Įžymių Lietuvos kurčiųjų sąrašas |
Įstaigų, susijusių su kurčiųjų veiklomis, sąrašas |
Laura Levita Valytė |
Lietuvių gestų kalbos institutas |
Vaiva Žymantaitė |
„Pagava“ |
Larisa Voroneckaja |
Kurčiųjų reabilitacijos centras |
Tomas Kuzminskis |
Lietuvos kurčiųjų draugija |
Gedvilė Diržiūtė |
Jaunimo asociacija, jaunimo organizacijos (pasirinktinai pagal miestą) |
Mantas Volungevičius |
Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centro Metodinių priemonių rengimo ir gestotyros skyrius |
Adrija Atgalainė |
Lietuvių gestų kalbos vertimo centras |
Kazimieras Dauskurtas |
Kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų mokyklos |
Lukas Laurinaitis |
... |
Monika Kumžaitė |
|
... |
Ruošimosi pristatymui planas
Visų pirma, išsirinkite įžymų kurčiąjį arba įstaigą, kurią pristatysite. Neapsiribokite šiuo sąrašu: jei žinote kitą garsų Lietuvos kurčiąjį arba labiau dominančią įstaigą – pirmyn!
Susiraskite informacijos apie pasirinktą žmogų ar įstaigą. Jei tai žmogus, pasidomėkite jo biografija, t. y. gyvenimo istorija (kur jis gimė, kiek jam metų, kokie jo pomėgiai, kuo jis garsus ir kt.).
Būtinai apsitarkite, kuo jis įdomus būtent jūsų porai. Galbūt jis puikus sportininkas, o jūsų pora daug sportuoja, todėl jaučiatės įkvėpti?
Jei tai įstaiga, pasidomėkite jos istorija (kada įsikūrė, kaip vadinosi, ką veikia tos įstaigos darbuotojai, kaip įstaiga prisideda prie kurčiųjų bendruomenės gerovės, kokie žmonės ten dirba ir kt.).
Susiraskite įvairių iliustracijų, nuotraukų. Jos labai nuspalvins jūsų pristatymą.
Pristatymo metu dažnai jaudinamasi, todėl, jei svarbiausią informaciją pasirašysite, bus lengviau. Prieš atsiskaitymą būtinai pasiskirstykite, kuris kurią dalį sakys. Pasirepetuokite.
Pristatymo trukmė 7–10 minučių.
Interviu klausimų gairės
- Kada ir kaip susidomėjote šia sritimi, dėl kurios ir tapote žinomas (-a)?
- Kodėl užsiimate šia veikla? Ar tai naudinga? Ar jaučiatės laimingas (-a) tai darydamas (-a)?
- Jei žmogus jau žinomas ir jam gerai sekasi, dažniausiai atrodo, kad jam viskas labai lengva. Ar jums lengva? Koks tikrasis kelias?
- Kokių sunkumų iškyla ir kaip juos sprendžiate?
- Ar kartais tingite? Ar tai nepakiša kojos?
- Kaip jums sekėsi mokykloje, kai buvote penktokas (-ė) ar šeštokas (-ė)?
- ...