1. Mokytojas trumpai mokiniams paaiškina, kas tai yra lietuvių gestų kalba ir kalkinė gestų kalba, kada jos vartojamos, kas ir kokio amžiaus žmonės dažniausiai vartoja šias kalbėjimo formas ir kodėl. Šias dvi kalbėjimo formas trumpai palygina, kuo skiriasi ir pan. Taip pat svarbu nemenkinti tokios kalbėjimo formos kaip kalkinės kalbos, tai tiesiog kita kalbėjimo forma.
1. Mokytojas trumpai mokiniams paaiškina, kas tai yra lietuvių gestų kalba ir kalkinė gestų kalba, kada jos vartojamos, kas ir kokio amžiaus žmonės dažniausiai vartoja šias kalbėjimo formas ir kodėl. Šias dvi kalbėjimo formas trumpai palygina, kuo skiriasi ir pan. Taip pat svarbu nemenkinti tokios kalbėjimo formos kaip kalkinės kalbos, tai tiesiog kita kalbėjimo forma.
- Pakalbėkite apie savaitės dienas, jų dažnumą. Pasakodami apie dienotvarkę, įtraukite savaitės dienos pavadinimus bei jų dažnumą ir paauglio, ir močiutės pasakojime, kaip buvo perteikiama paauglio ir močiutės vaizdo įrašuose:
- pirmadienį ir trečiadienį (pirmadieniais ir trečiadieniais);
- trečiadienį (trečiadieniais);
- antradienį, ketvirtadienį ir penktadienį (antradieniais, ketvirtadieniais ir penktadieniais).
- Pakalbėkite apie savaitės dienas, jų dažnumą. Pasakodami apie dienotvarkę, įtraukite savaitės dienos pavadinimus bei jų dažnumą ir paauglio, ir močiutės pasakojime, kaip buvo perteikiama paauglio ir močiutės vaizdo įrašuose:
- pirmadienį ir trečiadienį (pirmadieniais ir trečiadieniais);
- trečiadienį (trečiadieniais);
- antradienį, ketvirtadienį ir penktadienį (antradieniais, ketvirtadieniais ir penktadieniais).
3. Paaiškinkite, kaip žinome, kad, minint savaites dienas, galima suprasti, kas vyksta, tarkim, pirmadieniais (vyksta treniruotės, užsiėmimai), o ne pirmadienį (užsukti pas gydytoją). Jei negalite paaiškinti, dar kartą peržiūrėkite paauglio pasakojimą ir suraskite pavyzdžių.
1. Mokytojas trumpai mokiniams paaiškina, kas tai yra lietuvių gestų kalba ir kalkinė gestų kalba, kada jos vartojamos, kas ir kokio amžiaus žmonės dažniausiai vartoja šias kalbėjimo formas ir kodėl. Šias dvi kalbėjimo formas trumpai palygina, kuo skiriasi ir pan. Taip pat svarbu nemenkinti tokios kalbėjimo formos kaip kalkinės kalbos, tai tiesiog kita kalbėjimo forma.
- Pakalbėkite apie savaitės dienas, jų dažnumą. Pasakodami apie dienotvarkę, įtraukite savaitės dienos pavadinimus bei jų dažnumą ir paauglio, ir močiutės pasakojime, kaip buvo perteikiama paauglio ir močiutės vaizdo įrašuose:
- pirmadienį ir trečiadienį (pirmadieniais ir trečiadieniais);
- trečiadienį (trečiadieniais);
- antradienį, ketvirtadienį ir penktadienį (antradieniais, ketvirtadieniais ir penktadieniais).
Užduotys |
LGK frazės ir sakiniai |
1. Pagal pateiktas frazes, suraskite kuo skiriasi paauglio ir močiutės pasakojimai. |
Kiekvieną dieną (kasdien) Skubėti lankyti užsiėmimus, treniruotes Po pamokų, po treniruotės Badmintonas Baseinas (plaukimo treniruotė) |
2. Suraskite LGK frazes močiutės pasakojime ir pagalvokite, kaip galima kitaip perteikti LGK. |
Anūkas Visur skuba Normaliai pavalgyti Pakeliui (nusiperka užkąsti) Po badmintono Naudotis abonementu Eina (kartu su draugu į baseiną) Sunku suprasti Lekia (į dailės pamokas) Tiesa, piešia tiesiog nuostabiai Kiekvieną dieną Daug papildomų veiklų Dviračiu pasivažinėti Labai pervargti Susigadinti sveikatą Netinkama mityba Vis barti Lakstyti (į užsiėmimus ir veiklas) Geriau negu žaisti kompiuteriu Gal taip, gal ne... |
3. Močiutės pasakojimo paskutiniame sakinyje pateikiamas klausimas. Kaip reikėtų pateikti šį klausimą LGK? |
O kaip jūs manote? |
4. Suraskite močiutės pasakojime gestus, kurie tariami raiškiais lūpų judesiais, kurių galima nevartoti LGK arba šiuo metu dauguma jaunimo šių gestų su raiškiais lūpų judesiais nevartoja. |
Pavyzdžiui: baisus (užimtumas), lėkti (lekia), dažnai, apie (20 val.), pavalgyti, visada, nebežinoti... |
Užduotys |
LGK frazės ir sakiniai |
1. Pagal pateiktas frazes, suraskite kuo skiriasi paauglio ir močiutės pasakojimai. |
Kiekvieną dieną (kasdien) Skubėti lankyti užsiėmimus, treniruotes Po pamokų, po treniruotės Badmintonas Baseinas (plaukimo treniruotė) |
2. Suraskite LGK frazes močiutės pasakojime ir pagalvokite, kaip galima kitaip perteikti LGK. |
Anūkas Visur skuba Normaliai pavalgyti Pakeliui (nusiperka užkąsti) Po badmintono Naudotis abonementu Eina (kartu su draugu į baseiną) Sunku suprasti Lekia (į dailės pamokas) Tiesa, piešia tiesiog nuostabiai Kiekvieną dieną Daug papildomų veiklų Dviračiu pasivažinėti Labai pervargti Susigadinti sveikatą Netinkama mityba Vis barti Lakstyti (į užsiėmimus ir veiklas) Geriau negu žaisti kompiuteriu Gal taip, gal ne... |
3. Močiutės pasakojimo paskutiniame sakinyje pateikiamas klausimas. Kaip reikėtų pateikti šį klausimą LGK? |
O kaip jūs manote? |
4. Suraskite močiutės pasakojime gestus, kurie tariami raiškiais lūpų judesiais, kurių galima nevartoti LGK arba šiuo metu dauguma jaunimo šių gestų su raiškiais lūpų judesiais nevartoja. |
Pavyzdžiui: baisus (užimtumas), lėkti (lekia), dažnai, apie (20 val.), pavalgyti, visada, nebežinoti... |