Užduotis „Barometras“, kurios tikslas – įvardyti savo būseną. Ši užduotis tinka refleksijai ugdyti. Toks metodas ugdo suvokimą, kad klasėje gali būti ir bendra, ir asmeninė nuotaika. Svarbu išmokti šias nuotaikas atskirti.

I žingsnis

Kiekvienas piešia po du paveikslėlius. Juose reikia pavaizduoti savo būseną pagal atitinkamus klausimus.

Pirmame paveikslėlyje – kaip jaučiausi pirmąkart gavęs (-usi) šiurkščią, menkinančią pastabą ar komentarą? Pastaba: jei mokinys tikrai neprisimena, kaip pirmąkart gavo nemalonią pastabą, tada galima kitaip formuluoti klausimą: kaip jis jautėsi anksčiau gavęs šiurkščių pastabų?

Antrame paveikslėlyje – kaip galėčiau jaustis dabar gavęs (-usi) šiurkščią, menkinančią pastabą?

Pastaba: šį klausimą mokiniams plačiau paaiškinti, ar jau priprato prie kitų įžūlių pastabų, ar ne, ar vis dar sunku susitaikyti su tokiomis pastabomis bei komentarais.

Kad piešinėliuose būtų lengviau išreikšti savo būseną, pateikiama skalė: karšta, saulė, vaivorykštė, lietus, vėjas, debesys, audra, žaibai, sniegas, plikledis, rūkas ir kiti. Pastaba: paskutinis skalės langelis „kiti“ paliekamas tiems mokiniams, kurie gali sukurti savo „orą“ ir savo simbolį.

Pavyzdys

Mano nuotaika pirmą kartą

Mano nuotaika dabar

   
Mokytojui

II žingsnis 

Kiekvienas mokinys piešinėlius padeda prie atitinkamų skalės dalių. Vienoje skalės pusėje padedami piešinėliai „kaip jaučiausi pirmąkart“, o kitoje pusėje – „kaip galėčiau jaustis dabar“. Mokinys padėdamas piešinėlius pristato, kodėl būtent taip nupiešė, ir pasakoja, kaip jautėsi pirmąkart ir dabar, atsižvelgdamas į LGK gramatiką, t. y. laiko raišką erdvėje – laiko liniją gestais „pirmąkart (anksčiau)“ ir „dabar“ bei lyginamąją struktūrą pagal praeitose pamokose aptartas taisykles ir reiškimo būdus.

Mokytojui

III žingsnis 

Taip gaunamas bendras grupės barometras. Galima palyginti bendrą grupės nuotaiką „pirmąkart“ ir „dabar“.