Tikslas: įvardyti esminius pokyčius paauglio gyvenime (mokyklos aplinkoje ir kasdienėje buityje), pradėjus lankyti penktą klasę, palaikyti pokalbį ir (arba) diskutuoti šia tema, vartojant tinkamas, naujai išmoktas leksines ir sintaksines konstrukcijas, gebėti išklausyti ir suprasti kito gestakalbio pasakojimą, sekti jį, užduoti rūpimus klausimus ir (arba) atsakyti į gautus klausimus.  

Uždaviniai:  

  • įvardyti, aptarti ir palyginti savo ir kitų bendraamžių mokymosi rutinos, buvimo (naujoje) bendruomenėje ir (ar) mokymosi aplinkoje patirtį; 
  • apibūdinti skirtingus žmonių poelgius, įvardijant priežasties ir pasekmės ryšį bent vienu kuriuo pamokoje su mokytojo ir (arba) bendraamžių pagalba aptartu, išdiskutuotu aspektu;  
  • kalbėti apie savo ir bendraamžių užimtumą, palyginti savo dienotvarkės organizavimo patirtį su kitų bendraamžių.