Lietuvių gestų kalbos meninėje rinktinėje „12 skrydžių per gyvenimą“ yra pateiktas Paulius Jurjono kūrinys “Juodoji orchidėja”. Peržiūrėkite jį nuskenavę QR kodą (kūrinys LGK) ir palyginkite jį su paprastai (neutralia kalba) pateiktu tekstu LGK (tekstas LGK).
Peržiūrėję atsakykite į klausimus:
- Kuris teksto pateikimo variantas įdomesnis ir kodėl?
- Kuo yra ypatingas poetinis tekstas?
Lietuvių gestų kalbos meninėje rinktinėje „12 skrydžių per gyvenimą“ yra pateiktas Paulius Jurjono kūrinys “Juodoji orchidėja”. Peržiūrėkite jį nuskenavę QR kodą (kūrinys LGK) ir palyginkite jį su paprastai (neutralia kalba) pateiktu tekstu LGK (tekstas LGK).
Peržiūrėję atsakykite į klausimus:
- Kuris teksto pateikimo variantas įdomesnis ir kodėl?
- Kuo yra ypatingas poetinis tekstas?
Paanalizuokite poetinį tekstą:
- įvardinkite pakartojimus ir jų lokalizavimą (vietą), pvz.: iš abiejų pusių (dešinėje ir kairėje) lekia medžiai (pakartojama medžiai dešinėje, medžiai kairėje); kas dar pakartojama kelis kartus ir kaip pakartojimai lokalizuojami (vieta)?
- raskite tekste metaforas;
- pasitikrinkite, ar šias metaforas radote: pagrindinė metafora yra juoda širdis. Ką ji reiškia, kas nutiko kūrinio veikėjui? Kita kelis kartus pakartota metafora: spygliai smenga į širdį. Ką ji reiškia? Ką išgyvena kūrinio veikėjas?
- šiame tekste paminėtos metaforos veda į paprastesnius jų paaiškinimus: juoda širdis vienu žodžiu yra kas? Drąsiai vardinkite. Kai spygliai smenga į širdį žmogus jaučia….. (įvardinkite tai vienu žodžiu);
- kokia spalva užkoduota teksto pavadinime - ką galima numanyti iš pavadinimo: bus gerai ar nelabai?
- Aptarkite kūrinio laiką: kūrinio veikėjas pradžioje ir pabaigoje; kūrinio veikėjo amžius praeities prisiminime; kaip kinta kūrinio veikėjo judesiai, kai jis vyresnis vyras ir kai jis buvo jaunas vyras?
- Aptarkite kūrinio vietą: kur, kokioje vietoje yra kūrinio veikėjas - kaip ji yra susiejama su realybe, kaip su prisiminimais (kokie perėjimai naudojami, kokiomis leksinėmis priemonėmis jie išreiškiami);
- interpretuokite tekstą: ar verta nusvilti / nudegti meilėje ir kodėl? Kodėl nusivylimai meilėje prisimenami visą gyvenimą? Kodėl ir nemaloni patirtis yra ne mažiau naudinga nei maloni?
Paanalizuokite poetinį tekstą:
- įvardinkite pakartojimus ir jų lokalizavimą (vietą), pvz.: iš abiejų pusių (dešinėje ir kairėje) lekia medžiai (pakartojama medžiai dešinėje, medžiai kairėje); kas dar pakartojama kelis kartus ir kaip pakartojimai lokalizuojami (vieta)?
- raskite tekste metaforas;
- pasitikrinkite, ar šias metaforas radote: pagrindinė metafora yra juoda širdis. Ką ji reiškia, kas nutiko kūrinio veikėjui? Kita kelis kartus pakartota metafora: spygliai smenga į širdį. Ką ji reiškia? Ką išgyvena kūrinio veikėjas?
- šiame tekste paminėtos metaforos veda į paprastesnius jų paaiškinimus: juoda širdis vienu žodžiu yra kas? Drąsiai vardinkite. Kai spygliai smenga į širdį žmogus jaučia….. (įvardinkite tai vienu žodžiu);
- kokia spalva užkoduota teksto pavadinime - ką galima numanyti iš pavadinimo: bus gerai ar nelabai?
- Aptarkite kūrinio laiką: kūrinio veikėjas pradžioje ir pabaigoje; kūrinio veikėjo amžius praeities prisiminime; kaip kinta kūrinio veikėjo judesiai, kai jis vyresnis vyras ir kai jis buvo jaunas vyras?
- Aptarkite kūrinio vietą: kur, kokioje vietoje yra kūrinio veikėjas - kaip ji yra susiejama su realybe, kaip su prisiminimais (kokie perėjimai naudojami, kokiomis leksinėmis priemonėmis jie išreiškiami);
- interpretuokite tekstą: ar verta nusvilti / nudegti meilėje ir kodėl? Kodėl nusivylimai meilėje prisimenami visą gyvenimą? Kodėl ir nemaloni patirtis yra ne mažiau naudinga nei maloni?
Lietuvių gestų kalbos meninėje rinktinėje „12 skrydžių per gyvenimą“ yra pateiktas Paulius Jurjono kūrinys “Juodoji orchidėja”. Peržiūrėkite jį nuskenavę QR kodą (kūrinys LGK) ir palyginkite jį su paprastai (neutralia kalba) pateiktu tekstu LGK (tekstas LGK).
Peržiūrėję atsakykite į klausimus:
- Kuris teksto pateikimo variantas įdomesnis ir kodėl?
- Kuo yra ypatingas poetinis tekstas?
Paanalizuokite poetinį tekstą:
- įvardinkite pakartojimus ir jų lokalizavimą (vietą), pvz.: iš abiejų pusių (dešinėje ir kairėje) lekia medžiai (pakartojama medžiai dešinėje, medžiai kairėje); kas dar pakartojama kelis kartus ir kaip pakartojimai lokalizuojami (vieta)?
- raskite tekste metaforas;
- pasitikrinkite, ar šias metaforas radote: pagrindinė metafora yra juoda širdis. Ką ji reiškia, kas nutiko kūrinio veikėjui? Kita kelis kartus pakartota metafora: spygliai smenga į širdį. Ką ji reiškia? Ką išgyvena kūrinio veikėjas?
- šiame tekste paminėtos metaforos veda į paprastesnius jų paaiškinimus: juoda širdis vienu žodžiu yra kas? Drąsiai vardinkite. Kai spygliai smenga į širdį žmogus jaučia….. (įvardinkite tai vienu žodžiu);
- kokia spalva užkoduota teksto pavadinime - ką galima numanyti iš pavadinimo: bus gerai ar nelabai?
- Aptarkite kūrinio laiką: kūrinio veikėjas pradžioje ir pabaigoje; kūrinio veikėjo amžius praeities prisiminime; kaip kinta kūrinio veikėjo judesiai, kai jis vyresnis vyras ir kai jis buvo jaunas vyras?
- Aptarkite kūrinio vietą: kur, kokioje vietoje yra kūrinio veikėjas - kaip ji yra susiejama su realybe, kaip su prisiminimais (kokie perėjimai naudojami, kokiomis leksinėmis priemonėmis jie išreiškiami);
- interpretuokite tekstą: ar verta nusvilti / nudegti meilėje ir kodėl? Kodėl nusivylimai meilėje prisimenami visą gyvenimą? Kodėl ir nemaloni patirtis yra ne mažiau naudinga nei maloni?