Tikslas: apibrėžti, paaiškinti, kas yra kalba, įvardyti dvi kalbos rūšis ir kalbos reikšmę žmogui, atpasakojant kitų gestakalbių pasisakymus ir išsakant savo apibendrinimus, aptarti savo vartojamos kalbos reikšmę kurčiųjų bendruomenei ir pačiam mokiniui asmeniškai, gebėti savo pasakymus argumentuoti, tinkamai ir taisyklingai vartojant naujai išmoktas sąvokas, istorinius su kalba susijusius aspektus, palyginimų, leksines ir sintaksines konstrukcijas. 

Uždaviniai:  

  • remiantis mokomąja medžiaga, argumentuotai paaiškinti, kas yra gestų kalbos, įvardijant dažniausius mitus (bent 6), susijusius su gestų kalbomis ir paaiškinti, kodėl išvardyti mitai yra klaidingi, pateikti teisingus teiginius, juos pagrįsti;
  • apibūdinti kalbos svarbą, reikšmę žmogui ir (kurčiųjų) bendruomenei, gebant atpasakoti kitų gestakalbių patirtis, remiantis mokomąja medžiaga, pateikti savo nuomonę, samprotauti kalbos reikšmės tema;
  • glaustai pristatyti su LGK susijusį kelią Lietuvoje (kada patvirtinta valstybiniu lygmeniu, kokiose įstaigose pradėti ir tęsti tyrimai ir kt.), taisyklingai formuluoti klausimus ir teiginius, susijusius su šia tema, tinkamai reaguoti į kitų klausimus, išsakytas įžvalgas. 

Patikslinimas 

Toliau patikslinama viena užduotis ir pateikiama pavyzdžių, kad mokytojui naudotis priemone būtų patogiau. 

1 potemės 1 užduoties A dalis 

Šioje dalyje mokiniams pateikiama užduotis peržiūrėti vaizdo įrašo – filmo ištraukas (video rasite čia) . Mokytojui rekomenduojama peržiūrėti su mokiniais šias ištraukas: 00:08–1:29, 3:29–4:05, 6:26–8:46, 19:00–21:02, 22:30–25:20, 42:47–43:16, 43:40–45:00, 46:29–47:57. 

Taip pat rekomenduojama savo nuožiūra pasirinkti ir kitas šio filmo ištraukas. Pavyzdžiui, klasėje galima aptarti tarptautinius gestus (ištrauka 34:30–36:56), kalkinį kalbos variantą (ištrauka 29:05–30:08) ir kt. 

Mokytojui taip pat siūloma papildoma literatūra, norint gilintis į kalbos sampratą, ypatybes ir kt.: 

  1. Johnston, A. Schembri, „Australian Sign Language (Auslan): An introduction to the linguistics of sign languages“, 2007, Cambridge: University Press, 11–47 p.;
  2. Pfau et al. (ed.), „Sign language: An International Handbook“, 2012, Göttingen: Hubert and Co. GmbH and Co.;
  3. Bloomfield, „Language“, 1933, London: George Allen and Unwin.