Gestų kalba ir aš
9–10 klasės
Finansinis raštingumas
Potemės
Kaip užsidirbti ir neapsigauti?
3 užduotis
  • Potemės
  • Temos apibendrinimas
  • Rekomendacijos mokytojui
Gestų kalba ir aš
9–10 klasės
Finansinis raštingumas
Potemės
Kaip užsidirbti ir neapsigauti?
3 užduotis
*alt_site_homepage_image*
lt
en

Temos struktūra

  • Potemės
  • Temos apibendrinimas
  • Rekomendacijos mokytojui

Potemės

  • Elektroninės paslaugos
  • Finansų planavimas ir valdymas
  • Kaip užsidirbti ir neapsigauti?
    • Potemės turinys
    • 1 užduotis
    • 2 užduotis
    • 3 užduotis
  • Elektroninės paslaugos
  • Finansų planavimas ir valdymas
  • Kaip užsidirbti ir neapsigauti?
    • Potemės turinys
    • 1 užduotis
    • 2 užduotis
    • 3 užduotis
  • Potemės turinys
  • 1 užduotis
  • 2 užduotis
  • 3 užduotis

Nors investavimo priemonių yra nemažai, iš jų galima išskirti tris patikimas ir populiarias. Tai obligacijos, akcijos ir investiciniai fondai. 

Pasiskirstykite į tris grupes (1 grupė - obligacijos, 2 grupė - akcijos, 3 grupė - investiciniai fondai). Grupėje surinkite informaciją apie savo investavimo priemonę, naudokitės spausdintais leidiniais (knygomis, žurnalais ir kt.) ir interneto šaltiniais. Sužinokite kiekvienos investavimo priemonės:

  • Riziką: Koks yra galimos rizikos lygis investuojant šia priemone (labai didelė rizika, vidutinė rizika ar maža rizika)?
  • Pelningumą: Kiek galite tikėtis uždirbti?

Surinkę informaciją, paruoškite vizualizaciją (pvz., plakatą, skaidrę ar prezentaciją) ir pristatykite ją klasei. Po pristatymo, diskutuokite apie tai, kaip būtų galima paskirstyti savo turimus pinigus investicijoms.

Būkite atidūs ir kritiškai vertinkite surinktą informaciją. Prisiminkite, kad skirtingos investavimo priemonės turi skirtingą riziką (labai didelę, vidutinę arba mažą) ir pelningumą (geras pelnas, vidutinis pelnas ir kt.), todėl už savo pasirinkimus esate atsakingi patys.

Nors investavimo priemonių yra nemažai, iš jų galima išskirti tris patikimas ir populiarias. Tai obligacijos, akcijos ir investiciniai fondai. 

Pasiskirstykite į tris grupes (1 grupė - obligacijos, 2 grupė - akcijos, 3 grupė - investiciniai fondai). Grupėje surinkite informaciją apie savo investavimo priemonę, naudokitės spausdintais leidiniais (knygomis, žurnalais ir kt.) ir interneto šaltiniais. Sužinokite kiekvienos investavimo priemonės:

  • Riziką: Koks yra galimos rizikos lygis investuojant šia priemone (labai didelė rizika, vidutinė rizika ar maža rizika)?
  • Pelningumą: Kiek galite tikėtis uždirbti?

Surinkę informaciją, paruoškite vizualizaciją (pvz., plakatą, skaidrę ar prezentaciją) ir pristatykite ją klasei. Po pristatymo, diskutuokite apie tai, kaip būtų galima paskirstyti savo turimus pinigus investicijoms.

Būkite atidūs ir kritiškai vertinkite surinktą informaciją. Prisiminkite, kad skirtingos investavimo priemonės turi skirtingą riziką (labai didelę, vidutinę arba mažą) ir pelningumą (geras pelnas, vidutinis pelnas ir kt.), todėl už savo pasirinkimus esate atsakingi patys.

Sukurkite mini projektą – vizualizaciją ar vaizdo įrašą apie sukčiavimą remiantis pateiktais klausimais: Kokie yra sukčiavimo būdai ir jų pavyzdžiai? Kokiais metodais sukčiai dažniausiai išvilioja investuotojų pinigus? Kaip nuo jų apsisaugoti? Ką daryti, jei jau esate patekę į sukčių pinkles? Kaip pergudrauti sukčius? 

Informacijos paieškai internete galite pasinaudoti šiais raktažodžiais:

  • finansinės apgaulės;
  • sukčiavimas;
  • sukčiai;
  • apgavikai;
  • Ponzi piramidė;
  • klastotė;
  • klonas.

Taip pat galite pasikalbėti su kurčiaisiais, kurie buvo susidūrę su sukčiavimu ir galėtų pasidalinti savo patirtimi.

Surinkę reikiamą informaciją sukurkite ją perteikiančią vizualizacijos priemonę. Tai gali būti plakatas, lankstinukas, infografikas, prezentacija, vaizdo įrašas ar pan. Pristatykite ją klasei.

Mokytojui

Pateikiami pavyzdžiai, kokie gali būti sukčiavimo būdai: sukčių laiškai, sukčiavimo skambučių įrašai, netikri loterijos bilietai, laiškai, kuriuose prašoma pateikti asmeninius duomenis, netikri skambučiai iš bankų, skambučiai, kuriais siekiama gauti banko kortelės duomenis, el. laiškai, kuriuose rašomi, kad laimėtas didelis pinigų prizas ar paveldėtas turtas ir kt.

Sukurkite mini projektą – vizualizaciją ar vaizdo įrašą apie sukčiavimą remiantis pateiktais klausimais: Kokie yra sukčiavimo būdai ir jų pavyzdžiai? Kokiais metodais sukčiai dažniausiai išvilioja investuotojų pinigus? Kaip nuo jų apsisaugoti? Ką daryti, jei jau esate patekę į sukčių pinkles? Kaip pergudrauti sukčius? 

Informacijos paieškai internete galite pasinaudoti šiais raktažodžiais:

  • finansinės apgaulės;
  • sukčiavimas;
  • sukčiai;
  • apgavikai;
  • Ponzi piramidė;
  • klastotė;
  • klonas.

Taip pat galite pasikalbėti su kurčiaisiais, kurie buvo susidūrę su sukčiavimu ir galėtų pasidalinti savo patirtimi.

Surinkę reikiamą informaciją sukurkite ją perteikiančią vizualizacijos priemonę. Tai gali būti plakatas, lankstinukas, infografikas, prezentacija, vaizdo įrašas ar pan. Pristatykite ją klasei.

Sukurkite komiksą, kuriame būtų pavaizduota situacija, kai asmuo susiduria su finansine apgaule, kaip atpažįstama apgaulė ir pan.

Mokytojui

Šią užduotį galite atlikti integruojant į dailės pamokas. Taip pat galima integracija į informatikos pamokas panaudojant DI vaizdo generatorių.

Sukurkite komiksą, kuriame būtų pavaizduota situacija, kai asmuo susiduria su finansine apgaule, kaip atpažįstama apgaulė ir pan.

1
2
3

Nors investavimo priemonių yra nemažai, iš jų galima išskirti tris patikimas ir populiarias. Tai obligacijos, akcijos ir investiciniai fondai. 

Pasiskirstykite į tris grupes (1 grupė - obligacijos, 2 grupė - akcijos, 3 grupė - investiciniai fondai). Grupėje surinkite informaciją apie savo investavimo priemonę, naudokitės spausdintais leidiniais (knygomis, žurnalais ir kt.) ir interneto šaltiniais. Sužinokite kiekvienos investavimo priemonės:

  • Riziką: Koks yra galimos rizikos lygis investuojant šia priemone (labai didelė rizika, vidutinė rizika ar maža rizika)?
  • Pelningumą: Kiek galite tikėtis uždirbti?

Surinkę informaciją, paruoškite vizualizaciją (pvz., plakatą, skaidrę ar prezentaciją) ir pristatykite ją klasei. Po pristatymo, diskutuokite apie tai, kaip būtų galima paskirstyti savo turimus pinigus investicijoms.

Būkite atidūs ir kritiškai vertinkite surinktą informaciją. Prisiminkite, kad skirtingos investavimo priemonės turi skirtingą riziką (labai didelę, vidutinę arba mažą) ir pelningumą (geras pelnas, vidutinis pelnas ir kt.), todėl už savo pasirinkimus esate atsakingi patys.

Mokytojui

Pateikiami pavyzdžiai, kokie gali būti sukčiavimo būdai: sukčių laiškai, sukčiavimo skambučių įrašai, netikri loterijos bilietai, laiškai, kuriuose prašoma pateikti asmeninius duomenis, netikri skambučiai iš bankų, skambučiai, kuriais siekiama gauti banko kortelės duomenis, el. laiškai, kuriuose rašomi, kad laimėtas didelis pinigų prizas ar paveldėtas turtas ir kt.

Sukurkite mini projektą – vizualizaciją ar vaizdo įrašą apie sukčiavimą remiantis pateiktais klausimais: Kokie yra sukčiavimo būdai ir jų pavyzdžiai? Kokiais metodais sukčiai dažniausiai išvilioja investuotojų pinigus? Kaip nuo jų apsisaugoti? Ką daryti, jei jau esate patekę į sukčių pinkles? Kaip pergudrauti sukčius? 

Informacijos paieškai internete galite pasinaudoti šiais raktažodžiais:

  • finansinės apgaulės;
  • sukčiavimas;
  • sukčiai;
  • apgavikai;
  • Ponzi piramidė;
  • klastotė;
  • klonas.

Taip pat galite pasikalbėti su kurčiaisiais, kurie buvo susidūrę su sukčiavimu ir galėtų pasidalinti savo patirtimi.

Surinkę reikiamą informaciją sukurkite ją perteikiančią vizualizacijos priemonę. Tai gali būti plakatas, lankstinukas, infografikas, prezentacija, vaizdo įrašas ar pan. Pristatykite ją klasei.

Mokytojui

Šią užduotį galite atlikti integruojant į dailės pamokas. Taip pat galima integracija į informatikos pamokas panaudojant DI vaizdo generatorių.

Sukurkite komiksą, kuriame būtų pavaizduota situacija, kai asmuo susiduria su finansine apgaule, kaip atpažįstama apgaulė ir pan.

Kitos temos

  • Melagienos ir visuomenė
  • Viešoji kalba
  • Finansinis raštingumas
  • Lyderystė
  • Profesijos link
  • Teisė į gestų kalbą
  • Socialiniai tinklai
  • Tekstų reikšmės
  • Kaip sudaryta lietuvių gestų kalba
  • XX a. kurčiųjų istorijos epizodai Lietuvoje

Reklaminiai skydeliai

Finansuoja Europos sąjunga
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija
Lieutvos kurčiūjų ir neprigirdinčiųjų centras
Nacionalinė švietimo agentūra
ED tech centras
Plačiau apie priemonę
Loading
Rodyti informaciją