Labas! Šios temos pavadinimas – bendruomenė. Ar žinai, kas yra bendruomenė? Ar priklausai kokiai nors bendruomenei? Kokiai? Pradėkime nuo pradžių.
Visų pirma, pats žodis „bendruomenė“ reiškia žmonių grupę, kuri susieta tam tikrais ryšiais. O jie gali būti skirtingi. Žmones sieja emociniai ryšiai, bendrumo jausmas. Juos vienija bendri tikslai, aplinka, veikla ir pan. Kokia gali būti bendruomenė? Pavyzdžiui, kai gimsta kūdikis, jis jau yra savo pirmoje bendruomenėje – šeimoje. Jo bendruomenę sudaro tėvai ar globėjai, broliai ir seserys, jei tokių yra. Vėliau kūdikis paauga ir tampa vaiku. Tėvai ar globėjai jį veda į darželį, vėliau į mokyklą, jis lanko įvairius būrelius. Po mokyklos jaunuolis gali pasirinkti studijas universitete ar kolegijoje, pradėti dirbti. Taigi kiekvienu tokiu etapu jis ilgam ar trumpam tampa šių bendruomenių dalimi, nariu: darželio grupės, mokyklos ir klasės, būrelių, studentų grupės ar kolektyvo, darbo kolektyvo. Svarbu pabrėžti, kad kiekvienas žmogus dažniausiai priklauso bent kelioms bendruomenėms, pavyzdžiui, esi ir mokyklos, ir sporto būrelio bendruomenės narys. O kur dar savo valstybės ar miesto bendruomenės. Tačiau labai svarbu suprasti, kad tikru bendruomenės nariu negalima tapti, jei tik ateini į naują erdvę, bet į ją niekaip neįsitrauki. Bendruomenė gali prasidėti ir nuo dviejų asmenų, o vėliau išaugti iki daugybės žmonių, tačiau labai svarbus elgesys, nuoširdus įsitraukimas į tą bendruomenę.
Bendruomenę kuria žmonės – tik nuo jų priklauso, kokia ta bendruomenė bus. Bendruomenės pamatas - jos narių gera savijauta, pasitikėjimas, atsipalaidavimas, pasitikėjimas savimi. Tvirtoje bendruomenėje nariai gali laisvai bendrauti, būti savimi, jiems nereikia vaidinti, apgaudinėti ar kritikuoti kitų. Jie gali diskutuoti atvirai, o suklydę nesijausti nemaloniai. Visos šios savybės yra svarbios būnant bendruomenės nariu. O klysta visi ir iš klaidų mokomės. Svarbu, kad žmonės jaustųsi drąsiai, stengtųsi suprasti vienas kitą, priimti kito žmogaus savybes, suprasti, kad visi žmonės yra skirtingi. Bendruomenėse ypač svarbi tolerancija, pagarba kitam.
Bendruomenėse žmonės gali gauti ir pagalbą jei jaučiasi sutrikę, pasimetę, juos ištinka nelaimė ar tiesiog prireikia kažkokios pagalbos. Bendruomenėje žmonės gali augti, tobulėti, mokytis iš savo ir kitų žmonių klaidų.
Bendruomenės vertybės - draugiškumas, sąžiningumas, pažadų laikymasis. Bendruomenės paprastai turi lyderius. Šie asmenys paprastai būna tie, kurie nuolat galvoja veiklas, kviečia į užsiėmimus, susibūrimus. Jeigu bendruomenėje kyla neramumai, konfliktai, lyderis bus pirmasis, kuris imsis juos spręsti. Mokyklos, klasės bendruomenėje lyderis yra mokytojas arba klasės vadovas. Šeimos problemas sprendžia tėtis arba mama. Sporto užsiėmimais rūpinasi treneris. Taip pat ir tavo draugų grupėje turbūt yra vienas ar du žmonės, kurie paprastai rūpinasi jūsų grupės veiklomis.
Bendruomenė yra labai svarbi kiekvieno žmogaus gyvenimui, nes, kurdamas artimus emocinius ryšius ir jausdamas bendrumą su kitais žmonėmis, užsiimdamas patinkančia veikla, kartu leisdamas laiką ir kt., žmogus patiria daug malonių jausmų, daug išmoksta, pavyzdžiui, bendrauti, suprasti, atjausti. Taip pat jis gali tobulėti, augti, atrasti savo talentus, mokytis iš savo klaidų.
Tačiau bendruomenė gali ir subyrėti, suskilti. Pavyzdžiui, jei bendruomenėje atsiranda tokių, kurie ima apkalbinėti kitus bičiulius, atstumia juos, užgaulioja, nepriima į bendras veiklas ir pan., darni bendruomenė ima skilti į kelias mažesnes. O jei bendruomenės vedlys nieko nedarys, nesiims veiksmų, netrukus bendruomenė subyrės.
Be to, ar žinojai, kad visame pasaulyje yra daug labai skirtingų bendruomenių? Tai gali būti ir kaimo, miestų bendruomenės, veganų bendruomenės, sportininkų bendruomenės, sveikuolių bendruomenės. Taip pat Pasaulio lietuvių bendruomenė, t. y. lietuvių, kurie gyvena išsibarstę po visą pasaulį, bendruomenė, tam tikra kalba kalbančiųjų bendruomenė, pavyzdžiui, kalbančiųjų prancūzų kalba (žodine) arba gestų kalba! Taigi tu, kalbėdamas gestų kalba, priklausai dar vienai bendruomenei – kurčiųjų bendruomenei. Gestų kalba vadinama raktu į kurčiųjų kultūrą, į kurčiųjų bendruomenę. Jos nariais gali būti ir kurtieji, ir girdintieji, ir neprigirdintieji. Tačiau visus juos vienija kalba – visi jie kalba gestų kalba, domisi kurčiųjų kultūra, kurčiųjų aktualijomis, dalyvauja bendrose veiklose ir pan.
Taigi turbūt prieš šį vaizdo įrašą net nepagalvojai, kad gali priklausyti jau dabar net kelioms bendruomenėms. Iki!
Mokiniams pateikiamas vaizdo įrašas, kuriame pasakojama, kas yra bendruomenė. Peržiūrėtą vaizdo įrašą mokiniai analizuoja remdamiesi gairėmis.
Labas! Šios temos pavadinimas – bendruomenė. Ar žinai, kas yra bendruomenė? Ar priklausai kokiai nors bendruomenei? Kokiai? Pradėkime nuo pradžių.
Visų pirma, pats žodis „bendruomenė“ reiškia žmonių grupę, kuri susieta tam tikrais ryšiais. O jie gali būti skirtingi. Žmones sieja emociniai ryšiai, bendrumo jausmas. Juos vienija bendri tikslai, aplinka, veikla ir pan. Kokia gali būti bendruomenė? Pavyzdžiui, kai gimsta kūdikis, jis jau yra savo pirmoje bendruomenėje – šeimoje. Jo bendruomenę sudaro tėvai ar globėjai, broliai ir seserys, jei tokių yra. Vėliau kūdikis paauga ir tampa vaiku. Tėvai ar globėjai jį veda į darželį, vėliau į mokyklą, jis lanko įvairius būrelius. Po mokyklos jaunuolis gali pasirinkti studijas universitete ar kolegijoje, pradėti dirbti. Taigi kiekvienu tokiu etapu jis ilgam ar trumpam tampa šių bendruomenių dalimi, nariu: darželio grupės, mokyklos ir klasės, būrelių, studentų grupės ar kolektyvo, darbo kolektyvo. Svarbu pabrėžti, kad kiekvienas žmogus dažniausiai priklauso bent kelioms bendruomenėms, pavyzdžiui, esi ir mokyklos, ir sporto būrelio bendruomenės narys. O kur dar savo valstybės ar miesto bendruomenės. Tačiau labai svarbu suprasti, kad tikru bendruomenės nariu negalima tapti, jei tik ateini į naują erdvę, bet į ją niekaip neįsitrauki. Bendruomenė gali prasidėti ir nuo dviejų asmenų, o vėliau išaugti iki daugybės žmonių, tačiau labai svarbus elgesys, nuoširdus įsitraukimas į tą bendruomenę.
Bendruomenę kuria žmonės – tik nuo jų priklauso, kokia ta bendruomenė bus. Bendruomenės pamatas - jos narių gera savijauta, pasitikėjimas, atsipalaidavimas, pasitikėjimas savimi. Tvirtoje bendruomenėje nariai gali laisvai bendrauti, būti savimi, jiems nereikia vaidinti, apgaudinėti ar kritikuoti kitų. Jie gali diskutuoti atvirai, o suklydę nesijausti nemaloniai. Visos šios savybės yra svarbios būnant bendruomenės nariu. O klysta visi ir iš klaidų mokomės. Svarbu, kad žmonės jaustųsi drąsiai, stengtųsi suprasti vienas kitą, priimti kito žmogaus savybes, suprasti, kad visi žmonės yra skirtingi. Bendruomenėse ypač svarbi tolerancija, pagarba kitam.
Bendruomenėse žmonės gali gauti ir pagalbą jei jaučiasi sutrikę, pasimetę, juos ištinka nelaimė ar tiesiog prireikia kažkokios pagalbos. Bendruomenėje žmonės gali augti, tobulėti, mokytis iš savo ir kitų žmonių klaidų.
Bendruomenės vertybės - draugiškumas, sąžiningumas, pažadų laikymasis. Bendruomenės paprastai turi lyderius. Šie asmenys paprastai būna tie, kurie nuolat galvoja veiklas, kviečia į užsiėmimus, susibūrimus. Jeigu bendruomenėje kyla neramumai, konfliktai, lyderis bus pirmasis, kuris imsis juos spręsti. Mokyklos, klasės bendruomenėje lyderis yra mokytojas arba klasės vadovas. Šeimos problemas sprendžia tėtis arba mama. Sporto užsiėmimais rūpinasi treneris. Taip pat ir tavo draugų grupėje turbūt yra vienas ar du žmonės, kurie paprastai rūpinasi jūsų grupės veiklomis.
Bendruomenė yra labai svarbi kiekvieno žmogaus gyvenimui, nes, kurdamas artimus emocinius ryšius ir jausdamas bendrumą su kitais žmonėmis, užsiimdamas patinkančia veikla, kartu leisdamas laiką ir kt., žmogus patiria daug malonių jausmų, daug išmoksta, pavyzdžiui, bendrauti, suprasti, atjausti. Taip pat jis gali tobulėti, augti, atrasti savo talentus, mokytis iš savo klaidų.
Tačiau bendruomenė gali ir subyrėti, suskilti. Pavyzdžiui, jei bendruomenėje atsiranda tokių, kurie ima apkalbinėti kitus bičiulius, atstumia juos, užgaulioja, nepriima į bendras veiklas ir pan., darni bendruomenė ima skilti į kelias mažesnes. O jei bendruomenės vedlys nieko nedarys, nesiims veiksmų, netrukus bendruomenė subyrės.
Be to, ar žinojai, kad visame pasaulyje yra daug labai skirtingų bendruomenių? Tai gali būti ir kaimo, miestų bendruomenės, veganų bendruomenės, sportininkų bendruomenės, sveikuolių bendruomenės. Taip pat Pasaulio lietuvių bendruomenė, t. y. lietuvių, kurie gyvena išsibarstę po visą pasaulį, bendruomenė, tam tikra kalba kalbančiųjų bendruomenė, pavyzdžiui, kalbančiųjų prancūzų kalba (žodine) arba gestų kalba! Taigi tu, kalbėdamas gestų kalba, priklausai dar vienai bendruomenei – kurčiųjų bendruomenei. Gestų kalba vadinama raktu į kurčiųjų kultūrą, į kurčiųjų bendruomenę. Jos nariais gali būti ir kurtieji, ir girdintieji, ir neprigirdintieji. Tačiau visus juos vienija kalba – visi jie kalba gestų kalba, domisi kurčiųjų kultūra, kurčiųjų aktualijomis, dalyvauja bendrose veiklose ir pan.
Taigi turbūt prieš šį vaizdo įrašą net nepagalvojai, kad gali priklausyti jau dabar net kelioms bendruomenėms. Iki!
Analizės gairės
- Ką reiškia bendruomenė?
- Kiek bendruomenėje gali būti mažiausiai ir daugiausia žmonių?
- Kas sieja bendruomenės narius?
- Kas kuria bendruomenę?
- Kokiomis savybėmis turi išsiskirti žmogus, kad jis galėtų būti tikros bendruomenės dalimi?
- Kas yra bendruomenės pamatas?
- Kaip žmogus jaučiasi tikroje bendruomenėje? Kokius jausmus jis patiria?
- Koks tikros bendruomenės narių požiūris į klaidas?
- Kas turi nutikti, kad bendruomenė imtų skilti arba jai iškiltų grėsmė subyrėti?
- Ar bendruomenė būtinai turi turėti lyderį? Jei taip, kas juo gali būti?
- Remdamiesi vaizdo įrašu, pateikite kelis bendruomenės pavyzdžius.
Analizės gairės
- Ką reiškia bendruomenė?
- Kiek bendruomenėje gali būti mažiausiai ir daugiausia žmonių?
- Kas sieja bendruomenės narius?
- Kas kuria bendruomenę?
- Kokiomis savybėmis turi išsiskirti žmogus, kad jis galėtų būti tikros bendruomenės dalimi?
- Kas yra bendruomenės pamatas?
- Kaip žmogus jaučiasi tikroje bendruomenėje? Kokius jausmus jis patiria?
- Koks tikros bendruomenės narių požiūris į klaidas?
- Kas turi nutikti, kad bendruomenė imtų skilti arba jai iškiltų grėsmė subyrėti?
- Ar bendruomenė būtinai turi turėti lyderį? Jei taip, kas juo gali būti?
- Remdamiesi vaizdo įrašu, pateikite kelis bendruomenės pavyzdžius.
Mokiniams pateikiamas vaizdo įrašas, kuriame pasakojama, kas yra bendruomenė. Peržiūrėtą vaizdo įrašą mokiniai analizuoja remdamiesi gairėmis.
Labas! Šios temos pavadinimas – bendruomenė. Ar žinai, kas yra bendruomenė? Ar priklausai kokiai nors bendruomenei? Kokiai? Pradėkime nuo pradžių.
Visų pirma, pats žodis „bendruomenė“ reiškia žmonių grupę, kuri susieta tam tikrais ryšiais. O jie gali būti skirtingi. Žmones sieja emociniai ryšiai, bendrumo jausmas. Juos vienija bendri tikslai, aplinka, veikla ir pan. Kokia gali būti bendruomenė? Pavyzdžiui, kai gimsta kūdikis, jis jau yra savo pirmoje bendruomenėje – šeimoje. Jo bendruomenę sudaro tėvai ar globėjai, broliai ir seserys, jei tokių yra. Vėliau kūdikis paauga ir tampa vaiku. Tėvai ar globėjai jį veda į darželį, vėliau į mokyklą, jis lanko įvairius būrelius. Po mokyklos jaunuolis gali pasirinkti studijas universitete ar kolegijoje, pradėti dirbti. Taigi kiekvienu tokiu etapu jis ilgam ar trumpam tampa šių bendruomenių dalimi, nariu: darželio grupės, mokyklos ir klasės, būrelių, studentų grupės ar kolektyvo, darbo kolektyvo. Svarbu pabrėžti, kad kiekvienas žmogus dažniausiai priklauso bent kelioms bendruomenėms, pavyzdžiui, esi ir mokyklos, ir sporto būrelio bendruomenės narys. O kur dar savo valstybės ar miesto bendruomenės. Tačiau labai svarbu suprasti, kad tikru bendruomenės nariu negalima tapti, jei tik ateini į naują erdvę, bet į ją niekaip neįsitrauki. Bendruomenė gali prasidėti ir nuo dviejų asmenų, o vėliau išaugti iki daugybės žmonių, tačiau labai svarbus elgesys, nuoširdus įsitraukimas į tą bendruomenę.
Bendruomenę kuria žmonės – tik nuo jų priklauso, kokia ta bendruomenė bus. Bendruomenės pamatas - jos narių gera savijauta, pasitikėjimas, atsipalaidavimas, pasitikėjimas savimi. Tvirtoje bendruomenėje nariai gali laisvai bendrauti, būti savimi, jiems nereikia vaidinti, apgaudinėti ar kritikuoti kitų. Jie gali diskutuoti atvirai, o suklydę nesijausti nemaloniai. Visos šios savybės yra svarbios būnant bendruomenės nariu. O klysta visi ir iš klaidų mokomės. Svarbu, kad žmonės jaustųsi drąsiai, stengtųsi suprasti vienas kitą, priimti kito žmogaus savybes, suprasti, kad visi žmonės yra skirtingi. Bendruomenėse ypač svarbi tolerancija, pagarba kitam.
Bendruomenėse žmonės gali gauti ir pagalbą jei jaučiasi sutrikę, pasimetę, juos ištinka nelaimė ar tiesiog prireikia kažkokios pagalbos. Bendruomenėje žmonės gali augti, tobulėti, mokytis iš savo ir kitų žmonių klaidų.
Bendruomenės vertybės - draugiškumas, sąžiningumas, pažadų laikymasis. Bendruomenės paprastai turi lyderius. Šie asmenys paprastai būna tie, kurie nuolat galvoja veiklas, kviečia į užsiėmimus, susibūrimus. Jeigu bendruomenėje kyla neramumai, konfliktai, lyderis bus pirmasis, kuris imsis juos spręsti. Mokyklos, klasės bendruomenėje lyderis yra mokytojas arba klasės vadovas. Šeimos problemas sprendžia tėtis arba mama. Sporto užsiėmimais rūpinasi treneris. Taip pat ir tavo draugų grupėje turbūt yra vienas ar du žmonės, kurie paprastai rūpinasi jūsų grupės veiklomis.
Bendruomenė yra labai svarbi kiekvieno žmogaus gyvenimui, nes, kurdamas artimus emocinius ryšius ir jausdamas bendrumą su kitais žmonėmis, užsiimdamas patinkančia veikla, kartu leisdamas laiką ir kt., žmogus patiria daug malonių jausmų, daug išmoksta, pavyzdžiui, bendrauti, suprasti, atjausti. Taip pat jis gali tobulėti, augti, atrasti savo talentus, mokytis iš savo klaidų.
Tačiau bendruomenė gali ir subyrėti, suskilti. Pavyzdžiui, jei bendruomenėje atsiranda tokių, kurie ima apkalbinėti kitus bičiulius, atstumia juos, užgaulioja, nepriima į bendras veiklas ir pan., darni bendruomenė ima skilti į kelias mažesnes. O jei bendruomenės vedlys nieko nedarys, nesiims veiksmų, netrukus bendruomenė subyrės.
Be to, ar žinojai, kad visame pasaulyje yra daug labai skirtingų bendruomenių? Tai gali būti ir kaimo, miestų bendruomenės, veganų bendruomenės, sportininkų bendruomenės, sveikuolių bendruomenės. Taip pat Pasaulio lietuvių bendruomenė, t. y. lietuvių, kurie gyvena išsibarstę po visą pasaulį, bendruomenė, tam tikra kalba kalbančiųjų bendruomenė, pavyzdžiui, kalbančiųjų prancūzų kalba (žodine) arba gestų kalba! Taigi tu, kalbėdamas gestų kalba, priklausai dar vienai bendruomenei – kurčiųjų bendruomenei. Gestų kalba vadinama raktu į kurčiųjų kultūrą, į kurčiųjų bendruomenę. Jos nariais gali būti ir kurtieji, ir girdintieji, ir neprigirdintieji. Tačiau visus juos vienija kalba – visi jie kalba gestų kalba, domisi kurčiųjų kultūra, kurčiųjų aktualijomis, dalyvauja bendrose veiklose ir pan.
Taigi turbūt prieš šį vaizdo įrašą net nepagalvojai, kad gali priklausyti jau dabar net kelioms bendruomenėms. Iki!
Analizės gairės
- Ką reiškia bendruomenė?
- Kiek bendruomenėje gali būti mažiausiai ir daugiausia žmonių?
- Kas sieja bendruomenės narius?
- Kas kuria bendruomenę?
- Kokiomis savybėmis turi išsiskirti žmogus, kad jis galėtų būti tikros bendruomenės dalimi?
- Kas yra bendruomenės pamatas?
- Kaip žmogus jaučiasi tikroje bendruomenėje? Kokius jausmus jis patiria?
- Koks tikros bendruomenės narių požiūris į klaidas?
- Kas turi nutikti, kad bendruomenė imtų skilti arba jai iškiltų grėsmė subyrėti?
- Ar bendruomenė būtinai turi turėti lyderį? Jei taip, kas juo gali būti?
- Remdamiesi vaizdo įrašu, pateikite kelis bendruomenės pavyzdžius.
Užduotis
Apžvelkite visas iliustracijas, paanalizuokite jas, įsižiūrėkite į detales, veikėjų emocijas, veido išraiškas ir kt. Suskirstykite korteles į dvi grupes: 1) bendruomenės akimirkos; 2) vaizdai, kurie neatitinka bendruomenės sąvokos. Aptardami savo pasirinkimus, remkitės nukreipiamaisiais klausimais.
- Aptarkime, jūsų manymu, bendruomenę atspindinčias iliustracijas.
- Kuriuos vaizdus priskyrėte šiai grupei?
- Kaip pavadintumėte šias bendruomenes?
- Iš ko matyti, kad tai tikros bendruomenės? Kokių patiriamų emocijų, savybių įžvelgiate iliustracijose?
- Aptarkime, jūsų manymu, bendruomenės neatspindinčias iliustracijas:
- Kuriuos vaizdus priskyrėte šiai grupei?
- Iš ko sprendžiate, kad šiose iliustracijose esantys vaizdai neatitinka bendruomenės sąvokos?
- Apsvarstykite, kas turėtų pasikeisti pasirinktose iliustracijose, kad vaizdas būtų artimas bendruomenės sąvokos apibrėžimui. Pratęskite iliustracijas piešdami sąsiuvinyje arba pasitelkdami LGK.
Mokiniams pateikiamos iliustracijos, kuriose pavaizduotos skirtingos bendruomenės, taip pat vaizdai, kurie netinka bendruomenės sąvokai.
Užduotis
Apžvelkite visas iliustracijas, paanalizuokite jas, įsižiūrėkite į detales, veikėjų emocijas, veido išraiškas ir kt. Suskirstykite korteles į dvi grupes: 1) bendruomenės akimirkos; 2) vaizdai, kurie neatitinka bendruomenės sąvokos. Aptardami savo pasirinkimus, remkitės nukreipiamaisiais klausimais.
- Aptarkime, jūsų manymu, bendruomenę atspindinčias iliustracijas.
- Kuriuos vaizdus priskyrėte šiai grupei?
- Kaip pavadintumėte šias bendruomenes?
- Iš ko matyti, kad tai tikros bendruomenės? Kokių patiriamų emocijų, savybių įžvelgiate iliustracijose?
- Aptarkime, jūsų manymu, bendruomenės neatspindinčias iliustracijas:
- Kuriuos vaizdus priskyrėte šiai grupei?
- Iš ko sprendžiate, kad šiose iliustracijose esantys vaizdai neatitinka bendruomenės sąvokos?
- Apsvarstykite, kas turėtų pasikeisti pasirinktose iliustracijose, kad vaizdas būtų artimas bendruomenės sąvokos apibrėžimui. Pratęskite iliustracijas piešdami sąsiuvinyje arba pasitelkdami LGK.