- Žaidimas „Kuo skiriasi pojūtis fiksuojant jį papildomai ekranais (telefonu ar pan.) ir jį išgyvenant be papildomo fiksavimo?“
Galite pasirinkti išvyką į kiną, gamtą arba eikite į mokyklos biblioteką, muziejų ar kitą kampelį. Mokinius išskirkite į dvi grupes: viena mokinių grupė įspūdžius fiksuoja pasirinktu įrenginiu (fotografuoja, filmuoja), kita grupė tik stebi ir įsidėmi informaciją, bet nefotografuoja ir nefilmuoja. Po išvykos mokiniai pristato, ką matė, kas patiko, kas buvo įdomu. Tie, kurie fotografavo ir filmavo parodo nuotraukas, vaizdo įrašus. Aptariama:- Kurį pasakojimą įdomiau stebėti – papildytą vaizdine medžiaga ar ne – ir kodėl?
- Galbūt pastebėjote, kad tie, kurie nefilmavo ir nefotografavo, labiau įsigilino į tai, ką matė, stebėjo? Kodėl taip nutiko ar nenutiko? Kas jiems padėjo / sutrukdė labiau įsijausti ir patirti gilesnį įspūdį? Padiskutuokite.
- Žaidimas „Kuo skiriasi pojūtis fiksuojant jį papildomai ekranais (telefonu ar pan.) ir jį išgyvenant be papildomo fiksavimo?“
Galite pasirinkti išvyką į kiną, gamtą arba eikite į mokyklos biblioteką, muziejų ar kitą kampelį. Mokinius išskirkite į dvi grupes: viena mokinių grupė įspūdžius fiksuoja pasirinktu įrenginiu (fotografuoja, filmuoja), kita grupė tik stebi ir įsidėmi informaciją, bet nefotografuoja ir nefilmuoja. Po išvykos mokiniai pristato, ką matė, kas patiko, kas buvo įdomu. Tie, kurie fotografavo ir filmavo parodo nuotraukas, vaizdo įrašus. Aptariama:- Kurį pasakojimą įdomiau stebėti – papildytą vaizdine medžiaga ar ne – ir kodėl?
- Galbūt pastebėjote, kad tie, kurie nefilmavo ir nefotografavo, labiau įsigilino į tai, ką matė, stebėjo? Kodėl taip nutiko ar nenutiko? Kas jiems padėjo / sutrukdė labiau įsijausti ir patirti gilesnį įspūdį? Padiskutuokite.
- Žaidimas „Sumaniai pasirinkti daiktai“
Mokytojas skiria mokiniams namų darbą. Klasės mokinius suskirsto į dvi tris grupes. Į kitą pamoką komanda turi atsinešti šiuos daiktus: 100–150 gramų jogurto, sąsiuvinį, tušinuką, obuolį, puodelį, pirkinių krepšelį / maišelį, kuprinę. Šie 7 daiktai turėtų būti pristatyti pamokoje papasakojant, kodėl jie tinkamai pasirinkti (kokybė, kaina, tvarumas arba lengvas perdirbimas – kodėl juos lengva, patogu sunaudoti, panaudoti, kur keliaus likutis – pakuotė, graužtukas arba ir visas daiktas, kai jo nebereiks).
Mokytojas gali duoti užuominų skirdamas namų darbą arba paties pristatymo metu, kaip galima pasirinkti sumaniau, pvz., tą jogurto kiekį galima įsipilti iš didesnės šeimos pakuotės į mažesnį, transportuojamą indelį; obuolio graužtuką, anot gydytojos Filomenos Taunytės, galima irgi suvalgyti – gerina virškinimą, veikia kaip žarnyno šluota, arba mesti į komposto dėžę; sąsiuvinis gali būti iš jau perdirbto popieriaus; pirkinių krepšelis turėtų būti ilgalaikis – jį atsinešame į parduotuvę; kokia tai yra kuprinė – tvirta ar nelabai, bus ilgai naudojama ar nelabai, daug į ją tilps ar nelabai, iš ko ji pagaminta (dabar yra kuprinių, pagamintų iš perdirbto plastiko pluošto) ir t.t.
- Žaidimas „Sumaniai pasirinkti daiktai“
Mokytojas skiria mokiniams namų darbą. Klasės mokinius suskirsto į dvi tris grupes. Į kitą pamoką komanda turi atsinešti šiuos daiktus: 100–150 gramų jogurto, sąsiuvinį, tušinuką, obuolį, puodelį, pirkinių krepšelį / maišelį, kuprinę. Šie 7 daiktai turėtų būti pristatyti pamokoje papasakojant, kodėl jie tinkamai pasirinkti (kokybė, kaina, tvarumas arba lengvas perdirbimas – kodėl juos lengva, patogu sunaudoti, panaudoti, kur keliaus likutis – pakuotė, graužtukas arba ir visas daiktas, kai jo nebereiks).
Mokytojas gali duoti užuominų skirdamas namų darbą arba paties pristatymo metu, kaip galima pasirinkti sumaniau, pvz., tą jogurto kiekį galima įsipilti iš didesnės šeimos pakuotės į mažesnį, transportuojamą indelį; obuolio graužtuką, anot gydytojos Filomenos Taunytės, galima irgi suvalgyti – gerina virškinimą, veikia kaip žarnyno šluota, arba mesti į komposto dėžę; sąsiuvinis gali būti iš jau perdirbto popieriaus; pirkinių krepšelis turėtų būti ilgalaikis – jį atsinešame į parduotuvę; kokia tai yra kuprinė – tvirta ar nelabai, bus ilgai naudojama ar nelabai, daug į ją tilps ar nelabai, iš ko ji pagaminta (dabar yra kuprinių, pagamintų iš perdirbto plastiko pluošto) ir t.t.
- Žaidimas „Kuo skiriasi pojūtis fiksuojant jį papildomai ekranais (telefonu ar pan.) ir jį išgyvenant be papildomo fiksavimo?“
Galite pasirinkti išvyką į kiną, gamtą arba eikite į mokyklos biblioteką, muziejų ar kitą kampelį. Mokinius išskirkite į dvi grupes: viena mokinių grupė įspūdžius fiksuoja pasirinktu įrenginiu (fotografuoja, filmuoja), kita grupė tik stebi ir įsidėmi informaciją, bet nefotografuoja ir nefilmuoja. Po išvykos mokiniai pristato, ką matė, kas patiko, kas buvo įdomu. Tie, kurie fotografavo ir filmavo parodo nuotraukas, vaizdo įrašus. Aptariama:- Kurį pasakojimą įdomiau stebėti – papildytą vaizdine medžiaga ar ne – ir kodėl?
- Galbūt pastebėjote, kad tie, kurie nefilmavo ir nefotografavo, labiau įsigilino į tai, ką matė, stebėjo? Kodėl taip nutiko ar nenutiko? Kas jiems padėjo / sutrukdė labiau įsijausti ir patirti gilesnį įspūdį? Padiskutuokite.
- Žaidimas „Sumaniai pasirinkti daiktai“
Mokytojas skiria mokiniams namų darbą. Klasės mokinius suskirsto į dvi tris grupes. Į kitą pamoką komanda turi atsinešti šiuos daiktus: 100–150 gramų jogurto, sąsiuvinį, tušinuką, obuolį, puodelį, pirkinių krepšelį / maišelį, kuprinę. Šie 7 daiktai turėtų būti pristatyti pamokoje papasakojant, kodėl jie tinkamai pasirinkti (kokybė, kaina, tvarumas arba lengvas perdirbimas – kodėl juos lengva, patogu sunaudoti, panaudoti, kur keliaus likutis – pakuotė, graužtukas arba ir visas daiktas, kai jo nebereiks).
Mokytojas gali duoti užuominų skirdamas namų darbą arba paties pristatymo metu, kaip galima pasirinkti sumaniau, pvz., tą jogurto kiekį galima įsipilti iš didesnės šeimos pakuotės į mažesnį, transportuojamą indelį; obuolio graužtuką, anot gydytojos Filomenos Taunytės, galima irgi suvalgyti – gerina virškinimą, veikia kaip žarnyno šluota, arba mesti į komposto dėžę; sąsiuvinis gali būti iš jau perdirbto popieriaus; pirkinių krepšelis turėtų būti ilgalaikis – jį atsinešame į parduotuvę; kokia tai yra kuprinė – tvirta ar nelabai, bus ilgai naudojama ar nelabai, daug į ją tilps ar nelabai, iš ko ji pagaminta (dabar yra kuprinių, pagamintų iš perdirbto plastiko pluošto) ir t.t.