A dalis

Su mokiniais peržiūrėkite visą filmą – dramą „Gerumo stebuklas“. Tai jautri, sukrečianti ir pamokanti drama. Rekomenduojama žiūrėti šį filmą pirmą lapkričio ketvirtadienį – tarptautinę dieną prieš smurtą ir patyčias mokykloje arba savaitę „Be patyčių“ lapkričio mėnesį. Šio filmo trukmė apie 2 valandas, rekomenduojame žiūrėti per netradicinę pamoką.

B dalis
Mokytojui

Filmo aptarimas su mokiniais. Pagrindinės aptarimo gairės: patyčios, jų keliami jausmai bei galimi reagavimo būdai, draugystė. Prieš pradedant filmo aptarimą kartu su vaikais, prisiminkite pagrindinių veikėjų vardus, galite juos užrašyti ant lentos ir taip pat galite jiems sugalvoti vardus gestų kalba. Aptarkite šių veikėjų elgesį ir patyrimus. Aptarkite filmą pagal šiuos klausimus:

  1. Kokie jausmai, įspūdžiai ir mintys kilo, žiūrint šį filmą?
  2. Kokia šio filmo pagrindinė mintis?
C dalis

Diskusija klasėje šiais klausimais:

  1. Kaip manote, kaip Ogis jautėsi pirmą dieną mokykloje?
  2. Kas jam mokykloje padėjo jaustis geriau? Kaip elgėsi klasiokai, mokytojai, tėvai, mokyklos direktorius?
  3. Dėl ko Ogis laukė Helovino dienos?
  4. Kas Ogiui nutiko Helovino dieną? Kaip Ogis dėl to jautėsi?
  5. Kas padėjo sustabdyti patyčias iš Ogio? Kaip elgėsi klasės mokytojas, mokyklos direktorius, kiti vaikai?
  6. Kokius jausmus Džekui sukėlė pažintis su Ogiu?
  7. Kodėl Džekui patiko bendrauti su Ogiu?
  8. Kodėl Džekas vienaip elgiasi prie Ogio, o kitaip – prie kitų berniukų? Kodėl, nors ir norėdamas draugauti su Ogiu, jis su kitais berniukais apie Ogį kalba nemalonius dalykus?
  9. Dėl ko prasidėjo Džeko ir Džiuliano muštynės? Ar galėjo Džekas pasielgti kitaip?
  10. Kaip Džeko ir Samer draugiškumas pakeitė Ogio savijautą mokykloje? O kaip pasikeitė Samer ir Džeko gyvenimas pradėjus draugauti su Ogiu?
  11. Kaip manai, dėl ko Džiulianas pradėjo tyčiotis iš Ogio? Ko jis siekė?
  12. Kaip į Džiuliano patyčias reagavo kiti vaikai?
  13. Kaip jautėsi Džiulianas, tyčiodamasis iš Ogio? O ką jis jautė, kai mokyklos direktorius sureagavo į patyčias ir tėvams parodė visus Džiuliano pieštus piešinius ir raštelius?
  14. Kas sustabdė Džiuliano netinkamą elgesį? Kaip manai, koks kitų vaikų elgesys galėjo sustabdyti Džiuliano patyčias?
D dalis

Nuomonių ir patirčių pasisakymas pagal pateiktus klausimus, apibendrinimas:

  1. Kaip manote, ką reiškia būti atstumtam? Koks jausmas būti „kitokiam“ klasėje, mokykloje, šeimoje?
  2. Ar kada jauteisi atstumtas kurčiųjų bendruomenėje ar tarp girdinčiųjų. Kodėl?
  3. Kas trukdo aplinkiniams priimti žmogų tokį, koks jis yra?
  4. Kas tau padeda gerai, saugiai jaustis mokykloje (koks klasiokų, draugų, mokytojų, tėvų elgesys)? Kaip tu gali padėti kitiems geriau jaustis mokykloje?
  5. Jei tavo mokykloje vyksta patyčios, kokie jausmai tau kyla matant tai? Kur ir kaip šiuos jausmus galėtum išreikšti?
  6. Su kuo tu galėtum pasikalbėti, jeigu matai patyčias ar pats jas patiri?
E dalis

Galite pažaisti kokį nors trumpą žaidimą. Pavyzdžiui, „Keičiasi vietomis tie, kurie...“. Žaidimo metu žaidėjai susėda ratu. Kėdžių yra viena mažiau negu žaidėjų. Vienas iš dalyvių stovi rato viduryje ir pakviečia keistis vietomis vaikus, kurie kažkuo panašūs į jį. Pavyzdžiui, „keičiasi vietomis tie, kurie turi garbanotus plaukus / kurių pilkos akys / kurie žaidžia krepšinį / kurie mėgsta važinėtis dviračiu“. Stovintysis rato viduryje stengiasi atsisėsti į kieno nors atsilaisvinusią vietą. Tas, kas lieka be vietos, pralaimi ir atsistojęs rato viduryje toliau kviečia keistis kitus vaikus, įvardindamas savybę, pomėgį, kuris yra būdingas jam pačiam. Šis žaidimas padeda pamatyti, kad visi esame tuo pat metu ir panašūs, ir skirtingi, nes turime skirtingus pomėgius, patirtis ar bruožus.