A dalis

Šią temą pradėkime pasisveikindami skirtingais būdais. Pažaiskime žaidimą pagal situacijas. Pavyzdžiui, aš esu suaugęs žmogus ir ateinu pas jus. Kaip jūs su manimi sveikinsitės? Kita situacija – aš esu jūsų bendraamžis. Kaip jūs su manimi sveikinsitės?

Mokytojas pasako situaciją, o mokiniai turi kuo greičiau pasakyti, koks yra jų vaidmuo pagal šią situaciją, pavyzdžiui: mokykloje jie „mokiniai“, namie – „vaikai“, su naminiais gyvūnėliais – „šeimininkai“, o jeigu jie kur nors keliauja – „turistai“. Mokytojas užrašo mokinių vaidmenis. Žiūrėdami į sąrašą mokiniai diskutuoja, kodėl jų vaidmenys skiriasi.

Mokytojas paklausia mokinių: „Kas jūs esate iš tikrųjų? Įsivaizduokite, kad jūs dykumoje ir niekas nepakvies jūsų vardu, nes jūs ten esate vieni. Kaip jūs save įvardysite?“ Mokytojas paaiškina mokiniams, kad kiekvienas iš mūsų turime savo vaidmenis, kadangi mes gyvename visuomenėje.

B dalis

Pažiūrėkite LGK vaizdo įrašą – interviu su Raimundu Jankumi jaunesniuoju ir kurčiąja Nina Šamakova – apie kurtumą kaip gyvenimo duotybę, kokie jų vaidmenys gyvenime, ar kurčiojo gyvenimas turi vertę, ar būnant kurčiam galima daug ką pasiekti ir kaip, kokie jų pasiekimai Lietuvoje ir užsienyje.

D dalis

Abiejų kurčiųjų – Raimondo Jankaus ir Ninos Šamakovos – interviu aptarimas ir diskusija apie tai, kodėl jų gyvenimų nereikia lyginti.