Pasiruošimas
- Pirmiausia išsirinkite, kokią bendruomenę norėtumėte pristatyti savo klasės draugams. Aiškiai žinokite, kaip ją įvardyti. Pasižymėkite punktus, kaip ją apibūdintumėte. Vėliau paanalizuokite pateiktus klausimus ir sisteminkite atsakymus: užsirašykite, pasižymėkite ar pan.
- Paanalizuokite, kiek jūsų bendruomenėje yra žmonių ir kas jie. Kas jus visus šioje bendruomenėje sieja – kokie tikslai, veikla, pomėgiai ir pan.? Kokios jūsų bendruomenės narių charakterio savybės stiprina bendruomeniškumą? Jei pasirinkote kortelę su bendruomene, kuriai dar nepriklausote, pamėginkite surinkti apie ją informacijos (paklausinėkite tos bendruomenės nario, galite net paprašyti, kad šis narys atvyktų pristatyti bendruomenės jūsų klasės draugams; galbūt apie šią bendruomenę rašo internete arba žino jūsų tėvai). Jei nepavyksta, į klausimus atsakykite taip, kaip jums atrodo, žiūrint į tą bendruomenę iš šalies.
- Kaip jūsų bendruomenės nariai jaučiasi? Kaip jaučiatės ar manote, kad jaustumėtės patys?
- Ar šioje bendruomenėje galima drąsiai išsakyti savo nuomonę, atvirai parodyti jausmus, pasidalinti išgyvenimais?
- Kaip šioje bendruomenėje elgiamasi, jei nutinka kažkas ne taip? Ar visi siekia išsiaiškinti, ar ima stipriai pyktis? Pateikite pavyzdžių, kaip jūsų bendruomenės nariai elgtųsi tam tikrose situacijose.
- Ar jūsų bendruomenė turi lyderį (-ių)? Jei taip, kas jis (jie)? Kokios jo (jų) savybės? Už ką jis (jie) atsakingas (-i) šioje bendruomenėje?
- Ką jums reiškia ši bendruomenė? Ką ypatingo joje įžvelgiate ir vertinate?
- Atsakę į šiuos klausimus, pasirinkite pristatymo būdą: pristatymas LGK, naudojantis papildomomis priemonėmis, plakato kūrimas ar kt. Jei dvejojate ar reikia patarimo, kreipkitės į mokytoją, klasės draugą.
Remdamiesi 1 užduoties A ir B dalims, mokiniai pasirenka užduotį:
- išsirinkti iš B dalies vaizdinės medžiagos (iliustracijų) sau artimą bendruomenę, kuriai patys priklauso, ir individualiai ją pristatyti pagal planą;
- pasirinkti iliustracijose nepavaizduotą bendruomenę, kuriai patys priklauso arba norėtų priklausyti, ir individualiai ją pristatyti pagal planą.
Pristatymo metu pageidautina pasitelkti papildomas priemones: nuotraukas, vaizdo įrašus, tam tikrus daiktus, simbolizuojančius kažką svarbaus aptariamoje bendruomenėje, ir pan. Taip pat galima sukurti plakatą, kuriame atsispindės visi pristatomos bendruomenės elementai. Plakatas gali būti įvairaus dydžio, dizaino.
Pasiruošimas
- Pirmiausia išsirinkite, kokią bendruomenę norėtumėte pristatyti savo klasės draugams. Aiškiai žinokite, kaip ją įvardyti. Pasižymėkite punktus, kaip ją apibūdintumėte. Vėliau paanalizuokite pateiktus klausimus ir sisteminkite atsakymus: užsirašykite, pasižymėkite ar pan.
- Paanalizuokite, kiek jūsų bendruomenėje yra žmonių ir kas jie. Kas jus visus šioje bendruomenėje sieja – kokie tikslai, veikla, pomėgiai ir pan.? Kokios jūsų bendruomenės narių charakterio savybės stiprina bendruomeniškumą? Jei pasirinkote kortelę su bendruomene, kuriai dar nepriklausote, pamėginkite surinkti apie ją informacijos (paklausinėkite tos bendruomenės nario, galite net paprašyti, kad šis narys atvyktų pristatyti bendruomenės jūsų klasės draugams; galbūt apie šią bendruomenę rašo internete arba žino jūsų tėvai). Jei nepavyksta, į klausimus atsakykite taip, kaip jums atrodo, žiūrint į tą bendruomenę iš šalies.
- Kaip jūsų bendruomenės nariai jaučiasi? Kaip jaučiatės ar manote, kad jaustumėtės patys?
- Ar šioje bendruomenėje galima drąsiai išsakyti savo nuomonę, atvirai parodyti jausmus, pasidalinti išgyvenimais?
- Kaip šioje bendruomenėje elgiamasi, jei nutinka kažkas ne taip? Ar visi siekia išsiaiškinti, ar ima stipriai pyktis? Pateikite pavyzdžių, kaip jūsų bendruomenės nariai elgtųsi tam tikrose situacijose.
- Ar jūsų bendruomenė turi lyderį (-ių)? Jei taip, kas jis (jie)? Kokios jo (jų) savybės? Už ką jis (jie) atsakingas (-i) šioje bendruomenėje?
- Ką jums reiškia ši bendruomenė? Ką ypatingo joje įžvelgiate ir vertinate?
- Atsakę į šiuos klausimus, pasirinkite pristatymo būdą: pristatymas LGK, naudojantis papildomomis priemonėmis, plakato kūrimas ar kt. Jei dvejojate ar reikia patarimo, kreipkitės į mokytoją, klasės draugą.
Pristatymo planas
Prieš pristatymą įsitikinkite, kad viską turite ir esate pasiruošę. Jei pasitelkiate papildomas priemones, patikrinkite, ar jos veikia. Nurimkite ir ramiai įkvėpkite.
Pristatymo pradžioje būtinai pasisveikinkite su klasės draugais ir prisistatykite.
Įvardykite, kokią bendruomenę šiandien pristatysite ir kodėl. Patikslinkite, ar šiai bendruomenei jau priklausote, ar tik norėtumėte priklausyti.
Pereikite prie visų pasiruošimo metu atsakytų klausimų: pasidalinkite, kiek jūsų bendruomenėje yra žmonių, kas jus vienija, kokios jų savybės, kaip bendruomenės nariai jaučiasi būdami šios bendruomenės dalimi, kokius jausmus išgyvenate patys, kaip joje reaguojama į iškylančius sunkumus, ar turite lyderį (-ių) ir kt.
Pristatymo metu būtinai darykite pauzes ir rodykite pagalbinę medžiagą: iliustracijas, nuotraukas, plakato dalis, vaizdo įrašus ir pan.
Pristatymo pabaigoje padėkokite visiems už dėmesį. Paklauskite, ar kam nors kilo klausimų.
Po kiekvieno pristatymo klasėje vyksta aptarimas.
Pristatymo planas
Prieš pristatymą įsitikinkite, kad viską turite ir esate pasiruošę. Jei pasitelkiate papildomas priemones, patikrinkite, ar jos veikia. Nurimkite ir ramiai įkvėpkite.
Pristatymo pradžioje būtinai pasisveikinkite su klasės draugais ir prisistatykite.
Įvardykite, kokią bendruomenę šiandien pristatysite ir kodėl. Patikslinkite, ar šiai bendruomenei jau priklausote, ar tik norėtumėte priklausyti.
Pereikite prie visų pasiruošimo metu atsakytų klausimų: pasidalinkite, kiek jūsų bendruomenėje yra žmonių, kas jus vienija, kokios jų savybės, kaip bendruomenės nariai jaučiasi būdami šios bendruomenės dalimi, kokius jausmus išgyvenate patys, kaip joje reaguojama į iškylančius sunkumus, ar turite lyderį (-ių) ir kt.
Pristatymo metu būtinai darykite pauzes ir rodykite pagalbinę medžiagą: iliustracijas, nuotraukas, plakato dalis, vaizdo įrašus ir pan.
Pristatymo pabaigoje padėkokite visiems už dėmesį. Paklauskite, ar kam nors kilo klausimų.
Po kiekvieno pristatymo klasėje vyksta aptarimas.
Pristatymo aptarimo gairės
- Ar pristatyme buvo visos būtinos dalys (remtis pasiruošimo medžiaga)? Jei ne, ko trūko?
- Ar pristatymas buvo išsamus ir aiškus?
- Ar pristatyme derėjo pasirinkta papildoma iliustracinė medžiaga?
- Ką naujo sužinojote šio pristatymo metu?
- Kuo pristatyta bendruomenė yra unikali, išskirtinė? Įvardykite bent du aspektus.
- Ar norėtumėte būti tokios bendruomenės dalimi ir kodėl?
- Kuo šis pristatymas jums patiko? Išvardinkite bent tris dalykus.
- Kaip šį pristatymą būtų galima tobulinti? Pateikite bent vieną pasiūlymą.
Pristatymo aptarimo gairės
- Ar pristatyme buvo visos būtinos dalys (remtis pasiruošimo medžiaga)? Jei ne, ko trūko?
- Ar pristatymas buvo išsamus ir aiškus?
- Ar pristatyme derėjo pasirinkta papildoma iliustracinė medžiaga?
- Ką naujo sužinojote šio pristatymo metu?
- Kuo pristatyta bendruomenė yra unikali, išskirtinė? Įvardykite bent du aspektus.
- Ar norėtumėte būti tokios bendruomenės dalimi ir kodėl?
- Kuo šis pristatymas jums patiko? Išvardinkite bent tris dalykus.
- Kaip šį pristatymą būtų galima tobulinti? Pateikite bent vieną pasiūlymą.
Remdamiesi 1 užduoties A ir B dalims, mokiniai pasirenka užduotį:
- išsirinkti iš B dalies vaizdinės medžiagos (iliustracijų) sau artimą bendruomenę, kuriai patys priklauso, ir individualiai ją pristatyti pagal planą;
- pasirinkti iliustracijose nepavaizduotą bendruomenę, kuriai patys priklauso arba norėtų priklausyti, ir individualiai ją pristatyti pagal planą.
Pristatymo metu pageidautina pasitelkti papildomas priemones: nuotraukas, vaizdo įrašus, tam tikrus daiktus, simbolizuojančius kažką svarbaus aptariamoje bendruomenėje, ir pan. Taip pat galima sukurti plakatą, kuriame atsispindės visi pristatomos bendruomenės elementai. Plakatas gali būti įvairaus dydžio, dizaino.
Pasiruošimas
- Pirmiausia išsirinkite, kokią bendruomenę norėtumėte pristatyti savo klasės draugams. Aiškiai žinokite, kaip ją įvardyti. Pasižymėkite punktus, kaip ją apibūdintumėte. Vėliau paanalizuokite pateiktus klausimus ir sisteminkite atsakymus: užsirašykite, pasižymėkite ar pan.
- Paanalizuokite, kiek jūsų bendruomenėje yra žmonių ir kas jie. Kas jus visus šioje bendruomenėje sieja – kokie tikslai, veikla, pomėgiai ir pan.? Kokios jūsų bendruomenės narių charakterio savybės stiprina bendruomeniškumą? Jei pasirinkote kortelę su bendruomene, kuriai dar nepriklausote, pamėginkite surinkti apie ją informacijos (paklausinėkite tos bendruomenės nario, galite net paprašyti, kad šis narys atvyktų pristatyti bendruomenės jūsų klasės draugams; galbūt apie šią bendruomenę rašo internete arba žino jūsų tėvai). Jei nepavyksta, į klausimus atsakykite taip, kaip jums atrodo, žiūrint į tą bendruomenę iš šalies.
- Kaip jūsų bendruomenės nariai jaučiasi? Kaip jaučiatės ar manote, kad jaustumėtės patys?
- Ar šioje bendruomenėje galima drąsiai išsakyti savo nuomonę, atvirai parodyti jausmus, pasidalinti išgyvenimais?
- Kaip šioje bendruomenėje elgiamasi, jei nutinka kažkas ne taip? Ar visi siekia išsiaiškinti, ar ima stipriai pyktis? Pateikite pavyzdžių, kaip jūsų bendruomenės nariai elgtųsi tam tikrose situacijose.
- Ar jūsų bendruomenė turi lyderį (-ių)? Jei taip, kas jis (jie)? Kokios jo (jų) savybės? Už ką jis (jie) atsakingas (-i) šioje bendruomenėje?
- Ką jums reiškia ši bendruomenė? Ką ypatingo joje įžvelgiate ir vertinate?
- Atsakę į šiuos klausimus, pasirinkite pristatymo būdą: pristatymas LGK, naudojantis papildomomis priemonėmis, plakato kūrimas ar kt. Jei dvejojate ar reikia patarimo, kreipkitės į mokytoją, klasės draugą.
Pristatymo planas
Prieš pristatymą įsitikinkite, kad viską turite ir esate pasiruošę. Jei pasitelkiate papildomas priemones, patikrinkite, ar jos veikia. Nurimkite ir ramiai įkvėpkite.
Pristatymo pradžioje būtinai pasisveikinkite su klasės draugais ir prisistatykite.
Įvardykite, kokią bendruomenę šiandien pristatysite ir kodėl. Patikslinkite, ar šiai bendruomenei jau priklausote, ar tik norėtumėte priklausyti.
Pereikite prie visų pasiruošimo metu atsakytų klausimų: pasidalinkite, kiek jūsų bendruomenėje yra žmonių, kas jus vienija, kokios jų savybės, kaip bendruomenės nariai jaučiasi būdami šios bendruomenės dalimi, kokius jausmus išgyvenate patys, kaip joje reaguojama į iškylančius sunkumus, ar turite lyderį (-ių) ir kt.
Pristatymo metu būtinai darykite pauzes ir rodykite pagalbinę medžiagą: iliustracijas, nuotraukas, plakato dalis, vaizdo įrašus ir pan.
Pristatymo pabaigoje padėkokite visiems už dėmesį. Paklauskite, ar kam nors kilo klausimų.
Po kiekvieno pristatymo klasėje vyksta aptarimas.
Pristatymo aptarimo gairės
- Ar pristatyme buvo visos būtinos dalys (remtis pasiruošimo medžiaga)? Jei ne, ko trūko?
- Ar pristatymas buvo išsamus ir aiškus?
- Ar pristatyme derėjo pasirinkta papildoma iliustracinė medžiaga?
- Ką naujo sužinojote šio pristatymo metu?
- Kuo pristatyta bendruomenė yra unikali, išskirtinė? Įvardykite bent du aspektus.
- Ar norėtumėte būti tokios bendruomenės dalimi ir kodėl?
- Kuo šis pristatymas jums patiko? Išvardinkite bent tris dalykus.
- Kaip šį pristatymą būtų galima tobulinti? Pateikite bent vieną pasiūlymą.