A dalis
Pirma kelionė
Žinau tokią istoriją apie trijų šeimų kelionę į Estiją. Šeimos keliavo trimis automobiliais, trys skirtingos šeimos, kiekviena savo automobiliu. Tokia labai ilga kelionė. Dvi šeimos buvo gerai pažįstamos, o viena šeima nauja. Jie paprašė prisijungti sužinoję per kitus kurčiuosius, kad šios dvi šeimos vyks į Estiją. Iš pradžių atrodė smagu. Bet jau kelionės pradžioje visi pradėjo pyktis. Išsiskyrė nuomonės dėl kelionės krypties: vieni norėjo pamatyti Estijos sostinę, kiti – kuo daugiau gamtos vaizdelių, todėl, vos įvažiavę į Estiją, trys automobiliai sustojo ir visi apsisprendė taip: viena šeima vyks į sostinę, kitos dvi judės apžiūrinėdamos gamtos vaizdelius. Po to ir šios dvi šeimos, kurios vyko drauge, ėmė pyktis, tad nusprendė išsiskirti: viena šeima norėjo labiau judėti į Estijos šiaurę, o kita į vakarinę Estijos dalį.
Pateikiamos 2–3 istorijos apie kelionės bendrakeleivius: vieni bendrakeleiviai padėjo, linksmino, paguodė tinkamu metu ir buvo puikūs kelionės partneriai, kiti zirzė, trukdė, nesutiko dėl kelionės maršruto, tikslų, išlaidų, nakvynės ir maitinimosi vietų ir pan. Teksto suvokimo užduotys, susietos su konkrečiais vaizdo įrašais.
Po skirtingų patirčių apžvalgos su mokiniais diskutuojama, kada kelionę iš tiesų laikome sėkminga, pavykusia. Mokiniai mokytojo skatinami išvardinti šiuos aktualius aspektus: įdomi arba nauja kelionės kryptis, tinkamas maršrutas, atsižvelgta į laiko ir finansų sąnaudas, tinkamai pasirinkti bendrakeleiviai, tinkamai užfiksuoti kelionės įspūdžiai, visi pasiimti daiktai buvo išties reikalingi, naudingi ir pan.
Pirma kelionė
Žinau tokią istoriją apie trijų šeimų kelionę į Estiją. Šeimos keliavo trimis automobiliais, trys skirtingos šeimos, kiekviena savo automobiliu. Tokia labai ilga kelionė. Dvi šeimos buvo gerai pažįstamos, o viena šeima nauja. Jie paprašė prisijungti sužinoję per kitus kurčiuosius, kad šios dvi šeimos vyks į Estiją. Iš pradžių atrodė smagu. Bet jau kelionės pradžioje visi pradėjo pyktis. Išsiskyrė nuomonės dėl kelionės krypties: vieni norėjo pamatyti Estijos sostinę, kiti – kuo daugiau gamtos vaizdelių, todėl, vos įvažiavę į Estiją, trys automobiliai sustojo ir visi apsisprendė taip: viena šeima vyks į sostinę, kitos dvi judės apžiūrinėdamos gamtos vaizdelius. Po to ir šios dvi šeimos, kurios vyko drauge, ėmė pyktis, tad nusprendė išsiskirti: viena šeima norėjo labiau judėti į Estijos šiaurę, o kita į vakarinę Estijos dalį.
A dalis
Antra kelionė
Su draugais nusprendėme taip: pasiimame dviračius ir traukiniu keliaujame į Trakus. Nusipirkome tinkamus bilietus ir išvykome penkiese. Traukinys nesustoja Trakų centre, šiek tiek atokiau, todėl su dviračiais pats tas pasiekti Trakų centrą. Čia visi vieningai nusprendėme užsukti į kibininę kibinų, o po to jau važiavome maudytis. Nors keli norėjo maudytis prie Trakų pilies, tačiau dar kiti pasiūlė vykti į paplūdimį šiek tiek už Trakų. Niekas nepyko, sėdome ant dviračių ir pirmyn į tą paplūdimį. Vakare vos spėjome į traukinį, visa grupė buvo pavargusi, bet gerai praleidome laiką.
Antra kelionė
Su draugais nusprendėme taip: pasiimame dviračius ir traukiniu keliaujame į Trakus. Nusipirkome tinkamus bilietus ir išvykome penkiese. Traukinys nesustoja Trakų centre, šiek tiek atokiau, todėl su dviračiais pats tas pasiekti Trakų centrą. Čia visi vieningai nusprendėme užsukti į kibininę kibinų, o po to jau važiavome maudytis. Nors keli norėjo maudytis prie Trakų pilies, tačiau dar kiti pasiūlė vykti į paplūdimį šiek tiek už Trakų. Niekas nepyko, sėdome ant dviračių ir pirmyn į tą paplūdimį. Vakare vos spėjome į traukinį, visa grupė buvo pavargusi, bet gerai praleidome laiką.
A dalis
Trečia kelionė
Pasiūliau draugei nuvažiuoti į Kauną pasižvalgyti po senamiestį, užsukti pas kelis kurčiuosius mano draugus. Iš pradžių ji sutiko, buvo labai entuziastingai nusiteikusi, bet ryte pavėlavo į sutartą vietą. Valandą jos laukiau Utenos stotyje. Kai ji atėjo, atsiprašinėjo, bet vos pasirodė autobusas, prisiminė, kad neturi pinigų. Supratau, kad ir man neužteks, jeigu jai paskolinsiu. Be to, paskaičiavau ir laiką – nuvažiuosime gerokai vėliau, galėsime pabūti Kaune vos valandą ir reikės skubėti atgal į Uteną...
Trečia kelionė
Pasiūliau draugei nuvažiuoti į Kauną pasižvalgyti po senamiestį, užsukti pas kelis kurčiuosius mano draugus. Iš pradžių ji sutiko, buvo labai entuziastingai nusiteikusi, bet ryte pavėlavo į sutartą vietą. Valandą jos laukiau Utenos stotyje. Kai ji atėjo, atsiprašinėjo, bet vos pasirodė autobusas, prisiminė, kad neturi pinigų. Supratau, kad ir man neužteks, jeigu jai paskolinsiu. Be to, paskaičiavau ir laiką – nuvažiuosime gerokai vėliau, galėsime pabūti Kaune vos valandą ir reikės skubėti atgal į Uteną...
A dalis
Užduotis
Aptarkite, kuri iš trijų kelionių buvo sėkmingiausia ir kodėl. Ar žinote kiekvienos istorijos pabaigą? Toms istorijoms, kurios neturi aiškios pabaigos, ją sukurkite. Po to aptarkite šias keliones, remdamiesi lentele (ar įdomi pasirinkta kryptis, ar tinkamai pasirinktas maršrutas, ar pavyko tilpti į pasirinktą laiko intervalą, ar atsižvelgta į turimus finansus, ar tinkamai pasirinkti bendrakeleiviai, ar buvo užfiksuoti kelionės įspūdžiai vaizdo įrašais, nuotraukomis, ar pasiimti daiktai buvo naudingi). Jeigu tekste kažkuris aspektas nebuvo paminėtas, taip jį ir aptarkite – tai tekste nebuvo pasakyta, įvardyta, liko neaišku.
Užduotis
Aptarkite, kuri iš trijų kelionių buvo sėkmingiausia ir kodėl. Ar žinote kiekvienos istorijos pabaigą? Toms istorijoms, kurios neturi aiškios pabaigos, ją sukurkite. Po to aptarkite šias keliones, remdamiesi lentele (ar įdomi pasirinkta kryptis, ar tinkamai pasirinktas maršrutas, ar pavyko tilpti į pasirinktą laiko intervalą, ar atsižvelgta į turimus finansus, ar tinkamai pasirinkti bendrakeleiviai, ar buvo užfiksuoti kelionės įspūdžiai vaizdo įrašais, nuotraukomis, ar pasiimti daiktai buvo naudingi). Jeigu tekste kažkuris aspektas nebuvo paminėtas, taip jį ir aptarkite – tai tekste nebuvo pasakyta, įvardyta, liko neaišku.
Pateikiamos 2–3 istorijos apie kelionės bendrakeleivius: vieni bendrakeleiviai padėjo, linksmino, paguodė tinkamu metu ir buvo puikūs kelionės partneriai, kiti zirzė, trukdė, nesutiko dėl kelionės maršruto, tikslų, išlaidų, nakvynės ir maitinimosi vietų ir pan. Teksto suvokimo užduotys, susietos su konkrečiais vaizdo įrašais.
Po skirtingų patirčių apžvalgos su mokiniais diskutuojama, kada kelionę iš tiesų laikome sėkminga, pavykusia. Mokiniai mokytojo skatinami išvardinti šiuos aktualius aspektus: įdomi arba nauja kelionės kryptis, tinkamas maršrutas, atsižvelgta į laiko ir finansų sąnaudas, tinkamai pasirinkti bendrakeleiviai, tinkamai užfiksuoti kelionės įspūdžiai, visi pasiimti daiktai buvo išties reikalingi, naudingi ir pan.
Pirma kelionė
Žinau tokią istoriją apie trijų šeimų kelionę į Estiją. Šeimos keliavo trimis automobiliais, trys skirtingos šeimos, kiekviena savo automobiliu. Tokia labai ilga kelionė. Dvi šeimos buvo gerai pažįstamos, o viena šeima nauja. Jie paprašė prisijungti sužinoję per kitus kurčiuosius, kad šios dvi šeimos vyks į Estiją. Iš pradžių atrodė smagu. Bet jau kelionės pradžioje visi pradėjo pyktis. Išsiskyrė nuomonės dėl kelionės krypties: vieni norėjo pamatyti Estijos sostinę, kiti – kuo daugiau gamtos vaizdelių, todėl, vos įvažiavę į Estiją, trys automobiliai sustojo ir visi apsisprendė taip: viena šeima vyks į sostinę, kitos dvi judės apžiūrinėdamos gamtos vaizdelius. Po to ir šios dvi šeimos, kurios vyko drauge, ėmė pyktis, tad nusprendė išsiskirti: viena šeima norėjo labiau judėti į Estijos šiaurę, o kita į vakarinę Estijos dalį.
Antra kelionė
Su draugais nusprendėme taip: pasiimame dviračius ir traukiniu keliaujame į Trakus. Nusipirkome tinkamus bilietus ir išvykome penkiese. Traukinys nesustoja Trakų centre, šiek tiek atokiau, todėl su dviračiais pats tas pasiekti Trakų centrą. Čia visi vieningai nusprendėme užsukti į kibininę kibinų, o po to jau važiavome maudytis. Nors keli norėjo maudytis prie Trakų pilies, tačiau dar kiti pasiūlė vykti į paplūdimį šiek tiek už Trakų. Niekas nepyko, sėdome ant dviračių ir pirmyn į tą paplūdimį. Vakare vos spėjome į traukinį, visa grupė buvo pavargusi, bet gerai praleidome laiką.
Trečia kelionė
Pasiūliau draugei nuvažiuoti į Kauną pasižvalgyti po senamiestį, užsukti pas kelis kurčiuosius mano draugus. Iš pradžių ji sutiko, buvo labai entuziastingai nusiteikusi, bet ryte pavėlavo į sutartą vietą. Valandą jos laukiau Utenos stotyje. Kai ji atėjo, atsiprašinėjo, bet vos pasirodė autobusas, prisiminė, kad neturi pinigų. Supratau, kad ir man neužteks, jeigu jai paskolinsiu. Be to, paskaičiavau ir laiką – nuvažiuosime gerokai vėliau, galėsime pabūti Kaune vos valandą ir reikės skubėti atgal į Uteną...
Užduotis
Aptarkite, kuri iš trijų kelionių buvo sėkmingiausia ir kodėl. Ar žinote kiekvienos istorijos pabaigą? Toms istorijoms, kurios neturi aiškios pabaigos, ją sukurkite. Po to aptarkite šias keliones, remdamiesi lentele (ar įdomi pasirinkta kryptis, ar tinkamai pasirinktas maršrutas, ar pavyko tilpti į pasirinktą laiko intervalą, ar atsižvelgta į turimus finansus, ar tinkamai pasirinkti bendrakeleiviai, ar buvo užfiksuoti kelionės įspūdžiai vaizdo įrašais, nuotraukomis, ar pasiimti daiktai buvo naudingi). Jeigu tekste kažkuris aspektas nebuvo paminėtas, taip jį ir aptarkite – tai tekste nebuvo pasakyta, įvardyta, liko neaišku.
Kelionė į Estiją |
Kelionė į Trakus |
Kelionė į Kauną |
|
Įdomi kryptis |
|||
Tinkamai pasirinktas maršrutas |
|||
Pavyko tilpti į pasirinktą laiko intervalą |
|||
Atsižvelgta į turimus finansus |
|||
Tinkamai pasirinkti bendrakeleiviai |
|||
Užfiksuoti kelionės įspūdžiai (vaizdo įrašais, nuotraukomis) |
|||
Pasiimti daiktai buvo naudingi |
B dalis
Kaip matote, galima kurti skirtingus kelionių dienoraščius: albumus su iškarpomis ir nuotraukomis arba vaizdo įrašų dienoraščius. Aptarkite, kurie dienoraščiai, jūsų manymu, įdomesni ir kodėl. Jei kurtumėte dienoraštį, kokio tipo dienoraštį rinktumėtės ir kodėl?
Mokiniai supažindinami su įdomiais kelionių dienoraščių pavyzdžiais:
- kai derinamos bilietų iškarpos, nuotraukos, aprašymai albumuose; detaliai aptariama, kas šiuose pavyzdžiuose matyti; kaip kelionė įamžinta, kodėl prie jos lengva mintimis sugrįžti ir ją nesunku vėl atpasakoti, vartant tokio albumo lapus;
- kai pateikiami internetiniai dienoraščiai; internetinių dienoraščių vaizdo įrašai; popierinių (albuminių) ir internetinių dienoraščių palyginimas.
Su mokiniais kalbamasi apie tai, kad verta turėti šeimos tradiciją kurti kelionės dienoraštį. Galbūt kai kurios šeimos tokią tradiciją jau turi? Dalinamasi patirtimis.
Vaizdinė medžiaga: rodomi kelionės dienoraščių pavyzdžiai (kai derinamos bilietų iškarpos, nuotraukos, aprašymai albumuose ir internete pateikiami). Vaizdine medžiaga pasirūpina pats mokytojas, raktiniai žodžiai paieškos sistemoje gali būti šie:
- travel diaries / travel journals / travel albums,
- travel video diaries / travel vlogs.
Kaip matote, galima kurti skirtingus kelionių dienoraščius: albumus su iškarpomis ir nuotraukomis arba vaizdo įrašų dienoraščius. Aptarkite, kurie dienoraščiai, jūsų manymu, įdomesni ir kodėl. Jei kurtumėte dienoraštį, kokio tipo dienoraštį rinktumėtės ir kodėl?