Pasikalbėkite, padiskutuokite, kas yra talentas, kaip jį suprantame šiandien. Ar tai tik kūrybiniai, ar ir moksliniai gabumai? Kas dar? Išskirkite 3 pagrindines talentingo asmens savybes.
1 užduotis
Pasikalbėkite, padiskutuokite, kas yra talentas, kaip jį suprantame šiandien. Ar tai tik kūrybiniai, ar ir moksliniai gabumai? Kas dar? Išskirkite 3 pagrindines talentingo asmens savybes.
2 užduotis
„Youtube“ ar kitur susiraskite vaizdo įrašus (kiekvienas po vieną), kur demonstruojami įvairūs gebėjimai – rankų miklumas, unikalūs talentai ir pan. Tegul mokytojas peržiūri šį vaizdo įrašą pirmas ir patvirtina, kad jį galima rodyti klasei. Tada vaizdo įrašus rodykite po vieną ir kuo detaliau aptarkite: koks žmogaus talentas rodomas, kuo jis unikalus, įdomus, ar esate su panašiais dalykais susidūrę savo aplinkoje. Labai svarbu aptarti – kodėl žmogus rodo, viešina šį savo talentą.
2 užduotis
„Youtube“ ar kitur susiraskite vaizdo įrašus (kiekvienas po vieną), kur demonstruojami įvairūs gebėjimai – rankų miklumas, unikalūs talentai ir pan. Tegul mokytojas peržiūri šį vaizdo įrašą pirmas ir patvirtina, kad jį galima rodyti klasei. Tada vaizdo įrašus rodykite po vieną ir kuo detaliau aptarkite: koks žmogaus talentas rodomas, kuo jis unikalus, įdomus, ar esate su panašiais dalykais susidūrę savo aplinkoje. Labai svarbu aptarti – kodėl žmogus rodo, viešina šį savo talentą.
1
2
1 užduotis
Pasikalbėkite, padiskutuokite, kas yra talentas, kaip jį suprantame šiandien. Ar tai tik kūrybiniai, ar ir moksliniai gabumai? Kas dar? Išskirkite 3 pagrindines talentingo asmens savybes.
2 užduotis
„Youtube“ ar kitur susiraskite vaizdo įrašus (kiekvienas po vieną), kur demonstruojami įvairūs gebėjimai – rankų miklumas, unikalūs talentai ir pan. Tegul mokytojas peržiūri šį vaizdo įrašą pirmas ir patvirtina, kad jį galima rodyti klasei. Tada vaizdo įrašus rodykite po vieną ir kuo detaliau aptarkite: koks žmogaus talentas rodomas, kuo jis unikalus, įdomus, ar esate su panašiais dalykais susidūrę savo aplinkoje. Labai svarbu aptarti – kodėl žmogus rodo, viešina šį savo talentą.
A
dalis
A dalis
Mūsų pirštai ir kalba
Mūsų rankų pirštai ir jų miklinimas – tai visas smulkiosios motorikos pasaulis, kuris yra ypač svarbus sėkmingai vaiko raidai. Vaikai nuo mažens griebdami, liesdami, čiuopdami, lipdydami, statydami, dėliodami, karpydami, minkydami, piešdami rankomis, aktyvina ir smegenų veiklą, t. y. smulkioji motorika formuoja neuronines jungtis, atsakingas ir už vaiko kalbos raidą.
Mūsų pirštai ir kalba
Mūsų rankų pirštai ir jų miklinimas – tai visas smulkiosios motorikos pasaulis, kuris yra ypač svarbus sėkmingai vaiko raidai. Vaikai nuo mažens griebdami, liesdami, čiuopdami, lipdydami, statydami, dėliodami, karpydami, minkydami, piešdami rankomis, aktyvina ir smegenų veiklą, t. y. smulkioji motorika formuoja neuronines jungtis, atsakingas ir už vaiko kalbos raidą.
2. Kuriuos iš jų naudojate ir dabar? Kada juos naudojate – kasdien, dažnai, retkarčiais?
2. Kuriuos iš jų naudojate ir dabar? Kada juos naudojate – kasdien, dažnai, retkarčiais?
A dalis
3. Kartu su mokytoju padiskutuokite, kuo žmogui naudingi rankdarbiai bei pirštų veikla jų metu. Kurie rankdarbiai naudingiausi smulkiosios motorikos palaikymui? O gal kas nors iš jūsų mėgsta rankdarbius? Jei taip, pasidalinkite savo patirtimi.
3. Kartu su mokytoju padiskutuokite, kuo žmogui naudingi rankdarbiai bei pirštų veikla jų metu. Kurie rankdarbiai naudingiausi smulkiosios motorikos palaikymui? O gal kas nors iš jūsų mėgsta rankdarbius? Jei taip, pasidalinkite savo patirtimi.
B
dalis
B dalis
Smalsumas ir nuolatinės naujos veiklos
Nuolatinis mokymasis sustiprina pasitikėjimą savimi, patikrina mūsų idėjas ir įsitikinimus bei juos pakoreguoja, skatina smegenis veikti produktyviai ir neaptingti. Nauja kalba, naujas keliavimo būdas ar maršrutas, nauji sutikti žmonės ir domėjimasis jais, nauja darbo sritis, nauja sporto rūšis, nauja laisvalaikio veikla, naujo patiekalo gaminimas, naujos technologijos pažinimas, naujas savo artimiausios aplinkos tyrinėjimas (augalai, gyvūnai, vietovė) – visa tai irgi mokymasis.
Smalsumas ir nuolatinės naujos veiklos
Nuolatinis mokymasis sustiprina pasitikėjimą savimi, patikrina mūsų idėjas ir įsitikinimus bei juos pakoreguoja, skatina smegenis veikti produktyviai ir neaptingti. Nauja kalba, naujas keliavimo būdas ar maršrutas, nauji sutikti žmonės ir domėjimasis jais, nauja darbo sritis, nauja sporto rūšis, nauja laisvalaikio veikla, naujo patiekalo gaminimas, naujos technologijos pažinimas, naujas savo artimiausios aplinkos tyrinėjimas (augalai, gyvūnai, vietovė) – visa tai irgi mokymasis.
B dalis
4 užduotis
Aptarkite tekstą ir paaiškinkite mintį: „Mokymasis patikrina mūsų įsitikinimus bei juos pakoreguoja.“ Pateikite pavyzdžių.
Tuomet paaiškinkite, kaip šios išvardintos veiklos skatins smegenų veiklą:
Nusprendi nevažiuoti troleibusu. Eisi pėsčias.
Nusprendi ištyrinėti, kokie augalai auga tavo sode. Juos fotografuoji, aiškiniesi pavadinimus, susirašai, išskiri tuos, kurie turi vaistinių savybių.
Eidamas į mokyklą, stebi medžius ir mintyse įvardini jų pavadinimus. Jei nežinai, išsiaiškini.
Visada į mokyklą keliauji tuo pačiu maršrutu, bet nusprendi jį pakeisti.
Nutari ištyrinėti parką ar sveikatingumo taką, kuriame dar nesi buvęs.
Kol kažkur važiuoji, parsisiunti naują programėlę, kuria gali dėlioti žodžius iš duotų raidžių (pvz., „Word Wonders – Žodžių stebuklai“, gali žaisti lietuvių arba anglų kalba).
4 užduotis
Aptarkite tekstą ir paaiškinkite mintį: „Mokymasis patikrina mūsų įsitikinimus bei juos pakoreguoja.“ Pateikite pavyzdžių.
Tuomet paaiškinkite, kaip šios išvardintos veiklos skatins smegenų veiklą:
Nusprendi nevažiuoti troleibusu. Eisi pėsčias.
Nusprendi ištyrinėti, kokie augalai auga tavo sode. Juos fotografuoji, aiškiniesi pavadinimus, susirašai, išskiri tuos, kurie turi vaistinių savybių.
Eidamas į mokyklą, stebi medžius ir mintyse įvardini jų pavadinimus. Jei nežinai, išsiaiškini.
Visada į mokyklą keliauji tuo pačiu maršrutu, bet nusprendi jį pakeisti.
Nutari ištyrinėti parką ar sveikatingumo taką, kuriame dar nesi buvęs.
Kol kažkur važiuoji, parsisiunti naują programėlę, kuria gali dėlioti žodžius iš duotų raidžių (pvz., „Word Wonders – Žodžių stebuklai“, gali žaisti lietuvių arba anglų kalba).
1
2
Smalsumas ir nuolatinės naujos veiklos
Nuolatinis mokymasis sustiprina pasitikėjimą savimi, patikrina mūsų idėjas ir įsitikinimus bei juos pakoreguoja, skatina smegenis veikti produktyviai ir neaptingti. Nauja kalba, naujas keliavimo būdas ar maršrutas, nauji sutikti žmonės ir domėjimasis jais, nauja darbo sritis, nauja sporto rūšis, nauja laisvalaikio veikla, naujo patiekalo gaminimas, naujos technologijos pažinimas, naujas savo artimiausios aplinkos tyrinėjimas (augalai, gyvūnai, vietovė) – visa tai irgi mokymasis.
4 užduotis
Aptarkite tekstą ir paaiškinkite mintį: „Mokymasis patikrina mūsų įsitikinimus bei juos pakoreguoja.“ Pateikite pavyzdžių.
Tuomet paaiškinkite, kaip šios išvardintos veiklos skatins smegenų veiklą:
Nusprendi nevažiuoti troleibusu. Eisi pėsčias.
Nusprendi ištyrinėti, kokie augalai auga tavo sode. Juos fotografuoji, aiškiniesi pavadinimus, susirašai, išskiri tuos, kurie turi vaistinių savybių.
Eidamas į mokyklą, stebi medžius ir mintyse įvardini jų pavadinimus. Jei nežinai, išsiaiškini.
Visada į mokyklą keliauji tuo pačiu maršrutu, bet nusprendi jį pakeisti.
Nutari ištyrinėti parką ar sveikatingumo taką, kuriame dar nesi buvęs.
Kol kažkur važiuoji, parsisiunti naują programėlę, kuria gali dėlioti žodžius iš duotų raidžių (pvz., „Word Wonders – Žodžių stebuklai“, gali žaisti lietuvių arba anglų kalba).