Gestų kalba ir aš
7–8 klasės
Aš esu kažkas ir turiu vertę
Potemės
Savivertė
1 užduotis
  • Rekomendacijos mokytojui
  • Potemės
  • Temos apibendrinimas
Gestų kalba ir aš
7–8 klasės
Aš esu kažkas ir turiu vertę
Potemės
Savivertė
1 užduotis
*alt_site_homepage_image*
lt
en

Temos struktūra

  • Rekomendacijos mokytojui
  • Potemės
  • Temos apibendrinimas

Potemės

  • Pirmas įspūdis
  • Kūno kalba
  • Savivertė
    • Potemės turinys
    • 1 užduotis
    • 2 užduotis
    • 3 užduotis
  • Pirmas įspūdis
  • Kūno kalba
  • Savivertė
    • Potemės turinys
    • 1 užduotis
    • 2 užduotis
    • 3 užduotis
  • Potemės turinys
  • 1 užduotis icon78_1-icon
  • 2 užduotis icon78_2-icon
  • 3 užduotis icon78_3-icon
A dalis

A dalis

Peržiūrėkite LGK vaizdo įrašą. Vaizdo įraše pateikta teksto ištrauka „Pats svarbiausias pirštas“ iš Ajahn Brahm knygos „Dramblys, kuris pamiršo laimę“. 

Peržiūrėkite LGK vaizdo įrašą. Vaizdo įraše pateikta teksto ištrauka „Pats svarbiausias pirštas“ iš Ajahn Brahm knygos „Dramblys, kuris pamiršo laimę“. 

A dalis

Pats svarbiausias pirštas 

Penki pirštai susiginčijo, kuris iš jų svarbiausias. 

– Svarbiausias esu aš, – pareiškė nykštys, nes esu stipriausias. Be to, žmonės mane rodo, tada, kai kam nors pritaria. Aš esu pozityvo pirštas! 

– Nieko panašaus! – atkirto smilius. – Svarbiausias esu aš. Esu išminties pirštas, nes manimi rodoma į daiktus. Maža to, žmonės naudoja mane norėdami pasakyti „Numeris 1“. 

– Nesąmonė! – purkštelėjo didysis pirštas. – Aš esu didžiausias pirštas ir dėl to matau toliausiai. Esu toks galingas, kad kai žmonės mane iškelia, aplinkiniai labai nusimena. Be to, Buda mokė, kad kelias į nušvitimą – tai vidurio kelias, o aš esu vidurinis. 

– Apgailestauju, bet tu klysti, – maloniai jį pertarė bevardis. – Pats svarbiausias esu aš – meilės pirštas. Kai žmonės įsimyli ir susižada, jie užmauna ant manęs žiedą. Kai jie įsipareigoja susituokę vienas kitu rūpintis, jie vėl užmauna ant manęs žiedą. Aš esu meilės pirštas, meilė yra galingiausia jėga pasaulyje, taigi aš – visų svarbiausias. 

– Atleiskite, – įsiterpė mažylis. – Žinau, kad nesu nei ilgas, nei stiprus, ir manęs retai kada paiso, bet tikiu, kad svarbiausias pirštas esu aš. Taip, mane žmonės naudoja purviniems darbams, tarkim ausų sierai krapštyti, bet, kai jie meldžiasi Budai, aš visad būnu arčiausiai Jo! Iškelkite rankas, sudėkite jas maldai ir patys pamatysite. 

Bet kurioje bendruomenėje, šeimoje ar šventykloje patys kukliausi nariai, atliekantys valymo darbus, yra patys svarbiausi, nes kaip ir mažylis, jie arčiausiai Budos.  

Pats svarbiausias pirštas 

Penki pirštai susiginčijo, kuris iš jų svarbiausias. 

– Svarbiausias esu aš, – pareiškė nykštys, nes esu stipriausias. Be to, žmonės mane rodo, tada, kai kam nors pritaria. Aš esu pozityvo pirštas! 

– Nieko panašaus! – atkirto smilius. – Svarbiausias esu aš. Esu išminties pirštas, nes manimi rodoma į daiktus. Maža to, žmonės naudoja mane norėdami pasakyti „Numeris 1“. 

– Nesąmonė! – purkštelėjo didysis pirštas. – Aš esu didžiausias pirštas ir dėl to matau toliausiai. Esu toks galingas, kad kai žmonės mane iškelia, aplinkiniai labai nusimena. Be to, Buda mokė, kad kelias į nušvitimą – tai vidurio kelias, o aš esu vidurinis. 

– Apgailestauju, bet tu klysti, – maloniai jį pertarė bevardis. – Pats svarbiausias esu aš – meilės pirštas. Kai žmonės įsimyli ir susižada, jie užmauna ant manęs žiedą. Kai jie įsipareigoja susituokę vienas kitu rūpintis, jie vėl užmauna ant manęs žiedą. Aš esu meilės pirštas, meilė yra galingiausia jėga pasaulyje, taigi aš – visų svarbiausias. 

– Atleiskite, – įsiterpė mažylis. – Žinau, kad nesu nei ilgas, nei stiprus, ir manęs retai kada paiso, bet tikiu, kad svarbiausias pirštas esu aš. Taip, mane žmonės naudoja purviniems darbams, tarkim ausų sierai krapštyti, bet, kai jie meldžiasi Budai, aš visad būnu arčiausiai Jo! Iškelkite rankas, sudėkite jas maldai ir patys pamatysite. 

Bet kurioje bendruomenėje, šeimoje ar šventykloje patys kukliausi nariai, atliekantys valymo darbus, yra patys svarbiausi, nes kaip ir mažylis, jie arčiausiai Budos.  

A dalis

Padiskutuokite pateiktais klausimais: 

Padiskutuokite pateiktais klausimais: 

A dalis

1. Pagalvokite, penki pirštai ginčijosi taip, kaip ir žmonės gyvenime ginčijasi. Dėl ko jie ginčijosi? 

1. Pagalvokite, penki pirštai ginčijosi taip, kaip ir žmonės gyvenime ginčijasi. Dėl ko jie ginčijosi? 

A dalis

2. Kas yra savivertė, iš kur ji atsiranda, kaip ji auga? 

2. Kas yra savivertė, iš kur ji atsiranda, kaip ji auga? 

A dalis

3. Kodėl žmonės bando dominuoti prieš kitus, galvoja, esą geresni už kitus, arba lygina save su kitais? 

3. Kodėl žmonės bando dominuoti prieš kitus, galvoja, esą geresni už kitus, arba lygina save su kitais? 

A dalis

4. Kaip galvojate, kodėl vienų žmonių savivertė aukšta, kitų – žema? Kokios priežastys tai lemia? 

4. Kaip galvojate, kodėl vienų žmonių savivertė aukšta, kitų – žema? Kokios priežastys tai lemia? 

A dalis

5. Kodėl savivertė, orumas ir pasitikėjimas savimi yra svarbus žmogaus gyvenime?  

5. Kodėl savivertė, orumas ir pasitikėjimas savimi yra svarbus žmogaus gyvenime?  

A dalis

6. Kaip suprantate, kas yra sveika savivertė? 

6. Kaip suprantate, kas yra sveika savivertė? 

A dalis

Informacija pedagogui: Dauguma žmonių savo pačių savivertės trūkumą bando kompensuoti dominuodami prieš kitus. Ką nors įbauginę ar sumenkinę jie jaučiasi esą viršesni. Jeigu kartais jums malonu jaustis geresniais už kitus, būkite atsargūs, galite nukentėti, kai atsiras kas nors viršesnis už jus. Verčiau nesilyginti su kitais. Kai turite sveiką savivertę, jums nereikia žaisti žaidimo „aš esu geresnis už tave“. Jums nereikia įrodinėti savo vertės. Sveika savivertė kyla iš suvokimo, kas aš esu geras žmogus ir mano savivertė yra aukšta.  

Informacija pedagogui: Dauguma žmonių savo pačių savivertės trūkumą bando kompensuoti dominuodami prieš kitus. Ką nors įbauginę ar sumenkinę jie jaučiasi esą viršesni. Jeigu kartais jums malonu jaustis geresniais už kitus, būkite atsargūs, galite nukentėti, kai atsiras kas nors viršesnis už jus. Verčiau nesilyginti su kitais. Kai turite sveiką savivertę, jums nereikia žaisti žaidimo „aš esu geresnis už tave“. Jums nereikia įrodinėti savo vertės. Sveika savivertė kyla iš suvokimo, kas aš esu geras žmogus ir mano savivertė yra aukšta.  

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Peržiūrėkite LGK vaizdo įrašą. Vaizdo įraše pateikta teksto ištrauka „Pats svarbiausias pirštas“ iš Ajahn Brahm knygos „Dramblys, kuris pamiršo laimę“. 

Pats svarbiausias pirštas 

Penki pirštai susiginčijo, kuris iš jų svarbiausias. 

– Svarbiausias esu aš, – pareiškė nykštys, nes esu stipriausias. Be to, žmonės mane rodo, tada, kai kam nors pritaria. Aš esu pozityvo pirštas! 

– Nieko panašaus! – atkirto smilius. – Svarbiausias esu aš. Esu išminties pirštas, nes manimi rodoma į daiktus. Maža to, žmonės naudoja mane norėdami pasakyti „Numeris 1“. 

– Nesąmonė! – purkštelėjo didysis pirštas. – Aš esu didžiausias pirštas ir dėl to matau toliausiai. Esu toks galingas, kad kai žmonės mane iškelia, aplinkiniai labai nusimena. Be to, Buda mokė, kad kelias į nušvitimą – tai vidurio kelias, o aš esu vidurinis. 

– Apgailestauju, bet tu klysti, – maloniai jį pertarė bevardis. – Pats svarbiausias esu aš – meilės pirštas. Kai žmonės įsimyli ir susižada, jie užmauna ant manęs žiedą. Kai jie įsipareigoja susituokę vienas kitu rūpintis, jie vėl užmauna ant manęs žiedą. Aš esu meilės pirštas, meilė yra galingiausia jėga pasaulyje, taigi aš – visų svarbiausias. 

– Atleiskite, – įsiterpė mažylis. – Žinau, kad nesu nei ilgas, nei stiprus, ir manęs retai kada paiso, bet tikiu, kad svarbiausias pirštas esu aš. Taip, mane žmonės naudoja purviniems darbams, tarkim ausų sierai krapštyti, bet, kai jie meldžiasi Budai, aš visad būnu arčiausiai Jo! Iškelkite rankas, sudėkite jas maldai ir patys pamatysite. 

Bet kurioje bendruomenėje, šeimoje ar šventykloje patys kukliausi nariai, atliekantys valymo darbus, yra patys svarbiausi, nes kaip ir mažylis, jie arčiausiai Budos.  

Padiskutuokite pateiktais klausimais: 

1. Pagalvokite, penki pirštai ginčijosi taip, kaip ir žmonės gyvenime ginčijasi. Dėl ko jie ginčijosi? 

2. Kas yra savivertė, iš kur ji atsiranda, kaip ji auga? 

3. Kodėl žmonės bando dominuoti prieš kitus, galvoja, esą geresni už kitus, arba lygina save su kitais? 

4. Kaip galvojate, kodėl vienų žmonių savivertė aukšta, kitų – žema? Kokios priežastys tai lemia? 

5. Kodėl savivertė, orumas ir pasitikėjimas savimi yra svarbus žmogaus gyvenime?  

6. Kaip suprantate, kas yra sveika savivertė? 

Informacija pedagogui: Dauguma žmonių savo pačių savivertės trūkumą bando kompensuoti dominuodami prieš kitus. Ką nors įbauginę ar sumenkinę jie jaučiasi esą viršesni. Jeigu kartais jums malonu jaustis geresniais už kitus, būkite atsargūs, galite nukentėti, kai atsiras kas nors viršesnis už jus. Verčiau nesilyginti su kitais. Kai turite sveiką savivertę, jums nereikia žaisti žaidimo „aš esu geresnis už tave“. Jums nereikia įrodinėti savo vertės. Sveika savivertė kyla iš suvokimo, kas aš esu geras žmogus ir mano savivertė yra aukšta.  



B dalis

B dalis

Prisiminkite iš savo asmeninės patirties (ir mokytojas galėtų papasakoti) arba gal matėte tokią situaciją mokykloje, draugų kompanijoje, šeimoje ar kurčiųjų bendruomenėje, kai žmogus bandė savo trūkumus, žemą savivertę paslėpti dominuodamas prieš kitus, jausdamasis esąs viršesnis už kitus. Kodėl jis taip elgėsi, ar buvo verta? Gal nereikėjo taip daryti? Pasakodami neminėkite to žmogaus vardo ar vardo gestų kalba.

Prisiminkite iš savo asmeninės patirties (ir mokytojas galėtų papasakoti) arba gal matėte tokią situaciją mokykloje, draugų kompanijoje, šeimoje ar kurčiųjų bendruomenėje, kai žmogus bandė savo trūkumus, žemą savivertę paslėpti dominuodamas prieš kitus, jausdamasis esąs viršesnis už kitus. Kodėl jis taip elgėsi, ar buvo verta? Gal nereikėjo taip daryti? Pasakodami neminėkite to žmogaus vardo ar vardo gestų kalba.

B dalis

Aptariame mokinių (ir mokytojo) patirtis, pasakojimus, kokios buvo situacijos ir apibendriname.

Aptariame mokinių (ir mokytojo) patirtis, pasakojimus, kokios buvo situacijos ir apibendriname.

1
2

Prisiminkite iš savo asmeninės patirties (ir mokytojas galėtų papasakoti) arba gal matėte tokią situaciją mokykloje, draugų kompanijoje, šeimoje ar kurčiųjų bendruomenėje, kai žmogus bandė savo trūkumus, žemą savivertę paslėpti dominuodamas prieš kitus, jausdamasis esąs viršesnis už kitus. Kodėl jis taip elgėsi, ar buvo verta? Gal nereikėjo taip daryti? Pasakodami neminėkite to žmogaus vardo ar vardo gestų kalba.

Aptariame mokinių (ir mokytojo) patirtis, pasakojimus, kokios buvo situacijos ir apibendriname.



Kitos temos

  • Aš esu kažkas ir turiu vertę
  • Savęs pažinimas
  • Informacijos srautas ir aplinkos daiktai
  • Ribos
  • Asmenybės ir jų pėdsakai istorijoje
  • LGK srautas
  • Miestas
  • Gamta
  • Sau ir kitam
  • Mokymasis

Reklaminiai skydeliai

Finansuoja Europos sąjunga
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija
Lieutvos kurčiūjų ir neprigirdinčiųjų centras
Nacionalinė švietimo agentūra
ED tech centras
Plačiau apie priemonę
Loading
Rodyti informaciją