Gestų kalba ir aš
5–6 klasės
Pokyčiai
Potemės
Dienotvarkė ir laisvalaikis
2 užduotis
  • Rekomendacijos mokytojui
  • Potemės
  • Papildomos užduotys
  • Temos apibendrinimas
Gestų kalba ir aš
5–6 klasės
Pokyčiai
Potemės
Dienotvarkė ir laisvalaikis
2 užduotis
*alt_site_homepage_image*
lt
en

Temos struktūra

  • Rekomendacijos mokytojui
  • Potemės
  • Papildomos užduotys
  • Temos apibendrinimas

Potemės

  • Naujos patirtys
  • Nauji iššūkiai
  • Dienotvarkė ir laisvalaikis
    • Potemės turinys
    • 1 užduotis
    • 2 užduotis
    • 3 užduotis
  • Naujos patirtys
  • Nauji iššūkiai
  • Dienotvarkė ir laisvalaikis
    • Potemės turinys
    • 1 užduotis
    • 2 užduotis
    • 3 užduotis
  • Potemės turinys
  • 1 užduotis icon56_1-icon
  • 2 užduotis icon56_2-icon
  • 3 užduotis icon56_3-icon

1. Mokytojas trumpai mokiniams paaiškina, kas tai yra lietuvių gestų kalba ir kalkinė gestų kalba, kada jos vartojamos, kas ir kokio amžiaus žmonės dažniausiai vartoja šias kalbėjimo formas ir kodėl. Šias dvi kalbėjimo formas trumpai palygina, kuo skiriasi ir pan. Taip pat svarbu nemenkinti tokios kalbėjimo formos kaip kalkinės kalbos, tai tiesiog kita kalbėjimo forma.

1. Mokytojas trumpai mokiniams paaiškina, kas tai yra lietuvių gestų kalba ir kalkinė gestų kalba, kada jos vartojamos, kas ir kokio amžiaus žmonės dažniausiai vartoja šias kalbėjimo formas ir kodėl. Šias dvi kalbėjimo formas trumpai palygina, kuo skiriasi ir pan. Taip pat svarbu nemenkinti tokios kalbėjimo formos kaip kalkinės kalbos, tai tiesiog kita kalbėjimo forma.

  1. Pakalbėkite apie savaitės dienas, jų dažnumą. Pasakodami apie dienotvarkę, įtraukite savaitės dienos pavadinimus bei jų dažnumą ir paauglio, ir močiutės pasakojime, kaip buvo perteikiama paauglio ir močiutės vaizdo įrašuose:
  • pirmadienį ir trečiadienį (pirmadieniais ir trečiadieniais); 
  • trečiadienį (trečiadieniais); 
  • antradienį, ketvirtadienį ir penktadienį (antradieniais, ketvirtadieniais ir penktadieniais). 
  1. Pakalbėkite apie savaitės dienas, jų dažnumą. Pasakodami apie dienotvarkę, įtraukite savaitės dienos pavadinimus bei jų dažnumą ir paauglio, ir močiutės pasakojime, kaip buvo perteikiama paauglio ir močiutės vaizdo įrašuose:
  • pirmadienį ir trečiadienį (pirmadieniais ir trečiadieniais); 
  • trečiadienį (trečiadieniais); 
  • antradienį, ketvirtadienį ir penktadienį (antradieniais, ketvirtadieniais ir penktadieniais). 

3. Paaiškinkite, kaip žinome, kad, minint savaites dienas, galima suprasti, kas vyksta, tarkim, pirmadieniais (vyksta treniruotės, užsiėmimai), o ne pirmadienį (užsukti pas gydytoją). Jei negalite paaiškinti, dar kartą peržiūrėkite paauglio pasakojimą ir suraskite pavyzdžių.

3. Paaiškinkite, kaip žinome, kad, minint savaites dienas, galima suprasti, kas vyksta, tarkim, pirmadieniais (vyksta treniruotės, užsiėmimai), o ne pirmadienį (užsukti pas gydytoją). Jei negalite paaiškinti, dar kartą peržiūrėkite paauglio pasakojimą ir suraskite pavyzdžių.

4. Atlikite lentelėje pateiktas užduotis.

4. Atlikite lentelėje pateiktas užduotis.

1
2
3
4

1. Mokytojas trumpai mokiniams paaiškina, kas tai yra lietuvių gestų kalba ir kalkinė gestų kalba, kada jos vartojamos, kas ir kokio amžiaus žmonės dažniausiai vartoja šias kalbėjimo formas ir kodėl. Šias dvi kalbėjimo formas trumpai palygina, kuo skiriasi ir pan. Taip pat svarbu nemenkinti tokios kalbėjimo formos kaip kalkinės kalbos, tai tiesiog kita kalbėjimo forma.

  1. Pakalbėkite apie savaitės dienas, jų dažnumą. Pasakodami apie dienotvarkę, įtraukite savaitės dienos pavadinimus bei jų dažnumą ir paauglio, ir močiutės pasakojime, kaip buvo perteikiama paauglio ir močiutės vaizdo įrašuose:
  • pirmadienį ir trečiadienį (pirmadieniais ir trečiadieniais); 
  • trečiadienį (trečiadieniais); 
  • antradienį, ketvirtadienį ir penktadienį (antradieniais, ketvirtadieniais ir penktadieniais). 

3. Paaiškinkite, kaip žinome, kad, minint savaites dienas, galima suprasti, kas vyksta, tarkim, pirmadieniais (vyksta treniruotės, užsiėmimai), o ne pirmadienį (užsukti pas gydytoją). Jei negalite paaiškinti, dar kartą peržiūrėkite paauglio pasakojimą ir suraskite pavyzdžių.

4. Atlikite lentelėje pateiktas užduotis.

Užduotys

LGK frazės ir sakiniai

1. Pagal pateiktas frazes, suraskite kuo skiriasi paauglio ir močiutės pasakojimai.

1

Kiekvieną dieną (kasdien)

Skubėti lankyti užsiėmimus, treniruotes

Po pamokų, po treniruotės

Badmintonas

Baseinas (plaukimo treniruotė)

2. Suraskite LGK frazes močiutės pasakojime ir pagalvokite, kaip galima kitaip perteikti LGK.

2

Anūkas

Visur skuba

Normaliai pavalgyti

Pakeliui (nusiperka užkąsti)

Po badmintono

Naudotis abonementu

Eina (kartu su draugu į baseiną)

Sunku suprasti

Lekia (į dailės pamokas)

Tiesa, piešia tiesiog nuostabiai

Kiekvieną dieną

Daug papildomų veiklų

Dviračiu pasivažinėti

Labai pervargti

Susigadinti sveikatą

Netinkama mityba

Vis barti

Lakstyti (į užsiėmimus ir veiklas)

Geriau negu žaisti kompiuteriu

Gal taip, gal ne...

3. Močiutės pasakojimo paskutiniame sakinyje pateikiamas klausimas. Kaip reikėtų pateikti šį klausimą LGK?

3

O kaip jūs manote?

4. Suraskite močiutės pasakojime gestus, kurie tariami raiškiais lūpų judesiais, kurių galima nevartoti LGK arba šiuo metu dauguma jaunimo šių gestų su raiškiais lūpų judesiais nevartoja.

4

Pavyzdžiui: baisus (užimtumas), lėkti (lekia), dažnai, apie (20 val.), pavalgyti, visada, nebežinoti...

Užduotys

LGK frazės ir sakiniai

1. Pagal pateiktas frazes, suraskite kuo skiriasi paauglio ir močiutės pasakojimai.

1

Kiekvieną dieną (kasdien)

Skubėti lankyti užsiėmimus, treniruotes

Po pamokų, po treniruotės

Badmintonas

Baseinas (plaukimo treniruotė)

2. Suraskite LGK frazes močiutės pasakojime ir pagalvokite, kaip galima kitaip perteikti LGK.

2

Anūkas

Visur skuba

Normaliai pavalgyti

Pakeliui (nusiperka užkąsti)

Po badmintono

Naudotis abonementu

Eina (kartu su draugu į baseiną)

Sunku suprasti

Lekia (į dailės pamokas)

Tiesa, piešia tiesiog nuostabiai

Kiekvieną dieną

Daug papildomų veiklų

Dviračiu pasivažinėti

Labai pervargti

Susigadinti sveikatą

Netinkama mityba

Vis barti

Lakstyti (į užsiėmimus ir veiklas)

Geriau negu žaisti kompiuteriu

Gal taip, gal ne...

3. Močiutės pasakojimo paskutiniame sakinyje pateikiamas klausimas. Kaip reikėtų pateikti šį klausimą LGK?

3

O kaip jūs manote?

4. Suraskite močiutės pasakojime gestus, kurie tariami raiškiais lūpų judesiais, kurių galima nevartoti LGK arba šiuo metu dauguma jaunimo šių gestų su raiškiais lūpų judesiais nevartoja.

4

Pavyzdžiui: baisus (užimtumas), lėkti (lekia), dažnai, apie (20 val.), pavalgyti, visada, nebežinoti...

Kitos temos

  • Pokyčiai
  • Draugų ratas
  • Šventės ir renginiai
  • Ypatinga situacija
  • Informacijos srautas
  • Kelionė
  • Bendruomenė
  • Meninė (savi)raiška
  • Pokalbiai
  • Kalba
  • Paslaugos kurtiesiems
  • Kas esi?

Reklaminiai skydeliai

Finansuoja Europos sąjunga
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija
Lieutvos kurčiūjų ir neprigirdinčiųjų centras
Nacionalinė švietimo agentūra
ED tech centras
Plačiau apie priemonę
Loading
Rodyti informaciją