A dalis
- A vaizdo įraše suraskite ir pasakykite, kaip žemiau pateikti žodžių junginiai buvo pasakyti gestų kalba. Padiskutuokite, kodėl jie taip pateikti gestų kalba:
sutrinka miego režimas; atsiranda dėmesio sunkumų; formuojasi netinkami valgymo įpročiai; prarasdami gyvą bendravimą, vaikai nelavina savo kalbinių ir bendravimo įgūdžių; žmonės, daugiau laiko skiriantys socialiniams tinklams.
- A vaizdo įraše suraskite ir pasakykite, kaip žemiau pateikti žodžių junginiai buvo pasakyti gestų kalba. Padiskutuokite, kodėl jie taip pateikti gestų kalba:
sutrinka miego režimas; atsiranda dėmesio sunkumų; formuojasi netinkami valgymo įpročiai; prarasdami gyvą bendravimą, vaikai nelavina savo kalbinių ir bendravimo įgūdžių; žmonės, daugiau laiko skiriantys socialiniams tinklams.
A dalis
- A vaizdo įraše suraskite, kaip gestų kalba buvo pasakytos šios frazės ar žodžių junginiai. Pasakykite, kodėl vaizdo įraše LGK veiksmažodžiai pateikti daugkartiniais judesiais, t. y. gesto pakartojimais:
didina nervingumą, baimių, irzlumą, pyktį, tampa pasyvesni, sutrinka miego režimas, didina įvairių ligų tikimybę, žmonės, daugiau laiko skiriantys socialiniams tinklams, daugiau laiko praleidžia susirašinėdami internete, nei gyvai bendraudami, į pasimatymus vaikšto.
- A vaizdo įraše suraskite, kaip gestų kalba buvo pasakytos šios frazės ar žodžių junginiai. Pasakykite, kodėl vaizdo įraše LGK veiksmažodžiai pateikti daugkartiniais judesiais, t. y. gesto pakartojimais:
didina nervingumą, baimių, irzlumą, pyktį, tampa pasyvesni, sutrinka miego režimas, didina įvairių ligų tikimybę, žmonės, daugiau laiko skiriantys socialiniams tinklams, daugiau laiko praleidžia susirašinėdami internete, nei gyvai bendraudami, į pasimatymus vaikšto.
A dalis
- Sugalvokite sakinių su pateiktais veiksmažodžiais. Sakinyje veiksmažodis turi būti su daugkartiniu judesiu:
važiuoti, miegoti, tvarkyti, bendrauti, meluoti, naršyti internete, žaisti internetinius žaidimus.
- A vaizdo įraše suraskite ir pasakykite, kaip žemiau pateikti žodžių junginiai buvo pasakyti gestų kalba. Padiskutuokite, kodėl jie taip pateikti gestų kalba:
sutrinka miego režimas; atsiranda dėmesio sunkumų; formuojasi netinkami valgymo įpročiai; prarasdami gyvą bendravimą, vaikai nelavina savo kalbinių ir bendravimo įgūdžių; žmonės, daugiau laiko skiriantys socialiniams tinklams.
- A vaizdo įraše suraskite, kaip gestų kalba buvo pasakytos šios frazės ar žodžių junginiai. Pasakykite, kodėl vaizdo įraše LGK veiksmažodžiai pateikti daugkartiniais judesiais, t. y. gesto pakartojimais:
didina nervingumą, baimių, irzlumą, pyktį, tampa pasyvesni, sutrinka miego režimas, didina įvairių ligų tikimybę, žmonės, daugiau laiko skiriantys socialiniams tinklams, daugiau laiko praleidžia susirašinėdami internete, nei gyvai bendraudami, į pasimatymus vaikšto.
B dalis
- B vaizdo įraše suraskite ir atpasakokite, kaip žaidžiamas:
- žaidimas „Nim”;
- kompiuterinių žaidimų konsolė;
- arkadinis žaidimas;
- per kompiuterinę sistemą „PLATO”.
B dalis
2. Paaiškinkite mokiniams apie proformas, kokie yra jų tipai:
- proformos, žyminčios daiktus pagal formą;
- laikymo proformos;
- proformos, kuriomis vaizduojama daiktų forma.
Bet šįkart plačiau kalbėsime apie paskutinius du proformų tipus. Paaiškinkite teoriją apie tai ir susiraskite internete, kaip atrodo: a) žaidimų konsolė, b) arkadiniai žaidimai bei c) simuliaciniai žaidimai. Įsižiūrėkite į juos ir apibūdinkite su:
- proformomis, kurios vaizduoja žaidimų aparatų formas;
- laikymo proformomis (kaip žaidžiami, reguliuojami bei laikomi šie žaidimų aparatai).
Plačiau apie proformas galite paskaityti M. Danieliaus knygoje „Lietuvių gestotyros pagrindai“ 78–93 psl.
2. Paaiškinkite mokiniams apie proformas, kokie yra jų tipai:
- proformos, žyminčios daiktus pagal formą;
- laikymo proformos;
- proformos, kuriomis vaizduojama daiktų forma.
Bet šįkart plačiau kalbėsime apie paskutinius du proformų tipus. Paaiškinkite teoriją apie tai ir susiraskite internete, kaip atrodo: a) žaidimų konsolė, b) arkadiniai žaidimai bei c) simuliaciniai žaidimai. Įsižiūrėkite į juos ir apibūdinkite su:
- proformomis, kurios vaizduoja žaidimų aparatų formas;
- laikymo proformomis (kaip žaidžiami, reguliuojami bei laikomi šie žaidimų aparatai).
- B vaizdo įraše suraskite ir atpasakokite, kaip žaidžiamas:
- žaidimas „Nim”;
- kompiuterinių žaidimų konsolė;
- arkadinis žaidimas;
- per kompiuterinę sistemą „PLATO”.
Plačiau apie proformas galite paskaityti M. Danieliaus knygoje „Lietuvių gestotyros pagrindai“ 78–93 psl.
2. Paaiškinkite mokiniams apie proformas, kokie yra jų tipai:
- proformos, žyminčios daiktus pagal formą;
- laikymo proformos;
- proformos, kuriomis vaizduojama daiktų forma.
Bet šįkart plačiau kalbėsime apie paskutinius du proformų tipus. Paaiškinkite teoriją apie tai ir susiraskite internete, kaip atrodo: a) žaidimų konsolė, b) arkadiniai žaidimai bei c) simuliaciniai žaidimai. Įsižiūrėkite į juos ir apibūdinkite su:
- proformomis, kurios vaizduoja žaidimų aparatų formas;
- laikymo proformomis (kaip žaidžiami, reguliuojami bei laikomi šie žaidimų aparatai).