peržiūrėjote B tekstą – vaizdo įrašą „Miesto ribos“. Jame yra vartojama topografinė erdvė, ypač teksto pabaigoje. Dar kartą peržiūrėkite tekstą ir atpasakokite jį. Vartokite topografinę erdvę kalbėdami apie Vilniaus gynybines sienas ir jo įsikūrimą, išsidėstymą tam tikroje vietoje. Pavaizduokite, kurioje pusėje yra Vilniaus pilis, upės Neris ir Vilnia, kalvos.
Apžiūrėkite Lietuvą iš paukščio skrydžio žiūrėdami filmą „Neregėta Lietuva“ Nuoroda čia. Jei atpažįstate miestą, vietovę, objektą, įvardykite, kokia tai vietovė. Žiūrėdami filmą, komentuokite atpažintus objektus, tačiau filmo peržiūros nestabdykite. Jai pasibaigus, išsakykite savo pastebėjimus apie pamatytas ar atpažintas Lietuvos vietas, gamtą. Žiūrint antrą kartą, peržiūra gali būti stabdoma, kai mokiniai atpažįsta rodomą vietovę ir įvardija jos pavadinimą, komentuoja matomus vaizdus. Sustabdžius peržiūrą, mokiniai bando atpasakoti gestų kalba, kaip atrodo vienas kitas miestas, vietovė, objektai, gamta, pvz.: Trakų pilis stovi Galvės ežero Pilies saloje, aplink tyvuliuoja Galvės ežeras, nuo pilies driekiasi apšviestas tiltas, prie pilies plaukia jachta (filmo laikas – 0:39–0:44 min.).
Vėl grįžtame prie filmo pradžios. Mokiniai žiūrėdami filmą stabdo jį ir vienas po kito dalimis atpasakoja jį nuo pat pradžių. Svarbu vartoti topografinę erdvę kalbant apie miesto įsikūrimą, išsidėstymą tam tikroje vietoje, vaizduojant kurioje pusėje yra objektai: upė, miškai, ežeras, transporto priemonės, kaip driekiasi kelias, tiltas, kaip teka upė ir pan.
Apžiūrėkite Lietuvą iš paukščio skrydžio žiūrėdami filmą „Neregėta Lietuva“ Nuoroda čia. Jei atpažįstate miestą, vietovę, objektą, įvardykite, kokia tai vietovė. Žiūrėdami filmą, komentuokite atpažintus objektus, tačiau filmo peržiūros nestabdykite. Jai pasibaigus, išsakykite savo pastebėjimus apie pamatytas ar atpažintas Lietuvos vietas, gamtą. Žiūrint antrą kartą, peržiūra gali būti stabdoma, kai mokiniai atpažįsta rodomą vietovę ir įvardija jos pavadinimą, komentuoja matomus vaizdus. Sustabdžius peržiūrą, mokiniai bando atpasakoti gestų kalba, kaip atrodo vienas kitas miestas, vietovė, objektai, gamta, pvz.: Trakų pilis stovi Galvės ežero Pilies saloje, aplink tyvuliuoja Galvės ežeras, nuo pilies driekiasi apšviestas tiltas, prie pilies plaukia jachta (filmo laikas – 0:39–0:44 min.).
Vėl grįžtame prie filmo pradžios. Mokiniai žiūrėdami filmą stabdo jį ir vienas po kito dalimis atpasakoja jį nuo pat pradžių. Svarbu vartoti topografinę erdvę kalbant apie miesto įsikūrimą, išsidėstymą tam tikroje vietoje, vaizduojant kurioje pusėje yra objektai: upė, miškai, ežeras, transporto priemonės, kaip driekiasi kelias, tiltas, kaip teka upė ir pan.
Peržiūrėjote B tekstą – vaizdo įrašą „Miesto ribos“. Jame yra vartojama topografinė erdvė, ypač teksto pabaigoje. Dar kartą peržiūrėkite tekstą ir atpasakokite jį. Vartokite topografinę erdvę kalbėdami apie Vilniaus gynybines sienas ir jo įsikūrimą, išsidėstymą tam tikroje vietoje. Pavaizduokite, kurioje pusėje yra Vilniaus pilis, upės Neris ir Vilnia, kalvos.
Apžiūrėkite Lietuvą iš paukščio skrydžio žiūrėdami filmą „Neregėta Lietuva“ Nuoroda čia. Jei atpažįstate miestą, vietovę, objektą, įvardykite, kokia tai vietovė. Žiūrėdami filmą, komentuokite atpažintus objektus, tačiau filmo peržiūros nestabdykite. Jai pasibaigus, išsakykite savo pastebėjimus apie pamatytas ar atpažintas Lietuvos vietas, gamtą. Žiūrint antrą kartą, peržiūra gali būti stabdoma, kai mokiniai atpažįsta rodomą vietovę ir įvardija jos pavadinimą, komentuoja matomus vaizdus. Sustabdžius peržiūrą, mokiniai bando atpasakoti gestų kalba, kaip atrodo vienas kitas miestas, vietovė, objektai, gamta, pvz.: Trakų pilis stovi Galvės ežero Pilies saloje, aplink tyvuliuoja Galvės ežeras, nuo pilies driekiasi apšviestas tiltas, prie pilies plaukia jachta (filmo laikas – 0:39–0:44 min.).
Vėl grįžtame prie filmo pradžios. Mokiniai žiūrėdami filmą stabdo jį ir vienas po kito dalimis atpasakoja jį nuo pat pradžių. Svarbu vartoti topografinę erdvę kalbant apie miesto įsikūrimą, išsidėstymą tam tikroje vietoje, vaizduojant kurioje pusėje yra objektai: upė, miškai, ežeras, transporto priemonės, kaip driekiasi kelias, tiltas, kaip teka upė ir pan.