Peržiūrėjote vaizdo įrašus apie penkis Vilniaus objektus.
1. Prisiminkite, kaip buvo vartojamos LGK frazės, kalbant apie laiko tarpsnį, ir kitos lentelėje pateikiamos frazės apie vieno ar kito objekto apleidimą, sudeginimą ir atgijimą ar atkūrimą.
2. Taip pat prisiminkite, kaip vaizdo įrašuose buvo perteikiama LGK, kalbant apie:
- Gedimino pilies sudeginimą ir jos perstatymą;
- Belmonto malūno apleidimą ir atkūrimą;
- Bernardinų sodo apleidimą, rekonstravimą ir atkūrimą;
Kalbant apie objekto sudeginimą, veidas nuliūsta, o kai kalbama apie atkūrimą, veidas nušvinta, akyse džiaugsmas.
2. Taip pat prisiminkite, kaip vaizdo įrašuose buvo perteikiama LGK, kalbant apie:
- Gedimino pilies sudeginimą ir jos perstatymą;
- Belmonto malūno apleidimą ir atkūrimą;
- Bernardinų sodo apleidimą, rekonstravimą ir atkūrimą;
3. Mokinys ištraukia kortelę su objekto pavadinimu (degalinė, mokykla, nuosavas namas, tiltas, automobilis, bažnyčia, kelias / gatvė, balkonas / terasa, muziejus, žaidimų aikštelė) ir sugalvoja sakinį su laiko tarpsniu (nuo... iki) apie metus ar amžių nuo pastatymo / įkūrimo, apleidimo iki atkūrimo / perstatymo ir pristato klasei, neminėdamas objekto, kuris parašytas kortelėje, o kiti mokiniai bando atspėti, koks tai objektas.
3. Mokinys ištraukia kortelę su objekto pavadinimu (degalinė, mokykla, nuosavas namas, tiltas, automobilis, bažnyčia, kelias / gatvė, balkonas / terasa, muziejus, žaidimų aikštelė) ir sugalvoja sakinį su laiko tarpsniu (nuo... iki) apie metus ar amžių nuo pastatymo / įkūrimo, apleidimo iki atkūrimo / perstatymo ir pristato klasei, neminėdamas objekto, kuris parašytas kortelėje, o kiti mokiniai bando atspėti, koks tai objektas.
Peržiūrėjote vaizdo įrašus apie penkis Vilniaus objektus.
1. Prisiminkite, kaip buvo vartojamos LGK frazės, kalbant apie laiko tarpsnį, ir kitos lentelėje pateikiamos frazės apie vieno ar kito objekto apleidimą, sudeginimą ir atgijimą ar atkūrimą.
Kalbant apie objekto sudeginimą, veidas nuliūsta, o kai kalbama apie atkūrimą, veidas nušvinta, akyse džiaugsmas.
2. Taip pat prisiminkite, kaip vaizdo įrašuose buvo perteikiama LGK, kalbant apie:
- Gedimino pilies sudeginimą ir jos perstatymą;
- Belmonto malūno apleidimą ir atkūrimą;
- Bernardinų sodo apleidimą, rekonstravimą ir atkūrimą;
3. Mokinys ištraukia kortelę su objekto pavadinimu (degalinė, mokykla, nuosavas namas, tiltas, automobilis, bažnyčia, kelias / gatvė, balkonas / terasa, muziejus, žaidimų aikštelė) ir sugalvoja sakinį su laiko tarpsniu (nuo... iki) apie metus ar amžių nuo pastatymo / įkūrimo, apleidimo iki atkūrimo / perstatymo ir pristato klasei, neminėdamas objekto, kuris parašytas kortelėje, o kiti mokiniai bando atspėti, koks tai objektas.
LGK frazės apie laiko tarpsnį |
Kitos LGK frazės |
Informacija mokytojui |
|
Gedimino pilis |
rodos, tai buvo XIV a. |
sudegė pilis |
degti su gestu NELIKTI |
perstatė pilį |
statyti NAUJAI |
||
įkūrėjas / įkurti |
|||
Belmontas |
gal XIX a. |
||
nuo Belmonto malūno apleidimo iki XXI a. pradžios |
nyko / apleido (Belmontas / malūnas) |
||
nuo malūno pastatymo iki atkūrimo |
atkurti |
ATGAL „perstatyti“, ATGAL „pataisyti“ |
|
Bernardinų sodas |
prieš tarybinius laikus |
apleistas Sereikiškių parkas |
|
atkurtas Bernardinų sodas |
ATGAL „sutvarkyti“ |
||
Šv. Onos bažnyčia |
Kada atvyko Napoleonas? |
LGK frazės apie laiko tarpsnį |
Kitos LGK frazės |
Informacija mokytojui |
|
Gedimino pilis |
rodos, tai buvo XIV a. |
sudegė pilis |
degti su gestu NELIKTI |
perstatė pilį |
statyti NAUJAI |
||
įkūrėjas / įkurti |
|||
Belmontas |
gal XIX a. |
||
nuo Belmonto malūno apleidimo iki XXI a. pradžios |
nyko / apleido (Belmontas / malūnas) |
||
nuo malūno pastatymo iki atkūrimo |
atkurti |
ATGAL „perstatyti“, ATGAL „pataisyti“ |
|
Bernardinų sodas |
prieš tarybinius laikus |
apleistas Sereikiškių parkas |
|
atkurtas Bernardinų sodas |
ATGAL „sutvarkyti“ |
||
Šv. Onos bažnyčia |
Kada atvyko Napoleonas? |