A dalis
Mokytojui

Įžymių Lietuvos kurčiųjų sąrašas

Įstaigų, susijusių su kurčiųjų veiklomis, sąrašas

Laura Levita Valytė

Lietuvių gestų kalbos institutas

Vaiva Žymantaitė

„Pagava“

Larisa Voroneckaja

Kurčiųjų reabilitacijos centras

Tomas Kuzminskis

Lietuvos kurčiųjų draugija

Gedvilė Diržiūtė

Jaunimo asociacija, jaunimo organizacijos (pasirinktinai pagal miestą)

Mantas Volungevičius

Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centro Metodinių priemonių rengimo ir gestotyros skyrius

Adrija Atgalainė

Lietuvių gestų kalbos vertimo centras

Kazimieras Dauskurtas

Kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų mokyklos

Lukas Laurinaitis

...

Monika Kumžaitė

 

...

 

Ruošimosi pristatymui planas

Visų pirma, išsirinkite įžymų kurčiąjį arba įstaigą, kurią pristatysite. Neapsiribokite šiuo sąrašu: jei žinote kitą garsų Lietuvos kurčiąjį arba labiau dominančią įstaigą – pirmyn!

Susiraskite informacijos apie pasirinktą žmogų ar įstaigą. Jei tai žmogus, pasidomėkite jo biografija, t. y. gyvenimo istorija (kur jis gimė, kiek jam metų, kokie jo pomėgiai, kuo jis garsus ir kt.).

Būtinai apsitarkite, kuo jis įdomus būtent jūsų porai. Galbūt jis puikus sportininkas, o jūsų pora daug sportuoja, todėl jaučiatės įkvėpti?

Jei tai įstaiga, pasidomėkite jos istorija (kada įsikūrė, kaip vadinosi, ką veikia tos įstaigos darbuotojai, kaip įstaiga prisideda prie kurčiųjų bendruomenės gerovės, kokie žmonės ten dirba ir kt.).

Susiraskite įvairių iliustracijų, nuotraukų. Jos labai nuspalvins jūsų pristatymą.

Pristatymo metu dažnai jaudinamasi, todėl, jei svarbiausią informaciją pasirašysite, bus lengviau. Prieš atsiskaitymą būtinai pasiskirstykite, kuris kurią dalį sakys. Pasirepetuokite.

Pristatymo trukmė 7–10 minučių.

B dalis
Mokytojui

Interviu klausimų gairės

  • Kada ir kaip susidomėjote šia sritimi, dėl kurios ir tapote žinomas (-a)?
  • Kodėl užsiimate šia veikla? Ar tai naudinga? Ar jaučiatės laimingas (-a) tai darydamas (-a)?
  • Jei žmogus jau žinomas ir jam gerai sekasi, dažniausiai atrodo, kad jam viskas labai lengva. Ar jums lengva? Koks tikrasis kelias?
  • Kokių sunkumų iškyla ir kaip juos sprendžiate?
  • Ar kartais tingite? Ar tai nepakiša kojos?
  • Kaip jums sekėsi mokykloje, kai buvote penktokas (-ė) ar šeštokas (-ė)?
  • ...