Gestų kalba ir aš
5–6 klasės
Pokalbiai
Potemės
Dialogas ir interviu
2 užduotis
  • Rekomendacijos mokytojui
  • Potemės
  • Papildomos užduotys
  • Temos apibendrinimas
Gestų kalba ir aš
5–6 klasės
Pokalbiai
Potemės
Dialogas ir interviu
2 užduotis
*alt_site_homepage_image*
lt
en

Temos struktūra

  • Rekomendacijos mokytojui
  • Potemės
  • Papildomos užduotys
  • Temos apibendrinimas

Potemės

  • Oficialus ir neoficialus pokalbis
  • Dialogas ir interviu
    • Potemės turinys
    • 1 užduotis
    • 2 užduotis
    • 3 užduotis
  • Kaip galima atpasakoti įvykius, situacijas?
  • Oficialus ir neoficialus pokalbis
  • Dialogas ir interviu
    • Potemės turinys
    • 1 užduotis
    • 2 užduotis
    • 3 užduotis
  • Kaip galima atpasakoti įvykius, situacijas?
  • Potemės turinys
  • 1 užduotis icon56_1-icon
  • 2 užduotis icon56_2-icon
  • 3 užduotis icon56_3-icon

1 užduotis. KAIP PRADĖTI POKALBĮ / KALBĄ  →, KAIP PALAIKYTI → , KAIP PABAIGTI.

  1. Klasėje sukūrėte skirtingus trumpus interviu. Pakalbėkime, kaip jums sekėsi. Pirmiausia užrašykite ant lentos KAIP PRADĖTI POKALBĮ / KALBĄ ir pasvarstykite, nuo ko pradedame, nuo kokių būtent gestų, ar buvo tokių gestų tuose interviu.
  2. Peržiūrėkite LGK pateiktus sakinių pavyzdžius ir pasakykite, kokie gestai buvo panaudoti pradedant pokalbį, kalbą. Galima užpildyti lentelę.

Mieli kurtieji, neprigirdintieji, kochlearinių implantų naudotojai, mes jus visus kviečiame dalyvauti tarptautinėje kurčiųjų šventėje.

Mieli tėveliai, malonu, kad visi susirinkote.

Atsiprašau, o kada bus kurčiųjų meno festivalis?

Ar žinote, kad rytoj vyks mokinių susirinkimas?

Mačiau „Facebook“ puslapyje, kad jaunimo stovykla nukeliama kitai dienai.

Jeigu gerai supratau, rytoj ekskursijos nebus.

Norėčiau pasakyti, kad rytoj aš pavėluosiu į pamoką.

Problema yra ta, kad mums reikia paimti kurčiąjį užsienietį iš oro uosto, bet automobilis sugedo.

Klausyk, kur yra mano knyga „Žuvėdros klyksmas“?

Mokytojui

Atlikus šią užduotį, mokytojas prie KAIP PRADĖTI POKALBĮ / KALBĄ prideda užrašą → KAIP PALAIKYTI POKALBĮ.

1 užduotis. KAIP PRADĖTI POKALBĮ / KALBĄ  →, KAIP PALAIKYTI → , KAIP PABAIGTI.

  1. Klasėje sukūrėte skirtingus trumpus interviu. Pakalbėkime, kaip jums sekėsi. Pirmiausia užrašykite ant lentos KAIP PRADĖTI POKALBĮ / KALBĄ ir pasvarstykite, nuo ko pradedame, nuo kokių būtent gestų, ar buvo tokių gestų tuose interviu.
  2. Peržiūrėkite LGK pateiktus sakinių pavyzdžius ir pasakykite, kokie gestai buvo panaudoti pradedant pokalbį, kalbą. Galima užpildyti lentelę.

Mieli kurtieji, neprigirdintieji, kochlearinių implantų naudotojai, mes jus visus kviečiame dalyvauti tarptautinėje kurčiųjų šventėje.

Mieli tėveliai, malonu, kad visi susirinkote.

Atsiprašau, o kada bus kurčiųjų meno festivalis?

Ar žinote, kad rytoj vyks mokinių susirinkimas?

Mačiau „Facebook“ puslapyje, kad jaunimo stovykla nukeliama kitai dienai.

Jeigu gerai supratau, rytoj ekskursijos nebus.

Norėčiau pasakyti, kad rytoj aš pavėluosiu į pamoką.

Problema yra ta, kad mums reikia paimti kurčiąjį užsienietį iš oro uosto, bet automobilis sugedo.

Klausyk, kur yra mano knyga „Žuvėdros klyksmas“?

Dabar pagalvokite, kaip galima palaikyti pokalbį, t. y. jį tęsti. Peržiūrėkite vaizdo įrašą su LGK frazėmis, kuriomis galima palaikyti pokalbį ir padiskutuokite, ar jūs taip vartojate, o gal galite pateikti kitų pavyzdžių. Užpildykite lentelę pagal vaizdo įraše arba mokinių pateiktus pavyzdžius.

LGK frazės pokalbiui palaikyti

Tikrai?

Negali būti?

Tu nori pasakyti, kad...

Įsivaizduoji?

Taip, taip...

Taip, sutinku...

Taip, visiškai sutinku...

Taip manai?

Ką tu sakai?!

Na?

Ir kas iš to?

Mokytojui

Atlikus šią užduotį, prie užrašo KAIP PRADĖTI POKALBĮ / KALBĄ → KAIP PALAIKYTI → pridėkite KAIP PABAIGTI.

Dabar pagalvokite, kaip galima palaikyti pokalbį, t. y. jį tęsti. Peržiūrėkite vaizdo įrašą su LGK frazėmis, kuriomis galima palaikyti pokalbį ir padiskutuokite, ar jūs taip vartojate, o gal galite pateikti kitų pavyzdžių. Užpildykite lentelę pagal vaizdo įraše arba mokinių pateiktus pavyzdžius.

LGK frazės pokalbiui palaikyti

Tikrai?

Negali būti?

Tu nori pasakyti, kad...

Įsivaizduoji?

Taip, taip...

Taip, sutinku...

Taip, visiškai sutinku...

Taip manai?

Ką tu sakai?!

Na?

Ir kas iš to?

Jau žinome, kaip pradėti pokalbį, kaip jį palaikyti, o dabar sužinokime, kaip jį galime užbaigti. Kokiais LGK posakiais galima gražiai užbaigti pokalbį? Peržiūrėkite LGK vaizdo įrašą su posakiais ir toliau pildykite lentelę.

Šiandien viskas.

Šiandien tiek.

Tai viskas, ką norėjau pasakyti.

Atsiprašau, jau turiu eiti.

Atsiprašau, aš skubu.

Jau turiu baigti.

Ačiū už dėmesį.

Buvo labai malonu.

Jau žinome, kaip pradėti pokalbį, kaip jį palaikyti, o dabar sužinokime, kaip jį galime užbaigti. Kokiais LGK posakiais galima gražiai užbaigti pokalbį? Peržiūrėkite LGK vaizdo įrašą su posakiais ir toliau pildykite lentelę.

Šiandien viskas.

Šiandien tiek.

Tai viskas, ką norėjau pasakyti.

Atsiprašau, jau turiu eiti.

Atsiprašau, aš skubu.

Jau turiu baigti.

Ačiū už dėmesį.

Buvo labai malonu.

2 užduotis. Pabaikite pateiktus pokalbius LGK vaizdo įraše, bet prieš tai gerai pagalvokite, kaip galima suformuluoti sakinius. Vienas mokinys A, kitas mokinys B, dar kitas mokinys C.

2 užduotis. Pabaikite pateiktus pokalbius LGK vaizdo įraše, bet prieš tai gerai pagalvokite, kaip galima suformuluoti sakinius. Vienas mokinys A, kitas mokinys B, dar kitas mokinys C.

1. A. Atsiprašau, ar ..................................

B. .............................................................

1. A. Atsiprašau, ar ..................................

B. .............................................................

2. A. Aš manau, kad .............................................

B. Sunku pasakyti. Gal ..........................................

C. Aš norėčiau įsiterpti. Man atrodo, kad ...............................

2. A. Aš manau, kad .............................................

B. Sunku pasakyti. Gal ..........................................

C. Aš norėčiau įsiterpti. Man atrodo, kad ...............................

3. A. Jūs teisus, tikrai ................................

B. Aš taip nemanau, ..................................

C. Problema ta, kad ..................................

3. A. Jūs teisus, tikrai ................................

B. Aš taip nemanau, ..................................

C. Problema ta, kad ..................................

4. A. Atsiprašau, aš norėčiau pasakyti, kad ......................

B. Tikrai? ...............................

A. Reikalas tas, kad ..............................

B. Jūs norite pasakyti, kad ............................

A. Taip, žinoma.

B. Aišku, supratau.

4. A. Atsiprašau, aš norėčiau pasakyti, kad ......................

B. Tikrai? ...............................

A. Reikalas tas, kad ..............................

B. Jūs norite pasakyti, kad ............................

A. Taip, žinoma.

B. Aišku, supratau.

5. A. Klausau tavęs, ką norėjai man pasakyti?

B. Ar tu man norėjai pasakyti, kad.............................?

A. Tikrai?

B. Na, taip, žinoma, ...............................

A. Žinai, aš jau turiu eiti ...........................

Mokytojui

Pastaba: sakinio dalyse yra daugtaškis, vaizdo įraše rodoma, kad tai nebaigta mintis, kurią turite užbaigti. Vertėjas ties paskutiniu gestu sustoja ir kiek palaukia, o jūs turite užbaigti mintį. Jei vertėjas nuleidžia rankas, tai jau užbaigta mintis.

5. A. Klausau tavęs, ką norėjai man pasakyti?

B. Ar tu man norėjai pasakyti, kad.............................?

A. Tikrai?

B. Na, taip, žinoma, ...............................

A. Žinai, aš jau turiu eiti ...........................

1
2
3
4
5
6
7
8
9
Mokytojui

Atlikus šią užduotį, mokytojas prie KAIP PRADĖTI POKALBĮ / KALBĄ prideda užrašą → KAIP PALAIKYTI POKALBĮ.

1 užduotis. KAIP PRADĖTI POKALBĮ / KALBĄ  →, KAIP PALAIKYTI → , KAIP PABAIGTI.

  1. Klasėje sukūrėte skirtingus trumpus interviu. Pakalbėkime, kaip jums sekėsi. Pirmiausia užrašykite ant lentos KAIP PRADĖTI POKALBĮ / KALBĄ ir pasvarstykite, nuo ko pradedame, nuo kokių būtent gestų, ar buvo tokių gestų tuose interviu.
  2. Peržiūrėkite LGK pateiktus sakinių pavyzdžius ir pasakykite, kokie gestai buvo panaudoti pradedant pokalbį, kalbą. Galima užpildyti lentelę.

Mieli kurtieji, neprigirdintieji, kochlearinių implantų naudotojai, mes jus visus kviečiame dalyvauti tarptautinėje kurčiųjų šventėje.

Mieli tėveliai, malonu, kad visi susirinkote.

Atsiprašau, o kada bus kurčiųjų meno festivalis?

Ar žinote, kad rytoj vyks mokinių susirinkimas?

Mačiau „Facebook“ puslapyje, kad jaunimo stovykla nukeliama kitai dienai.

Jeigu gerai supratau, rytoj ekskursijos nebus.

Norėčiau pasakyti, kad rytoj aš pavėluosiu į pamoką.

Problema yra ta, kad mums reikia paimti kurčiąjį užsienietį iš oro uosto, bet automobilis sugedo.

Klausyk, kur yra mano knyga „Žuvėdros klyksmas“?

Mokytojui

Atlikus šią užduotį, prie užrašo KAIP PRADĖTI POKALBĮ / KALBĄ → KAIP PALAIKYTI → pridėkite KAIP PABAIGTI.

Dabar pagalvokite, kaip galima palaikyti pokalbį, t. y. jį tęsti. Peržiūrėkite vaizdo įrašą su LGK frazėmis, kuriomis galima palaikyti pokalbį ir padiskutuokite, ar jūs taip vartojate, o gal galite pateikti kitų pavyzdžių. Užpildykite lentelę pagal vaizdo įraše arba mokinių pateiktus pavyzdžius.

LGK frazės pokalbiui palaikyti

Tikrai?

Negali būti?

Tu nori pasakyti, kad...

Įsivaizduoji?

Taip, taip...

Taip, sutinku...

Taip, visiškai sutinku...

Taip manai?

Ką tu sakai?!

Na?

Ir kas iš to?

Jau žinome, kaip pradėti pokalbį, kaip jį palaikyti, o dabar sužinokime, kaip jį galime užbaigti. Kokiais LGK posakiais galima gražiai užbaigti pokalbį? Peržiūrėkite LGK vaizdo įrašą su posakiais ir toliau pildykite lentelę.

Šiandien viskas.

Šiandien tiek.

Tai viskas, ką norėjau pasakyti.

Atsiprašau, jau turiu eiti.

Atsiprašau, aš skubu.

Jau turiu baigti.

Ačiū už dėmesį.

Buvo labai malonu.

2 užduotis. Pabaikite pateiktus pokalbius LGK vaizdo įraše, bet prieš tai gerai pagalvokite, kaip galima suformuluoti sakinius. Vienas mokinys A, kitas mokinys B, dar kitas mokinys C.

1. A. Atsiprašau, ar ..................................

B. .............................................................

2. A. Aš manau, kad .............................................

B. Sunku pasakyti. Gal ..........................................

C. Aš norėčiau įsiterpti. Man atrodo, kad ...............................

3. A. Jūs teisus, tikrai ................................

B. Aš taip nemanau, ..................................

C. Problema ta, kad ..................................

4. A. Atsiprašau, aš norėčiau pasakyti, kad ......................

B. Tikrai? ...............................

A. Reikalas tas, kad ..............................

B. Jūs norite pasakyti, kad ............................

A. Taip, žinoma.

B. Aišku, supratau.

Mokytojui

Pastaba: sakinio dalyse yra daugtaškis, vaizdo įraše rodoma, kad tai nebaigta mintis, kurią turite užbaigti. Vertėjas ties paskutiniu gestu sustoja ir kiek palaukia, o jūs turite užbaigti mintį. Jei vertėjas nuleidžia rankas, tai jau užbaigta mintis.

5. A. Klausau tavęs, ką norėjai man pasakyti?

B. Ar tu man norėjai pasakyti, kad.............................?

A. Tikrai?

B. Na, taip, žinoma, ...............................

A. Žinai, aš jau turiu eiti ...........................

KAIP PRADĖTI POKALBĮ / KALBĄ

KAIP PALAIKYTI POKALBĮ / KALBĄ

KAIP PABAIGTI POKALBĮ / KALBĄ

 

 

   

KAIP PRADĖTI POKALBĮ / KALBĄ

KAIP PALAIKYTI POKALBĮ / KALBĄ

KAIP PABAIGTI POKALBĮ / KALBĄ

 

 

   

Kitos temos

  • Pokyčiai
  • Draugų ratas
  • Šventės ir renginiai
  • Ypatinga situacija
  • Informacijos srautas
  • Kelionė
  • Bendruomenė
  • Meninė (savi)raiška
  • Pokalbiai
  • Kalba
  • Paslaugos kurtiesiems
  • Kas esi?

Reklaminiai skydeliai

Finansuoja Europos sąjunga
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija
Lieutvos kurčiūjų ir neprigirdinčiųjų centras
Nacionalinė švietimo agentūra
ED tech centras
Plačiau apie priemonę
Loading
Rodyti informaciją