A. Trumpa meninė / kalbinė interpretacija:
a) su neįgaliojo ženklu – remiantis proforma PR-I sukurti seriją gestų, turinčių prasmę – mini pasakojimas. Galimas ir kitų gestų rodymas keičiant juos į PR-I, pavyzdžiui DAINUOTI rodant su PR-I ir t.t.
Galimi gestai, reikšmės:
JUODA, GELTONA, BLOGAI, IDĖJA, LYGINTI, VIRINTI ir kt.
b) KLUBAS – NEREIKĖTI. Kadangi gestai (proforma, judesys, erdvė) yra labai panašūs, galima interpretacija nuo prasmės KLUBAS (anksčiau tai buvo labai svarbi vieta kurčiųjų bendruomenei, saviraiškai, identitetui) iki dabartinės realijos ir klausimo ar bereikia klubo pasitelkiant gestų žaismą/kelionę nuo KLUBAS iki NEREIKĖTI. Tekstą reiktų praturtinti / užpildyti kitomis mintimis, metaforomis.
Tegul kiekvienas grupėje / klasėje išvardina jiems šiuo metu aktualius raktinius žodžius (po 1 ar 2), tai gali būti ir žodžių junginiai (jei sunku, vardinkite savo emocijas arba tai, ką matote pro langą arba kas krenta į akis klasėje). Tarkim: ŠALTA, LAUKIU ATOSTOGŲ, EISIU Į TRENIRUOTĘ, PAMOKOS ir pan. Kai turėsite raktinių žodžių rinkinį, būtent iš jų sukurkite meninį tekstą. Šis tekstas turi būti ir vaizdingas, ir kartu aiškus, mintys siejamos viena su kita. Sutarkite, kaip pateiksite šį meninį tekstą - tai bus vienkartinis pasirodymas klasei, o galbūt nusifilmuosite? Iš tų pačių raktinių žodžių galima kurti skirtingus meninius tekstus dirbant poroje arba pavieniui.