Situacijos imitavimas: mokiniai, pasiskirstę poromis ar didesnėmis grupėmis, sugalvoja patys, pasitelkia asmeninę patirtį (patirtis gali būti gyvenimiška arba remtis filmais ir kt.) arba remiasi pagalbine medžiaga ir suvaidina ypatingą situaciją bei ją išsprendžia, remdamiesi ankstesne medžiaga.
Ieškant sprendimų, siūloma pasinaudoti toliau pateikta lentele. Savo grupėje pasirinkite jums labiausiai tinkantį, artimiausią variantą.
Ypatingą situaciją galima išspręsti: |
a) vienama1 |
b) būtina kreiptis į vyresnį žmogų (mokytoją, auklėtoją, tėvus) arba į draugą. Kaip galima tai daryti: nuvykti, paskambinti, mojuoti rankomis ir pan.b1 |
c) situaciją būtina spręsti su įvairių tarnybų, institucijų pagalba: skambinti į policiją, greitąją ir kt.c1 |
a) papildomų įrankių nereikiaa2 |
b) papildomi įrankiai būtini (vandens kibiras ugniai gesinti, pagalbinės kopėčios nuo medžio nukelti katei ir kt.)b2 |
c) papildomais įrankiais pasirūpintų tarnybos (vandens žarna gaisrui gesinti ir pan.)c2 |
|
a) papildomų priemonių nereikiaa3 |
b) papildomų priemonių reikia. Tai gali būti telefonas, kuriuo galima vaizdo skambučiu susisiekti su mokytoju ar tėvais ir pan.b3 |
c) papildomų priemonių, kurios dažniausiai būna po ranka, reikėtų, tačiau, jeigu jų nėra, galima kreiptis...c3 |
|
a) suteikiant ir psichologinę pagalbą: paguosti, išklausyti, nuraminti ir kt. Tai gali padaryti šeimos narys, draugas, mokytojasa4 |
b) psichologinės pagalbos nereikiab4 |
c) reikia ne tik draugo, šeimos nario palaikymo, bet ir specialisto, pavyzdžiui, psichologoc4 |
|
a) trumpam nukreipiant savo mintis kitur, truputį atsipalaiduojanta5 |
b) nukreipiant savo mintis. Galbūt išeiti į kitą aplinką, išvyka ir kt.b5 |
c) dėmesio atitraukimas nepadės, todėl būtina imtis kitų priemonių: pokalbis su asmeniu, kuriuo pasitiki, ir kt.c5 |
|
Ko dar reikia, kad situacija išsispręstų sėkmingai? Apgalvokite savo grupėje ir įrašykite arba pasakykite pristatymo metu LGK.užd |
Ypatingos situacijos sprendimo pavyzdys
Mokinys kiekvieną dieną gauna po keistą žinutę iš nepažįstamo numerio. Žinutėse klausinėjama, kiek mokiniui metų, kuo jis vardu ir pan. Kol kas žinutės nebaugina, tačiau jau ima kelti nerimą. Žinome, kad įvairių keistų žinučių nereikėtų trinti, tad geriausia būtų pasakyti apie tai tėvams, mokytojui arba auklėtojui. Jokių papildomų įrankių ir priemonių kol kas nereikia. Kadangi kyla nerimas, svarbi psichologinė pagalba. Kol kas užtektų pokalbio su žmogumi, kuriuo pasitiki mokinys. Su tuo pačiu asmeniu, su kuriuo mokinys kalbėsis, pasipasakos, galima išeiti pasivaikščioti, kiek atsikvėpti, kad negatyvios mintys pasitrauktų. Jei žinutės tęstųsi, tėvai kreipsis į policiją, reikės užblokuoti nepažįstamą numerį ir t. t.